Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lähtee teurastamo Kuopiosta  (Luettu 99047 kertaa)

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Lähtee teurastamo Kuopiosta
Mikä ihmeen DDR pykälä???

Teroman

Vs: Lähtee teurastamo Kuopiosta

Stasin kirjoittamattomia sääntöjä , Kuuluu yleis-sivistykseen,,,,,,,,,,,
 8)

gutiguti

  • Vieras
Vs: Lähtee teurastamo Kuopiosta

Teurastus on halpaa,,,,

mutta kauempaa kuljettaminen on vieläkin halvempaa eli matkoilla ei juuri merkitystä ole
 :-[

Teuraskuorma kulkee  2c/kg/100km. Jos säästö teurastuksessa on toisessa paikassa sen 100 euroa/ruho, niin kannattaisi kuljettaa tuhansiakin kilometrejä ja vieläkin saisi parempaa hintaa.

rt

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: Lähtee teurastamo Kuopiosta
Muuten ennenkuin enempi jauhatte paskaa, niin tarkistakaapa muiden yhdistysten säännöt ja erottamisperusteet. Aika monella mm. urheiluseuralla, metsästysseuralla jne on tälläinen stasi-pykälä olemassa.  ;D
On varmaan aika harvalla metsästysseuralla kirjanpitoarvoltaan 69 miljoonan osakesalkku? (tämä siis ainoastaan Lihakunnan osuus)

{o|o}

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 801
Vs: Lähtee teurastamo Kuopiosta
Mikä ihmeen DDR pykälä???

Hieno, raflaava ja tarkoitushakuinen nimitys sääntöuudistuksen yhdelle pykälälle. Sylttytehtaalta.  :(
Muuten ennenkuin enempi jauhatte paskaa, niin tarkistakaapa muiden yhdistysten säännöt ja erottamisperusteet. Aika monella mm. urheiluseuralla, metsästysseuralla jne on tälläinen stasi-pykälä olemassa.  ;D

Ei tämä sääntö sen kummenpi ollut, mutta savossa tälläkertaa sitä käytettiin "sisäpoliittisena" lyömävälineenä.

Jossakin kun on maantapa olla vain puolellajalalla menossa mukana.  :o
Tämä teurastamoasia on ihan ok keskusteltava.  Mutta se DDR on niiiiiin utopistinen, ettet taida itsekään käsittää.
Esimerksi:
Sinä ajat ponnekkaasti tätä Atrian esitystä.  Jos se toteutuu, osa tuottajista siirtyy kilpailijoille.  Siitä seuraa Atrialle taloudellisia menetyksiä.  Sinut erotetaan. 

Mutta ei tarvitse, sillä sinä äänestit esityksen puolesta ja suoraselkäisenä pohjalaisena sinä eroat itse, koska olet tuota esitystä kannattanut.

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Lähtee teurastamo Kuopiosta
Ai te puhutte pykälän 11 kolmannesta momentista. Kyllä tuo vanha (ja edelleen voimassa oleva) on pikemminkin DDR:ää, tuossahan ei edes yksilöidä rikosta, riittää kun hallitus päättää että rikos on tapahtunut.

{o|o}

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 801
Vs: Lähtee teurastamo Kuopiosta
Se on muuten ihmeellistä, että tuottajista koviten huutavat ne, jotka eivät ole Kuopion teurastamoon teuraita ennenkään laittaneet!
Miksi muuten näin?
  :D
Vastaa sinä, minä sen sellaisia tunne :o

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
hieman vanhoja...
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=3394.0

minnehän tuolta pari fiksua keskustelijaa hukkunut ???

kävi vaan mielessä ettei hyvissä ajoin valmistauduttu teurastamon lopetukseen... ::)
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

optimisti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1527
Vs: Lähtee teurastamo Kuopiosta
Uskomatonta! Vain aito savolainen voi nähdä tämän asian näin.
 
Etenkin luulisi hallintoihmisille olevan päivän selvää, että asiat puhutaan kokouksessa ja kun päätös on tehty, niin pulinat pois. Yrityshallinto ei ole politiikkaa vaan bisnestä.
Irtopisteet, medialle vuotaminen, jälkipeli jne eivät kuulu sitoutuneen hallinnon toimintatapoihin. Tämä vielä toteutuu hallituksessa ja likipitäen hallintoneuvostossa, mutta edustajisto on yksi janoinen mullilauma, tuulen vietävissä.

Se on muuten ihmeellistä, että tuottajista koviten huutavat ne, jotka eivät ole Kuopion teurastamoon teuraita ennenkään laittaneet!
Miksi muuten näin?
  :D
Vain osaksi, edustajisto edustaa omistajia ja ne voi olla mitä mieltä huvittaa.
On oikein että ddr pykälä äänestettiin nurin. 8)

Teroman

Vs: Lähtee teurastamo Kuopiosta

Savossa ei tarvita teurastuslaitosta

Eihän siellä ole syöjiäkääN
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :'(

Vesa Kärkkäinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12
Vs: Lähtee teurastamo Kuopiosta
Uskomatonta! Vain aito savolainen voi nähdä tämän asian näin.
 
