Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe "riisikunta"  (Luettu 6947 kertaa)

simmo

  • Vieras
"riisikunta"
Täällä eletään surullisessa ilmapiirissä >:( Kriisikokous päätti,että kaksi aika isoa kyläkoulua on lopetettava .Lisäksi luistinratoja ei enää ylläpidetä,eikä hiihtolatua.Jos ne vielä lakkauttaa avantouinnin,nii sit simmoki on surullinen .Mutta käyn sitten avannossa naapurikunnassa. ;D
Kovia palopuheita on pidetty,on moitittu ja syytelty.Kaikki ihan turhaa,koska rahat on loppu,eikä velkaa saada lisää.Tosiasiat on pakko tunnustaa.Minä kuljin pentuna neljä kilometriä kouluun jalan tai suksilla,monesti umpihangessa.Mutta sehän on terveellistä liikuntaa.Tykkään vieläkin liikkumisesta.Sitäpaitsi kylä saa pitää koulun,jos asukkaat sen itse kustantavat.Kokeilisivat sitä.Ne on niin vauraita kyliä,että tuskin maksaa paljonkaan taloa kohti, jos maksavat koulun kustannukset itse.Vai minkähän verran  maksaa tollasen koulun ylläpito,jossa on kolme opettajaa ja yksi talonmies.?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: "riisikunta"
Täällä eletään surullisessa ilmapiirissä >:( Kriisikokous päätti,että kaksi aika isoa kyläkoulua on lopetettava .Lisäksi luistinratoja ei enää ylläpidetä,eikä hiihtolatua.Jos ne vielä lakkauttaa avantouinnin,nii sit simmoki on surullinen .Mutta käyn sitten avannossa naapurikunnassa. ;D
Kovia palopuheita on pidetty,on moitittu ja syytelty.Kaikki ihan turhaa,koska rahat on loppu,eikä velkaa saada lisää.Tosiasiat on pakko tunnustaa.Minä kuljin pentuna neljä kilometriä kouluun jalan tai suksilla,monesti umpihangessa.Mutta sehän on terveellistä liikuntaa.Tykkään vieläkin liikkumisesta.Sitäpaitsi kylä saa pitää koulun,jos asukkaat sen itse kustantavat.Kokeilisivat sitä.Ne on niin vauraita kyliä,että tuskin maksaa paljonkaan taloa kohti, jos maksavat koulun kustannukset itse.Vai minkähän verran  maksaa tollasen koulun ylläpito,jossa on kolme opettajaa ja yksi talonmies.?

300 tonnia kun löytyy niin tuo porukka voi lähteä paikalle hengailemaan

TyttöMaalta

  • Vieras
Vs: "riisikunta"
Täällä eletään surullisessa ilmapiirissä >:( Kriisikokous päätti,että kaksi aika isoa kyläkoulua on lopetettava .Lisäksi luistinratoja ei enää ylläpidetä,eikä hiihtolatua.Jos ne vielä lakkauttaa avantouinnin,nii sit simmoki on surullinen .Mutta käyn sitten avannossa naapurikunnassa. ;D
Kovia palopuheita on pidetty,on moitittu ja syytelty.Kaikki ihan turhaa,koska rahat on loppu,eikä velkaa saada lisää.Tosiasiat on pakko tunnustaa.Minä kuljin pentuna neljä kilometriä kouluun jalan tai suksilla,monesti umpihangessa.Mutta sehän on terveellistä liikuntaa.Tykkään vieläkin liikkumisesta.Sitäpaitsi kylä saa pitää koulun,jos asukkaat sen itse kustantavat.Kokeilisivat sitä.Ne on niin vauraita kyliä,että tuskin maksaa paljonkaan taloa kohti, jos maksavat koulun kustannukset itse.Vai minkähän verran  maksaa tollasen koulun ylläpito,jossa on kolme opettajaa ja yksi talonmies.?
Koulujen lakkauttamisen estämiseksi ei voi tehdä muuta, juin lapsia   :D  Luistinratoja ylläpitämään kylätoimikunta, elikkä lasten isät ja äidit! Niin tehdään meilläkin. Muu ei auta, jos lasten harrastuksia halutaan tukea. Yhteiskunnan rahat on loppu!

simmo

  • Vieras
Vs: "riisikunta"
Päihteettömyys kaunistaa!!!Mutta mie oon vanaha ja ruma.Mutta näillä eväillä on mentävä loppuun asti,mitkä taivaan Isä on antanut.Kaikki loppuu aikanaan,armonsa ei milloinkaan ;)

simmo

  • Vieras
Vs: "riisikunta"
Kyllä kunnanopetusmenot on valtavat,jos kuukauden lomautuksella kunta säästää 600000e.Täällä on puhuttu kunnan työntekijöiden lomautuksesta,joka ei koske vanhustyötä.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: "riisikunta"
Voisihan sitä myydä tontteja, sieltä kylältä, niin kylä saisi ehkä asukkaita ja ehkä joku tekisi niistä vielä lapsiakin ...
Jos oikein hyvin käy, niin joku kyläläinen voisi saada jopa rahaakin näistä tonteista ????

