Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tyhmän eväät syödään ensin  (Luettu 1907 kertaa)

Sepedeus

• Vieras
Tyhmän eväät syödään ensin
http://www.taloussanomat.fi/paivittaistavarat/2010/10/18/teollisuus-halvalla-saa-vain-halpaa-ruokaa/201014427/12

Periaatteessa nää kanannahkalihapullien syöjät kustantaa sisäfileiden syöjiensapuskat. Jos nahkat pitäis kiikuttaa Honkajoelle niin kyllä sisäfileen hinta nousisi. Näin se vaan tuppaa olemaan.  ;D

Kyllä naturel broilerin sisäfile oli hyvää ,kun itse maustoin ja grillasin. Samoin on possun sisäfile. Marinaadi oliiviöljy,sinappi, suola, soijakastike(luomu ettei oo gmo)päälle rosmariinia ;D

Viimeksi muokattu: 18.10.10 - klo:21:39 kirjoittanut Sepedeus

bdr-529

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Tyhmän eväät syödään ensin
Tekis mieli sanoa että mitä mä oon sanonu.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Sepedeus

• Vieras
Tekis mieli sanoa että mitä mä oon sanonu.

Mä en muista ;D

bdr-529

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=19512.msg308400#msg308400.
Tuolta pitäs löytyä ja on siitä ollu puhetta joskus ennemminkin.

Ala-Pertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mestari

Ahneella on paskanen loppu

Vs: "Näin ruokateollisuus vedättää"
« Vastaus #27 : 18.10.10 - klo:09:32 » Lainaus 

--------------------------------------------------------------------------------
Lainaus käyttäjältä: Ala-Pertti - 17.10.10 - klo:20:41
Lainaus käyttäjältä: Sepedeus - 17.10.10 - klo:19:44
Lainaus käyttäjältä: Ala-Pertti - 17.10.10 - klo:19:25
Lainaus:

Entisaikaan kun kotiteurastus oli hyvin yleistä, teurastetusta eläimestä, joka yleensä oli sika, pyrittiin käyttämään hyödyksi kaikki mahdollinen, lihat ja veri käytettiin ravinnoksi, silavasta saatiin raaka-ainetta moneen hyötykäyttöön ja nahasta valmistettiin rukkasia ym tarvikkeita,  ainoastaan luut jäivät käyttämätttä, ja kai niillekin jotain hyötykäyttöä löytyi

Meidän naapurissapa koira syö luut ja isäntä haukkuu vieraat.

Mites päin se menee.
Haluaako kuluttajat ostaa jotakin höttöä, vai onko se kauppias, joka sitä haluaa myydä.
Periaatteessa teollisuus joutuu tuottamaan sellaista tuotetta jota kulutuspäässä käytetään, mutta siitä on oltava valmiita maksamaan.

Ruokateollisuus pyrkii tuottamaan sellaista tuotetta ,jos jää paras kate sijoittajille   Siksi brassinauta on parasta

Tottakai teollisuus pyrkii. Mutta jokaisen perheen ruokamajuri sen päättää, ostaako noita puolivalmiita lisäainepaketteja, vai valmistaako pottuhauvikkaansa ja ruskeakastikkeensa itse.

Jos päättää hakea hirvenlihan pakkasesta ja perunat naapurin pellosta, niinkuin minä teen, niin ei kauppias ja brassilihan tuottaja mahda mitään.

Kun taas menen kauppaan ja sanon lihamestarille, jotta kymmenen kiloa kotimaista sikavainaata ja jos mestari vaikertaa ettei ole mutta käykö ulkolainen uunivalmis mureke, niin minullahan se on valta sanoa että palataan asiaan sitten kun sinulla sitä potsia on.

Oikeessahan sä oot, mutta koko kansa menee näiden uusavuttomien mukaan. Kaikilla on niin helvetin kiire,töihin, harrastuksiin, ym ettei kerkee ruokaa tekemään. Aivan jumalattomat ovat nää valmisruokatiskit, verrattuna pätkään naturel lihatiskiä.  No äitien tekemää ruokaa ne on eineksetkin.   
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Ala-Pertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Turkiksillahan on kysyntää.
Jospahan net lehmän utareet ja muu höttö syötetään ketuille, samassa kuormassa ne teollisesti valmistetut lihapullat.
Eikös se olisi sitä logistiikan tehokkuutta.

Ja sille kookaupanväiskille jos vihjastaan, jotta joulupukkikuun jälkeen me sitten ostetaan vain oikeaa lihaa, olipa se sitten sikaa, sonnia, tai broiskua, niin kai se väiski siihen rupevais valmistautumaan.

Silloinhan teollisuuskin joutuisi vastaamaan kysyntään kysynnän mukaisella reseptillä.

No joo tuo kaikkihan on sellaista höpinää, mutta kuitenkin , eikös me kuluttajat kuitenkin ostokäyttäytymisellämme ohjaile teollisuuden toimintaa.

Greenpwr

• Vieras
Jospahan net lehmän utareet ja muu höttö syötetään ketuille, samassa kuormassa ne teollisesti valmistetut lihapullat.

Ja sille kookaupanväiskille jos vihjastaan, jotta joulupukkikuun jälkeen me sitten ostetaan vain oikeaa lihaa, olipa se sitten sikaa, sonnia, tai broiskua, niin kai se väiski siihen rupevais valmistautumaan.

Silloinhan teollisuuskin joutuisi vastaamaan kysyntään kysynnän mukaisella reseptillä.

No joo tuo kaikkihan on sellaista höpinää, mutta kuitenkin , eikös me kuluttajat kuitenkin ostokäyttäytymisellämme ohjaile teollisuuden toimintaa.

Tuossapahan antoi tulosvaroituksen Atria, nekatiivisen... Gemompi soija-kipeempi tappio...?????
...että kuluttajien valinnat taitaa jo vaikuttaa ja vennään viennin tyssäys...

Ala-Pertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Tuossapahan antoi tulosvaroituksen Atria, nekatiivisen... Gemompi soija-kipeempi tappio...?????
...että kuluttajien valinnat taitaa jo vaikuttaa ja vennään viennin tyssäys...

Sitähi vennään vientiä taisi tyssätä väärät voiteet.

Kunnon krimiturkit olisivat kukaties mahdollistaneen  viennin uusiin sfääreihin.
Tämäkin puoltaisi sitä turkistarhausta. ;D

bdr-529

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Keväinen lakko vain avasi markkinoita ulkomaiselle tuonnille jota on nyt työlästä vallata takaisin.