Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Minä rauhaa rakastava ihminen tärisen  (Luettu 14380 kertaa)

Guarter

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1882
RAIVOSTA! Annatteko te hyvät kollegat tämän kaiken tapahtua? MT  04.10.2010 s.9

Tiloille, kotiin, työpaikalle voidaan tulla noin vaan yllättäen tarkastukselle?
Tilateurastukset kuriin? Vaihtoehto tilateurastukselle on Honkajoki, pahimmillaan arvokasta luomupihvilihaa 400kg (elop800kg) savuna ilmaan?
Korvamerkit, nämä maailman tärkeimmät kapineet, määrittävät eläimen arvon. Myös jalostuseläimen arvo mitätöityy revenneen korvan takia liha-arvoksi Eviran tiedote 14.07.2009.

Ihan oikeasti, pelkään näiden"ammattiaan" tekevien tarkastajien puolesta miten kohtaaminen onnistuu ihmisen kanssa, joka ei ole niin rauhaa rakastava.

Viimeksi muokattu: 04.10.10 - klo:15:25 kirjoittanut Guarter

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Minä rauhaa rakastava ihminen tärisen
niillähä kuulostaa olevan kovemmat valtuuvvet ku polliisilla
Elämä on parasta kometiijjaa

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Minä rauhaa rakastava ihminen tärisen
Tuo on kyllä äärimmäisen pöyristyttävää, kele tana. Tottakai asioiden oltava kunnossa joka päivä...mutta periaatteesta tuo on kyllä semmosta kyttäys-fasismia, että  >:(  Mitä tekee ÄmTeeKoo, huudetaan nyt vaikka ensin sitä apuun, tänään ei kerkee barrikaadeille  ???
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

Tractor Grip

  • Vieras
Vs: Minä rauhaa rakastava ihminen tärisen
Tämä on vain yksi vaihe maatalouden alasajotiellä .Kiristetään ruuvia aina pikkuisen.

Kaikki on suunniteltu etukäteen vuosia sitten eikä yllätys olisi vaikka MTK olisi mukana koko hommassa.

Honkajoen raadot kyllä jalostetaan biodiesel mämmiksi ei niitä mihenkään polteta.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Minä rauhaa rakastava ihminen tärisen
Tuo tilateurastuksen rajoittaminen kuulosti kyllä uskomattomalta fasismilta. Ei luulis paskaakaan kuuluvan kellekään, syökö perheensä kesken, yhden vai kymmenen nautaa. Puhumattakaan tietysti myös lampaista ja sioista..  >:(

Viimeksi muokattu: 04.10.10 - klo:16:43 kirjoittanut pötsjölööm

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Minä rauhaa rakastava ihminen tärisen
RAIVOSTA! Annatteko te hyvät kollegat tämän kaiken tapahtua? MT  04.10.2010 s.9

Tiloille, kotiin, työpaikalle voidaan tulla noin vaan yllättäen tarkastukselle?
Tilateurastukset kuriin? Vaihtoehto tilateurastukselle on Honkajoki, pahimmillaan arvokasta luomupihvilihaa 400kg (elop800kg) savuna ilmaan?
Korvamerkit, nämä maailman tärkeimmät kapineet, määrittävät eläimen arvon. Myös jalostuseläimen arvo mitätöityy revenneen korvan takia liha-arvoksi Eviran tiedote 14.07.2009.

Ihan oikeasti, pelkään näiden"ammattiaan" tekevien tarkastajien puolesta miten kohtaaminen onnistuu ihmisen kanssa, joka ei ole niin rauhaa rakastava.

ihmislihaa tiskin alta ::)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Minä rauhaa rakastava ihminen tärisen
On ilmennyt, että tehotuottajilla on "kotiteurastuksen" määrä kasvanut kymmenillä prosenteilla. Kas kummaa vai onko raatomaksun säästämisen nimissä raatoja kuopattu minne sattuu?
Epäilen jälkimmäistä.  ;)
Rehellinen suomalainen tuottaja on lähinnä vitsin veroinen mtk hokema!  ;D ;D ;D

ps. koittakaa nyt viimeinkin laittaa paikat ja takapihat kuntoon.
Maitotiloilla laitetaan urakalla kameroita... taitaa maidontuottajaa omatunto kaivella?  ;D

Miksi te vielä suojelette näitä raato-tuottajia riveissänne?
Kysynpä vaan?

Joko oot saanu pensarahat pummattua Golffiin?
Kysynpä vaan?
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Guarter

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1882
Vs: Minä rauhaa rakastava ihminen tärisen
On ilmennyt, että tehotuottajilla on "kotiteurastuksen" määrä kasvanut kymmenillä prosenteilla. Kas kummaa vai onko raatomaksun säästämisen nimissä raatoja kuopattu minne sattuu?
Epäilen jälkimmäistä.  ;)
Rehellinen suomalainen tuottaja on lähinnä vitsin veroinen mtk hokema!  ;D ;D ;D

ps. koittakaa nyt viimeinkin laittaa paikat ja takapihat kuntoon.
Maitotiloilla laitetaan urakalla kameroita... taitaa maidontuottajaa omatunto kaivella?  ;D

Miksi te vielä suojelette näitä raato-tuottajia riveissänne?
Kysynpä vaan?