Mitä *****a tekee koululla kylässä jossa ei ole asukkaita ????

TyttöMaalta

  • Vieras
Vs: "riisikunta"
Päihteettömyys kaunistaa!!!Mutta mie oon vanaha ja ruma.Mutta näillä eväillä on mentävä loppuun asti,mitkä taivaan Isä on antanut.Kaikki loppuu aikanaan,armonsa ei milloinkaan ;)
  Kauneus on nimenomaan katsojan silmässä.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: "riisikunta"
Päihteettömyys kaunistaa!!!Mutta mie oon vanaha ja ruma.Mutta näillä eväillä on mentävä loppuun asti,mitkä taivaan Isä on antanut.Kaikki loppuu aikanaan,armonsa ei milloinkaan ;)
  Kauneus on nimenomaan katsojan silmässä.

Jooo, näinhän se on, kun kouluun ei riitä oppilaita, niin ylistetään sitten kylän päihteettömyyttä ????

TyttöMaalta

  • Vieras
Vs: "riisikunta"
Päihteettömyys kaunistaa!!!Mutta mie oon vanaha ja ruma.Mutta näillä eväillä on mentävä loppuun asti,mitkä taivaan Isä on antanut.Kaikki loppuu aikanaan,armonsa ei milloinkaan ;)
  Kauneus on nimenomaan katsojan silmässä.

Jooo, näinhän se on, kun kouluun ei riitä oppilaita, niin ylistetään sitten kylän päihteettömyyttä ????
  Siinäpä muuten upea tavoite kylälle: Päihteettömyys   :D

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: "riisikunta"
Tää on muuten jännää hommma. Kunnalla ei ole kouluun varaa, mutta lääkäreitä on vara ajattaa huitsin nevadasta terveyskeskukseen kuvia katsomaan.

Itse kävin joku vuosi sitten terveyskeskuksessa kuvissa selän takia. Hoitaja räpsi kuvat ja kehu että ne on varastossa yliopistollisessa sairaalassa heti 1 sekunnin pästä kun hän nappia painaa. Sanoi että keskiviikkona saat tuomion. Kysyin että ihan samalla viikollako, niin siihen vastasi että eikun seuraavalla. Kaksi kertaa kuussa käy samasta yliopistollisesta sairaalasta röngtenlääkäri kuvia katselemassa terveyskeskuksessa.

Että siltä pohjalta kun ruvetaan ajattelemaan rahojen riitävyyttä, niin ei tarvii ihmetellä jos kirstun pohja näkyy. Minusta se tohtori olisi voinut ne kuvat tutkia siellä yliopistollisessakin sairaalassa.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

simmo

  • Vieras
Vs: "riisikunta"
Voisihan sitä myydä tontteja, sieltä kylältä, niin kylä saisi ehkä asukkaita ja ehkä joku tekisi niistä vielä lapsiakin ...
Jos oikein hyvin käy, niin joku kyläläinen voisi saada jopa rahaakin näistä tonteista ????

Mitä *****a tekee koululla kylässä jossa ei ole asukkaita ????
-Kaikki on myöhäistä,vieras henkilö tuli ja saneli ehdot.Keput ja sossut on vienyt tämän kunnan tähän tilaan. :o

jeep

  • Vieras

simmo

  • Vieras
Vs: "riisikunta"

Jooo, näinhän se on, kun kouluun ei riitä oppilaita, niin ylistetään sitten kylän päihteettömyyttä ????
[/quote]--koulussa on oppilaita riittävä määrää,mutta kunnan talous on selvitystilassa!

JoHaRa

  • Vieras
Vs: "riisikunta"

Jooo, näinhän se on, kun kouluun ei riitä oppilaita, niin ylistetään sitten kylän päihteettömyyttä ????
--koulussa on oppilaita riittävä määrää,mutta kunnan talous on selvitystilassa!
[/quote]

Johan se Junnu Vainiokin laulussaan totesi että
".... on uljas aseesi, mut liikakansoitus vie vinoon tilitaseesi"


Tractor Grip

  • Vieras
Vs: "riisikunta"
"Siinäpä muuten upea tavoite kylälle: Päihteettömyys "

Ei olisi huono tavoite saada kylälle pubia.Vilkastuttaisi elämää kummasti.