Etenkin luulisi hallintoihmisille olevan päivän selvää, että asiat puhutaan kokouksessa ja kun päätös on tehty, niin pulinat pois. Yrityshallinto ei ole politiikkaa vaan bisnestä.
Irtopisteet, medialle vuotaminen, jälkipeli jne eivät kuulu sitoutuneen hallinnon toimintatapoihin. Tämä vielä toteutuu hallituksessa ja likipitäen hallintoneuvostossa, mutta edustajisto on yksi janoinen mullilauma, tuulen vietävissä.

Se on muuten ihmeellistä, että tuottajista koviten huutavat ne, jotka eivät ole Kuopion teurastamoon teuraita ennenkään laittaneet!
Miksi muuten näin?
  :D
Vain osaksi, edustajisto edustaa omistajia ja ne voi olla mitä mieltä huvittaa.
On oikein että ddr pykälä äänestettiin nurin. 8)

Olen selvittänyt Ratto-Arskan henkilöllisyyden melkoisella varmuudella. Sen perusteella olen yhä enemmän huolissani savolaisten tuottajien puolesta. Ymmärrän hyvin, että on kirjoitettava nimimerkin takaa. En aio tässä paljastaa, kenestä on kyse. Ratto-Arska kertokoon itse.

Teroman

Vs: Lähtee teurastamo Kuopiosta

Teuras Pajoja lähtee vielä monta ja monelta paikkakunnalta

Vielä ei kannata edes itkeä niiden perään

,,,,,,,,,,, :'(,,,,,,,,,,, :'(,,,,,,,,,,,,,, :'(

{o|o}

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 801
Vs: Lähtee teurastamo Kuopiosta
Olen selvittänyt Ratto-Arskan henkilöllisyyden melkoisella varmuudella. Sen perusteella olen yhä enemmän huolissani savolaisten tuottajien puolesta. Ymmärrän hyvin, että on kirjoitettava nimimerkin takaa. En aio tässä paljastaa, kenestä on kyse. Ratto-Arska kertokoon itse.
Ja se ei paljon vaadi ... :D
Kun kaverin viestihistoriaa lukee, osaa helposti sijoittaa hänen mielipiteensä niille kuuluvaan paikkaan.

optimisti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1527
Vs: Lähtee teurastamo Kuopiosta
Olen selvittänyt Ratto-Arskan henkilöllisyyden melkoisella varmuudella. Sen perusteella olen yhä enemmän huolissani savolaisten tuottajien puolesta. Ymmärrän hyvin, että on kirjoitettava nimimerkin takaa. En aio tässä paljastaa, kenestä on kyse. Ratto-Arska kertokoon itse.
Ja se ei paljon vaadi ... :D
Kun kaverin viestihistoriaa lukee, osaa helposti sijoittaa hänen mielipiteensä niille kuuluvaan paikkaan.


Kuka hän on siis se Ratto arska 8)

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Vs: Lähtee teurastamo Kuopiosta
Sanokaa, jos olen väärässä, mutta tällainenkin teoria tuli mieleeni: Atria on pörssiyhtiö, joka pyrkii tekemään mahdollisimman suurta voittoa osakkenomistajilleen välittämättä vähät siitä, mitä tuottajalle kuuluu. Lihakunta puolestaan on tuottajien omistama osuuskunta, joka omistaa valtaosan Atrian osakkeista. Siis osinkotulot ovat Lihakunnan ainoa tulonlähde. Takavuosina lihan tuottajahinta oli mitä oli, mutta osuspääomalle sai 20 % koron. Nyt tilanne on toki toinen, osinkotuloja ei ole johtuen Atrian tappiollisesta toiminnasta.

Osakeyhtiössä Lihakunta omistaa valtaosan osakkeista ja käyttää suurinta äänivaltaa. Koska Lihakunta omistaa enemmän kuin Itikka, on savolaisten isäntien heikkoutta se, että Kuopion teurastamo on lakkautuslistalla. Toisaalta järkiseikat puoltavat Kauhajokea, sillä ratkaisu Kuopion lopettamisesta on tehty jo 15 vuotta sitten. Nyt on siis myöhäistä.

Osuuskunnassa äänivalta on tuottajilla periaatteella yksi ääni per osuudenomsitaja. Siis periaatteessa muutaman loppunkäytetyn lehmän tuottaja käyttää samaa äänivaltaa kuin 1000 sonnin kasvattaja ja tähän voi sivumennen huomauttaa, että A-tuottajat on pitkään pyrkinyt yksikkökoon kasvattamiseen, eikä alle 500 eläimen kasvattamoista nykyisin enää edes neuvotella. Tällainen tuottaja on myös ylivelkaantunut ja saattaa olla niin, että kaikki rahaliikenne alkaen maataloustuista kulkee A-tuottajien kautta. Myös tuotantosopimus on tuottajaa kohtaan käsittämättömän tiukka. Tällainen tuottaja pysyy kiltisti Atrian leivissä riippumatta siitä, missä teurastamo sijaitsee.

Johtopäätös: DDR-pykälä perustui tietoiseen harkintaan, jolla pientuottajien äänivalta poistetaan, mutta itse lihantuotantoon sillä ei ole juuri vaikutusta. Suurtuottajilla sitävastoin ei ole valinnanmahdollisuutta, he tuottavat hamaan tulevaisuuteen halpaa raaka-ainetta Atrialle.

Välitysvasikkajuttu näyttää jääneen sivummalle, en siis tiedä, miten se on ajateltu hoitaa.