Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe varmolifti  (Luettu 14732 kertaa)

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: varmolifti
muuten varmolift pesee pienkuomaajan 6-0.
Varmasti joo, mutta jos samalla koneella pitää siirtää paalit navettaan, puhdistaa ruokintapöydät, jakaa rehut, kuivittaa kylmäpihaton karsinat, viedä kuivikepyöröpaaleja sekä joskus myös siirtää raadot pois navetasta, niin silloin peli on puhtaasti 0-6 pienkuormaajalle.  ;)

löytyypäs koneelle hommia ;D

sirkussonni

  • Vieras
Vs: varmolifti
Raatojakin repii joka päivä tunninverran pihalle.....

realisti

  • Vieras
Vs: varmolifti
ja sitten se seikka että varmolla voi silputa paalirehun siten, ettei lehmät vedä sitä alleen. Tässä yksi suurista syistä miksi varmossa on pysytty.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5281
Vs: varmolifti
-Sähkökaapelina nyt 3. käytössä. Vähä tyyris uusia, kun maksaa n.10EUR/m. Kannattaa ottaa hydr. kelan kiristimellä, mulla jousikiristys.
Oma kahdella tonnilla ostettu on nyt niin uusi tapaus, etten vielä kerro kokemuksistani mitään. Tuo kaapeli meni kuitenkin uusiksi (oli jeesusteippiä jo ostaessa, uusimistarve arvattavissa), johdon kyljessä olevan tekstin googlettamalla päädyin sähkötarvikefirmaan, joka myi 35 m kaapelia postiennakolla noin vitosen metri + alvit tietty päälle.

Petri

Heluna

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 445
Vs: varmolifti
Kävi meilläkin Varmolift kokeilussa, mutta tais olla joku karvalakkiversio, kun samalla ei voinu ajaa eteenpäin ja jakaa. Ei hyvä. Siihen sen hankinta tökkäs. Avantilla kun paali napataan pihalta, muovi sipaistaan ympäriltä pois ja paali jaetaan lehmille noin 5 minuutissa. Minulla jo tuohon muovin kuorimiseen ja lastaamiseen meni Varmolla jo tupla-aika... ::) Ja kun meillä on rehu paalissa jo valmiiksi silputtua, niin sitä ei tartte enää rehunjakovehkeellä tehdä.  8)

ristoreipas

  • Vieras
Vs: varmolifti
-Sähkökaapelina nyt 3. käytössä. Vähä tyyris uusia, kun maksaa n.10EUR/m. Kannattaa ottaa hydr. kelan kiristimellä, mulla jousikiristys.
Oma kahdella tonnilla ostettu on nyt niin uusi tapaus, etten vielä kerro kokemuksistani mitään. Tuo kaapeli meni kuitenkin uusiksi (oli jeesusteippiä jo ostaessa, uusimistarve arvattavissa), johdon kyljessä olevan tekstin googlettamalla päädyin sähkötarvikefirmaan, joka myi 35 m kaapelia postiennakolla noin vitosen metri + alvit tietty päälle.

Petri

Hyvä peli ,mulla sähkökäyttönen 99 toimii talvallakin kylmästä ladosta kun laittaa käyntiin 5 min ennen jakoa..sähkökelan palautusjousi kerran uusittu ja  samalla putsasin hiiliharjat kelan sisältä jotta kontakti säilyy ,ei  käynnisty sähkömoottori jos jokainen vaihe ei yhdistä, se nollakin .Pohjakuljetin katkesi ja uusin sen laakereineen ,tuo ketjun kääntäminen olisi hyvä jos energiaa piisaa. Vaunun pohjapellin päälle hitsasin 3mm pellistä uudet levyt kun painuivat lommolle ja puhki . Mutta melkein 10 v ilman mitään tekemistä.

peijooni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 96
Vs: varmolifti
Kävi meilläkin Varmolift kokeilussa, mutta tais olla joku karvalakkiversio, kun samalla ei voinu ajaa eteenpäin ja jakaa. Ei hyvä. Siihen sen hankinta tökkäs. Avantilla kun paali napataan pihalta, muovi sipaistaan ympäriltä pois ja paali jaetaan lehmille noin 5 minuutissa. Minulla jo tuohon muovin kuorimiseen ja lastaamiseen meni Varmolla jo tupla-aika... ::) Ja kun meillä on rehu paalissa jo valmiiksi silputtua, niin sitä ei tartte enää rehunjakovehkeellä tehdä.  8)
Minulla karvalakki ja kaksoispumpulla oleva viisi pyöräinen mutta tykään enempi karvalakista! aivan erillaisia ajaa...
Ammattilainen vuodesta 1990:)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: varmolifti
Kävi meilläkin Varmolift kokeilussa, mutta tais olla joku karvalakkiversio, kun samalla ei voinu ajaa eteenpäin ja jakaa. Ei hyvä. Siihen sen hankinta tökkäs. Avantilla kun paali napataan pihalta, muovi sipaistaan ympäriltä pois ja paali jaetaan lehmille noin 5 minuutissa. Minulla jo tuohon muovin kuorimiseen ja lastaamiseen meni Varmolla jo tupla-aika... ::) Ja kun meillä on rehu paalissa jo valmiiksi silputtua, niin sitä ei tartte enää rehunjakovehkeellä tehdä.  8)
Minulla karvalakki ja kaksoispumpulla oleva viisi pyöräinen mutta tykään enempi karvalakista! aivan erillaisia ajaa...

