Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tila lihoiksi etelässä -> uusi tila pohjoisesta  (Luettu 7206 kertaa)

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa
S-ryhmän mielipiteel voi pyyhkiä p¤rsettä ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

landehande

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • verkuilla tulevaisuuteen
Ainakin pääkaupunkiseudun väki on hyvällä joukolla luomun puolesta.

Miten tämä näkyy kuluttajan ostopäätöksessä. Nyt kun joulu on tulossa voi lande käydä katsomassa. Käykö kauppa luomukinkussa vai tanskan halvassa ??? Tosiasia on että pääkaupunkilaisilla ei ainakaan ole rahaa ruokaan.  ;D

Kyll se niin on että jos ei ole viime jouluna varausta tehnyt niin luomukinkkua ei saa. Kysyntä on moninkertainen tarjontaan.

Mut suomalaisen viljelijän mielestä kuluttajan mielipiteellä ei oo merkitystä kun se on väärässä.

Näppärästi sanottu.  :)
Kuluttajaa kannattaa kuunnella.

Tämä on juuri tätä.

Aloitin sen toisen ketjun luomusta kun eukko meni ostamaan "suomalaista" luomua. Suurin osa vastauksista on ollut juuri sitä rataa että miksi luomua, ei sillä ole merkitystä, normivilja=luomuvilja jne......

Pakko on kyllä vähän omiakin asenteita karistaa ja kysyä että miksi tarve kusta toisen muroihin on näin kova?

Pakko vähän sanoa otsikosta sivuun. Logosi Valio on teettänyt lukuisia 'puolueettomia' yliopistotutkimuksia maidon homogenoinnin haitattomuudesta. Kuitenkin puolet maitotautisista kärsii laktoosista ja puolet homogenoinnista.
http://www.maitotauti.com/artikkelit.php
Että näitä ''virallisia'' tutkimuksia on niin monenlaisia kuin teettäjä tahtoo. Rikas maksaja tahtoo paljon.

Wejjo

• Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Pakko vähän sanoa otsikosta sivuun. Logosi Valio on teettänyt lukuisia 'puolueettomia' yliopistotutkimuksia maidon homogenoinnin haitattomuudesta. Kuitenkin puolet maitotautisista kärsii laktoosista ja puolet homogenoinnista.
Että näitä ''virallisia'' tutkimuksia on niin monenlaisia kuin teettäjä tahtoo. Rikas maksaja tahtoo paljon.

Tähän onkin luomutuotteet tullu Valiolla sopivaan saumaan, nyt kuluttajille, jotka kokevat homogenoinnista olevan haittaa, voidaan osoittaa tuoteryhmä joka sopii heille.

Olkoon syy mikä hyvänsä, niin jo kauan multakin on hakeneet tinkimaitoa monet, joille ei purkkimaito vaan ole käynyt. Nyt on moni koittanut luomupurkkimaitoa, ja se on sopinut mahalle. Osoittaa vaan sen jotta tieteellisesti ei vaan vieläkään kaikkia asioista pystytä selvittämään.

landehande

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Tähän onkin luomutuotteet tullu Valiolla sopivaan saumaan, nyt kuluttajille, jotka kokevat homogenoinnista olevan haittaa, voidaan osoittaa tuoteryhmä joka sopii heille.

Olkoon syy mikä hyvänsä, niin jo kauan multakin on hakeneet tinkimaitoa monet, joille ei purkkimaito vaan ole käynyt. Nyt on moni koittanut luomupurkkimaitoa, ja se on sopinut mahalle. Osoittaa vaan sen jotta tieteellisesti ei vaan vieläkään kaikkia asioista pystytä selvittämään.

Sanoisin ''haluta'', koska suuri joukko suomalaisia voisi pistää joukkokanteen firmaa vastaan ja se olisi ISO JUTTU.

JoHaRa

• Vieras
Ai tästäkin tuli joku luomuväittely  ;D

Verku

Ai tästäkin tuli joku luomuväittely  ;D

Eiku valion paskasanko keskustelu ja pojilta tais mennä jo ripakin poikki.... :D
Kypsä tapaus

landehande

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ai tästäkin tuli joku luomuväittely  ;D

Juu asiaan, pohjoiseen vaan kaikki etelän rutisijat. Ja maitojunalla takaisin.  :)

JoHaRa

• Vieras

Juu asiaan, pohjoiseen vaan kaikki etelän rutisijat. Ja maitojunalla takaisin.  :)

Mä olen sentään elämässäni muuttanut ensin itään 60 km ja sitten pohjoiseen 400 km, leppoisammaksi on vaan aina muuttunut  ;D

Kamikaze

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Eikös etelä-pohojammaalta joskus 30-luvulla muuttanut paljon porukkaa kalajokilaaksoon kun saivat hyvät rahat omista pikkutiloistaan ja ostivat isoja tiloja esim. Nivalasta kun siellä oli pelto halpaa.

cosmic_cowboy

• Vieras

Mä olen sentään elämässäni muuttanut ensin itään 60 km ja sitten pohjoiseen 400 km, leppoisammaksi on vaan aina muuttunut  ;D

Sinä vai ympäristö?

SomeBody77

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Sinä vai ympäristö?
Tarkoittanee itseään. Olen meinaan tavannut hänen vaimonsa...  ::)
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

JoHaRa

• Vieras

Sinä vai ympäristö?

Molemmat. Paineet maatalouden onnistumisesta ovat paljon pienemmät kuin Vampulassa  ;D Siellä joutuu aina häpeämään alle 5000 kg:n satoja, mutta täällä pääsee melkein guruksi jos tulee 20 paalia hehtaarilta vaikka ei tee edes mitään. Heinänviljely on niin yksinkertaista  :o

JoHaRa

• Vieras

Sinä vai ympäristö?
Tarkoittanee itseään. Olen meinaan tavannut hänen vaimonsa...  ::)

Oho! Osaatko muka tavata noin pitkiä sanoja  :D

realisti

• Vieras
Eikös etelä-pohojammaalta joskus 30-luvulla muuttanut paljon porukkaa kalajokilaaksoon kun saivat hyvät rahat omista pikkutiloistaan ja ostivat isoja tiloja esim. Nivalasta kun siellä oli pelto halpaa.
kyllähän se noin on mennyt, ja kuulemma ollut paikoin e-p:llä liikaa asujia peltohehtaaria kohti. Kyllä ne meittinkin juuret taitaa lappajärvellä olla, mutta 20-luvulla sieviin on isopapan matka kulkenut.

emo-heikki

• Vieras
kyllähän se noin on mennyt, ja kuulemma ollut paikoin e-p:llä liikaa asujia peltohehtaaria kohti. Kyllä ne meittinkin juuret taitaa lappajärvellä olla, mutta 20-luvulla sieviin on isopapan matka kulkenut.

Joo, kyllähän sitä saa tilakokoa kasvatettua aika kivasti, kun kunnolla siirtyy ...