Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Liimapuupalkit  (Luettu 31313 kertaa)

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8712
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Liimapuupalkit
Kyl se vaan taitaa niin olla, että isäntien klubiaskin kanteet tekemät lujuuslaskelmat ovat parempia, kuin D-insinöörien tietokoneilla tehdyt lujuuslaskelmat. Onhan se nyt viime talvina nähty miten on käyny kymmenille viralliset lujuuslaskemat täyttäville kauppakeskuksille, urheiluhalleille ja uudehkoille navetoille.  :D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Liimapuupalkit
Kyl se vaan taitaa niin olla, että isäntien klubiaskin kanteet tekemät lujuuslaskelmat ovat parempia, kuin D-insinöörien tietokoneilla tehdyt lujuuslaskelmat. Onhan se nyt viime talvina nähty miten on käyny kymmenille viralliset lujuuslaskemat täyttäville kauppakeskuksille, urheiluhalleille ja uudehkoille navetoille.  :D

 >:( Kyllä laskelmat täytyy tehdä TYÖMIESASKIN kanteen eikä mihinkään pilliklupiaskiin. Tuollaiset klupiaskiin tehdyt laskelmat ovat aivan syvältä  >:(

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8712
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Liimapuupalkit
Kyl se vaan taitaa niin olla, että isäntien klubiaskin kanteet tekemät lujuuslaskelmat ovat parempia, kuin D-insinöörien tietokoneilla tehdyt lujuuslaskelmat. Onhan se nyt viime talvina nähty miten on käyny kymmenille viralliset lujuuslaskemat täyttäville kauppakeskuksille, urheiluhalleille ja uudehkoille navetoille.  :D

 >:( Kyllä laskelmat täytyy tehdä TYÖMIESASKIN kanteen eikä mihinkään pilliklupiaskiin. Tuollaiset klupiaskiin tehdyt laskelmat ovat aivan syvältä  >:(

Entäs Saimaa?  ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Liimapuupalkit
Kyl se vaan taitaa niin olla, että isäntien klubiaskin kanteet tekemät lujuuslaskelmat ovat parempia, kuin D-insinöörien tietokoneilla tehdyt lujuuslaskelmat. Onhan se nyt viime talvina nähty miten on käyny kymmenille viralliset lujuuslaskemat täyttäville kauppakeskuksille, urheiluhalleille ja uudehkoille navetoille.  :D

 >:( Kyllä laskelmat täytyy tehdä TYÖMIESASKIN kanteen eikä mihinkään pilliklupiaskiin. Tuollaiset klupiaskiin tehdyt laskelmat ovat aivan syvältä  >:(

Entäs Saimaa?  ;D

 >:( Saimaa-aski on vielä pahempi. Ei mee tarkastuksessa läpi jos ei oo tyämiäsaskiin laskettu  ;D

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8712
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Liimapuupalkit
Kyl se vaan taitaa niin olla, että isäntien klubiaskin kanteet tekemät lujuuslaskelmat ovat parempia, kuin D-insinöörien tietokoneilla tehdyt lujuuslaskelmat. Onhan se nyt viime talvina nähty miten on käyny kymmenille viralliset lujuuslaskemat täyttäville kauppakeskuksille, urheiluhalleille ja uudehkoille navetoille.  :D

 >:( Kyllä laskelmat täytyy tehdä TYÖMIESASKIN kanteen eikä mihinkään pilliklupiaskiin. Tuollaiset klupiaskiin tehdyt laskelmat ovat aivan syvältä  >:(

Entäs Saimaa?  ;D

 >:( Saimaa-aski on vielä pahempi. Ei mee tarkastuksessa läpi jos ei oo tyämiäsaskiin laskettu  ;D

No jo on nuljuksi menny.  :o

Mutta onkohan ne romahtaneitten kattojen laskelmat tehty tällä tupakkiaskilla?  ???
http://www.digitoday.fi/files/panorama_tupakka-aski_kannykka.jpg
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Liimapuupalkit
Meillä on 15 vuotta ollut rehuladon oven päällä itsetehty liimapalkki ja edelleen se on samoin jyryllä kuin tehdessäkin. 5 tuuman lankkua höylättiin, liimattiin puuliimalla ja lyötiin nauloilla mustaksi. Palkin korkeus noin metri ja oviaukon leveys 8 metriä.
Riippuu rakennuksen leveydestä mutta luulen että tuossa on ainakin 3 varmuuskerroin ::) Vaan ei ole ollut pahan kallis, 160 m lankkua ja kympin kannu liimaa eikä tartte pelätä että tippuu. Tuossa ku itse höylää niin voi huonoimmat lankut laittaa keskelle.