Mul`lon pippo mutta en oo kylllä ajanut sillä  ;D

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5281
Vs: varmoliftin kelausongelma
Oma Varmolift ei nyt kelaa enää johtoa sisään. Mekaanisella kelalla, taisi ottaa siipeensä, kun peruutin sen verran etäälle, että loppui kelausvara (ennenkuin kaapeli...). Ensin kelasi OK, sitten heitti toimimasta.

Mikä olisi oletettu ongelmanratkaisu? Ja mistä nurkasta laitetta puretaan, että päästään käsiksi siihen jouseen (vähän oli saundit sen suuntaiset, että voisi olla siellä se vika)?

Petri

realisti

  • Vieras
Vs: varmolifti
uusi jousipaketti maaselän pojilta ei muistaakseni ollut kallis. Siitä johtokelan keskiöstä luukku irti niin eiköhän sieltä rupea valottuun.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5281
Vs: varmolifti
uusi jousipaketti maaselän pojilta ei muistaakseni ollut kallis. Siitä johtokelan keskiöstä luukku irti niin eiköhän sieltä rupea valottuun.
OK, tilataan. Vaihdoin juuri johdon ja sieltä puolen muistikuvissa ei kyllä ole mitään jousennäköistä - vai eikö vain tullut katsottua...

Petri

1969

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 91
Vs: varmolifti
-Sähkökaapelina nyt 3. käytössä. Vähä tyyris uusia, kun maksaa n.10EUR/m. Kannattaa ottaa hydr. kelan kiristimellä, mulla jousikiristys.
Oma kahdella tonnilla ostettu on nyt niin uusi tapaus, etten vielä kerro kokemuksistani mitään. Tuo kaapeli meni kuitenkin uusiksi (oli jeesusteippiä jo ostaessa, uusimistarve arvattavissa), johdon kyljessä olevan tekstin googlettamalla päädyin sähkötarvikefirmaan, joka myi 35 m kaapelia postiennakolla noin vitosen metri + alvit tietty päälle.

Petri
kerroppa kaapelifirman nimi niin kyselen sieltä varakaapelia :)

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
Vs: varmolifti
ketjun kääntö ei auta,ketju venyy terän puolelta enemmän ja alkaa hyppiä hampaalta kun sen kääntää.helpompi uusia noin 3000  paalin jälkeen.laakeritkaan ei oikeen kestä kauempaa. ketju 360e laakerit 40e, vaihto vie maidontuottajan päivän eli noin 4h. ;D ;D ;D ;D ;D

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: varmolifti
ketjun kääntö ei auta,ketju venyy terän puolelta enemmän ja alkaa hyppiä hampaalta kun sen kääntää.helpompi uusia noin 3000  paalin jälkeen.laakeritkaan ei oikeen kestä kauempaa. ketju 360e laakerit 40e, vaihto vie maidontuottajan päivän eli noin 4h. ;D ;D ;D ;D ;D

kaippa 3t paalin jälkeen saa vähä hitsailla saumoja siältä ja täältä:)

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5281
Vs: varmolifti
-Sähkökaapelina nyt 3. käytössä. Vähä tyyris uusia, kun maksaa n.10EUR/m. Kannattaa ottaa hydr. kelan kiristimellä, mulla jousikiristys.
Oma kahdella tonnilla ostettu on nyt niin uusi tapaus, etten vielä kerro kokemuksistani mitään. Tuo kaapeli meni kuitenkin uusiksi (oli jeesusteippiä jo ostaessa, uusimistarve arvattavissa), johdon kyljessä olevan tekstin googlettamalla päädyin sähkötarvikefirmaan, joka myi 35 m kaapelia postiennakolla noin vitosen metri + alvit tietty päälle.

Petri
kerroppa kaapelifirman nimi niin kyselen sieltä varakaapelia :)
Esbecon.fi