Tee vaan sinä hommas ja aja sairaiden eläinten pikakotiteurastus asiaa tai sairaseläinkuljetus järjestelmää. Jos tilanteessa, että valitse ootko tyhmä vai valehtelija kumman valitset? Vai haluatko lisätä eläinten kärsimystä, siltä vaikuttaa. Oletkohan sinä vastuussa tällaisesta tuottajien ahdistusjärjestelmien luomisesta, taidat olla? Entäpä kun jotain todella sattuu? Joku tekee peruuttamatonta vahinkoa itselleen tai jollekin muulle, eläinten lisäksi kärsivät ihmiset, sekö on tavoitteesi? Taitaa olla?

Onko yhtään kylää missä ei ole sairaita ihmisiä, arvaa mitä, ei ole navettaakaan, missä eläimet ei sairasta. Minkälaista matskua se neiti haluaa, millä olisi parasta mässäillä, haluatko kuvaa utaretuleduksesta, pälivisilsasta, kohdunesiinluiskahduksesta, märkivästä haavasta, katkennesta jalasta, kuolleena syntyneestä vasikasta, mätivistä jälkeisistä, ojaan juuttuneista eläimistä etc. Lisään vielä, ettei ole niin onnelista laiduntakaan, ettei siellä satu ja tapahdu...joskus. Voisitko ystävällisesti osallistua raatokustannuksiin kun niin terävästi :D sitä rahaa tuntuu olevan, rakkaudesta eläimiin ja ympäristöön se on pieni uhraus? Näin ajatuksesi ymmärsin.

Siis, oletko sitä mieltä, että ""kotiteurastuksen"" sijaan eläintä pidetään hengissä tai tapetaan siihenpaikkaan ja tilataan raatokeräilyauto?

Voisinko käyttää asiantuntemustasi tilanteessa, jossa eläin sairastaa, nimittäin eläinlääkärikään ihminen ei pysty aina oikeata ratkaisua tekemään kun kysymys on elämästä ja kuolemasta?

Luin vasta lemmikkilehdestä kun joku kertoi hellyyttävää tarinaa ponnistelusta marsunpoikasten henkiin jäämiseksi, ruokinta oli muutaman tunnin välein, öisinkin. Pari yön jälkeen hoitaja oli jo niin lopen uupunut, ettei enää jaksanut. Niinpä, kuinka marsunimettäjät voisikaan olla avuksi tai antamaan neuvoja maatalousyrittäjille?



Ellu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 42
Vs: Minä rauhaa rakastava ihminen tärisen

ps. koittakaa nyt viimeinkin laittaa paikat ja takapihat kuntoon.
Maitotiloilla laitetaan urakalla kameroita... taitaa maidontuottajaa omatunto kaivella?  ;D
/quote]

Hups vaan. Siksihän niitä kameroja laitetaan ettei kaikenmaailman ituhippiäiset  ja muut rosmot tule luvatta toisten kotio. Tarkastajat voivat tulla etukäteen ilmoittamatta ja saavat luvan tehdä tarkastuksia silloin, kún talonväki on kotona. Muuten heilläkään ei ole  asiaa omin lupinsa mennä tuotantorakennuksiin.

realisti

  • Vieras
Vs: Minä rauhaa rakastava ihminen tärisen
kyllä täytyi tuon tiedotteen lukemisen jälkeen tarkistaa jokainen merkki ja elukka. No onneksi kaikki on kunnossa huolta kun on pidetty. Pienessä parsinavetassa tuo homma on ihan siedettävä, mutta miten satojen- ja tuhansien sonnien navetoissa - ei käy isäntää kateeksi.
Suorastaan sikamaiseksi menee tuo tarkastustouhu - Sitten vielä tarkastajiksi palkataan kaupungeista kotoisin olevia asian todellisesta tilasta ymmärtämättömiä hippejä; katastrofi on valmis.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Minä rauhaa rakastava ihminen tärisen
kyllä täytyi tuon tiedotteen lukemisen jälkeen tarkistaa jokainen merkki ja elukka. No onneksi kaikki on kunnossa huolta kun on pidetty. Pienessä parsinavetassa tuo homma on ihan siedettävä, mutta miten satojen- ja tuhansien sonnien navetoissa - ei käy isäntää kateeksi.
Suorastaan sikamaiseksi menee tuo tarkastustouhu - Sitten vielä tarkastajiksi palkataan kaupungeista kotoisin olevia asian todellisesta tilasta ymmärtämättömiä hippejä; katastrofi on valmis.


  No kaikki tuo on teille kepulaasille aivan oikein. Mitäs äänestätte sellaisi Sika Sirkkoja. Äänestäkää Heinä Sirkkaa
http://static.iltalehti.fi/v0/linnanjuhlat/heinasirkkaPP_lj.jpg

Doksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 416
Vs: Minä rauhaa rakastava ihminen tärisen
Mites ne tuotta Arevalla hoitivatkaan tällaisen homman.
Selvittelivät tarkastajakortteja niin kauan, että virka-aika päättyi.

gutiguti

  • Vieras
Vs: Minä rauhaa rakastava ihminen tärisen
Navetoissa kuitenkin on pääasiallisesti asiat hyvin.

Pigman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2912
Vs: Minä rauhaa rakastava ihminen tärisen
Navetoissa kuitenkin on pääasiallisesti asiat hyvin.
Kuten myös sikaloissa.

Tractor Grip

  • Vieras
Vs: Minä rauhaa rakastava ihminen tärisen
"Sitten vielä tarkastajiksi palkataan kaupungeista kotoisin olevia asian todellisesta"

Pahimpia taitaa olla ne joiden juuret löytyy asutustiloilta ja pikkutorpista.Pääsee vihdoinkin tasaamaan tilit vaikka edes kollektiivisesti.

Umpicityläiset ovat 100% pihalla kaikesta kuitenkin.