Hinta sen ilmeisesti silloin ratkaisi, kun ruvettiin itse värkkäämään. Rakennuksen leveys 15 metriä ja aukko on sivuseinällä. Montaa ristikkoa ei silti tule kokonaan palkin päälle, kun reunoista on vinotuet palkin kylkeen noin pari metriä reunoista.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Liimapuupalkit
Kyl se vaan taitaa niin olla, että isäntien klubiaskin kanteet tekemät lujuuslaskelmat ovat parempia, kuin D-insinöörien tietokoneilla tehdyt lujuuslaskelmat. Onhan se nyt viime talvina nähty miten on käyny kymmenille viralliset lujuuslaskemat täyttäville kauppakeskuksille, urheiluhalleille ja uudehkoille navetoille.  :D
Rakenteessa on mahdotonta aina ottaa huomioon ääritilanteessa mahdollisesti muodostuvaa pistekuormaa. Täytyy vaan hyväksyä että joskus joku katto tippuu :D

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2138
Vs: Liimapuupalkit
Täälläpäin valtakuntaa rakennuslupiin vaaditaan viralliset rakennekuvat.
Siihen ei kelpaa pöllilupi, eikä *****klubi kuvat ::) Omatekoiset kuvat kel-
paavat mikäli omaat insinöörin paperit.

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: Liimapuupalkit
Ainakin täällä kaakonkulmalla kelvannu kylmäpihaton piirustukset ihan amispohjalta. Lujuuslaskelma ::), mikä se on? Tai onhan rastikoiden valmistaja niistä tietysti laskenu. toivotaan ettei kantturoita ikinä ala ahdistamaan katon alla.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Liimapuupalkit
Omatekoiset piirustukset pitäisi kyllä kelvata joka paikassa. Usein rakennustarkastaja haluaa myös lujuuslaskelmat ja tiedon kuka ne on tehnyt.

donaaja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: Liimapuupalkit
Jos tässä ketjussa palataan alkuperäiseen aiheeseen, niin halvalla liimapuupalkkia asiakkaan mittojen mukaan tekee JK Wood (050 546 9270). Kunnon laatua on ja asiakasta osataan palvella.

-samuel-

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 74
Vs: Liimapuupalkit
Eikös ainakin osassa sortuneissa hallien katoissa ollut kyse siitä, että toteutusta ei ollut tehty laskelmien mukaan. Eli oli vähän "oikaistu". Aika tarkkaanhan nuo nykyajan lujuuslaskentaohjelmat pystyy laskemaan mutkikkaitakin asioita, mutta nekin edellyttää sen, että voimat ja voimien suunnat osataan määrittää oikein.

Itse olen törmännyt jopa sellaiseen rakennustarkastuksessa, että tarkastajalle ei kelvannut minun omat piirustukset / laskelmat. ( olen koneinsinööri ) Sanottiin, etä kyllä pitäisi olla rakennusinsinöörin laskelmat. Rakennusinsinööri totesi omat sepustukseni oikeiksi ja vaihdoimme omat piirustusarkkini hänen piirustusarkkeihin. Tämän jälkeen meni helposti läpi.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Liimapuupalkit
Eikös ainakin osassa sortuneissa hallien katoissa ollut kyse siitä, että toteutusta ei ollut tehty laskelmien mukaan. Eli oli vähän "oikaistu". Aika tarkkaanhan nuo nykyajan lujuuslaskentaohjelmat pystyy laskemaan mutkikkaitakin asioita, mutta nekin edellyttää sen, että voimat ja voimien suunnat osataan määrittää oikein.

Itse olen törmännyt jopa sellaiseen rakennustarkastuksessa, että tarkastajalle ei kelvannut minun omat piirustukset / laskelmat. ( olen koneinsinööri ) Sanottiin, etä kyllä pitäisi olla rakennusinsinöörin laskelmat. Rakennusinsinööri totesi omat sepustukseni oikeiksi ja vaihdoimme omat piirustusarkkini hänen piirustusarkkeihin. Tämän jälkeen meni helposti läpi.

 Tupakeittiö talon päädyssä meinas olla hieman kiverä rakentaa, leivinuunin kulmalla tukitolppa välikaton (liimapuu)palkille, tolpan sai ottaa pois kun vaihtoi palkin kertopuiseksi, olkkarin reunalla toinen palkki ikkunankarmissa kiinni (uunin kohdalla olevan palkin etäisyys ikkunan toisella puolen vajaa puoli metriä), ettei lista paikalleen sovi ja nämä palkit sitten vielä eri korkuisia keskenään...ja (keraaminen)piippu tietysti suunniteltu lähtemään uunin päältä...insinöörin puolustus, vika arkkitehti suunnittelussa, kun noin isoja avoimia tiloja suunnitellaan...