Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tuottajajoukon harveneminen  (Luettu 7817 kertaa)

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Tuottajajoukon harveneminen
...näyttäisi hidastuvan.

Vuoden takaisesta vähennystä "enää" reilut 6%. Vielä viime vuonna taidettiin mennä yli 8%:n vauhdilla.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Tuottajajoukon harveneminen
Alkaa olla maidontuottajien sakkii niin harvaa, että siitä tule sitä poistumaa, enää niin kiivaaseen tahtiin.
Omassa kunnassa taisi olla luopumisprosentti tuottajain maidolla 15%.  ;D

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Tuottajajoukon harveneminen
...näyttäisi hidastuvan.

Vuoden takaisesta vähennystä "enää" reilut 6%. Vielä viime vuonna taidettiin mennä yli 8%:n vauhdilla.


Ne lopettaa jotka pystyvät ::)

Ranskassa alle 40 vuotiaat maidontuottajat ovat suurin tuotannon lopettava ryhmä.
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Tuottajajoukon harveneminen
Vuonna 2015 on 7800 maidontuottajaa  :o

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Tuottajajoukon harveneminen
Vuonna 2015 on 7800 maidontuottajaa  :o

Taidat olla optimisti ????

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Tuottajajoukon harveneminen
Vuonna 2015 on 7800 maidontuottajaa  :o

Taidat olla optimisti ????

Ei, oon lukenut tutkimuksen. Mut pitääkö paikkansa, miksi ei  ???

Arska

  • Vieras
Vs: Tuottajajoukon harveneminen
Vuonna 2015 on 7800 maidontuottajaa  :o

Onko se mielstäsi hyvä vai huono uutinen?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Tuottajajoukon harveneminen
Vuonna 2015 on 7800 maidontuottajaa  :o

Onko se mielstäsi hyvä vai huono uutinen?

Mitä minun mielipiteeni tähän liittyy ? Ei tuo minun lukuni ole, olen nähnyt sen melko virallisesta kyselytutkimuksesta lasketusta aineistosta. Kai tuo on hyvä uutinen niille jotka haluavat laajentaa ja huono niille joiden on pakko lopettaa  ??? Minä en kuulu kumpaankaan ryhmään joten ei minulla ole syytä tähän vastata.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Tuottajajoukon harveneminen
...näyttäisi hidastuvan.

Vuoden takaisesta vähennystä "enää" reilut 6%. Vielä viime vuonna taidettiin mennä yli 8%:n vauhdilla.


Ne lopettaa jotka pystyvät ::)

Ranskassa alle 40 vuotiaat maidontuottajat ovat suurin tuotannon lopettava ryhmä.
Niin täällä etelässäkin...      Semmari kertoi kuinka tila toisensa jälkeen ei tarvi enää siementäjää.
Mut  homman pelastaa nyt kesän helteet.       Tukalat kesän helteet sekoittivat lehmätkin...
Vasta ilmojen jäähdyttyä alkavat lehmät tulemaan kantaviksi.   Semmarit työllistyy.
Maidontuotannossa ei puhettakaan, että kohonneet rehukustannukset, lannoitus ja polttoaineet
saataisiin siirrettyä tuottajahintoihin...
Tuntuu tälläkin hintatasolla vaan sitä maitoa tulevan sinne meijereihin.
Mahtaakohan nää tuotannosta luopumisen ennustukset olla turhan positiivisia  ??? ???
Tuskahiki on köyhän sauna...

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Tuottajajoukon harveneminen
...näyttäisi hidastuvan.

Vuoden takaisesta vähennystä "enää" reilut 6%. Vielä viime vuonna taidettiin mennä yli 8%:n vauhdilla.


Ne lopettaa jotka pystyvät ::)

Ranskassa alle 40 vuotiaat maidontuottajat ovat suurin tuotannon lopettava ryhmä.
Niin täällä etelässäkin...      Semmari kertoi kuinka tila toisensa jälkeen ei tarvi enää siementäjää.
Mut  homman pelastaa nyt kesän helteet.       Tukalat kesän helteet sekoittivat lehmätkin...
Vasta ilmojen jäähdyttyä alkavat lehmät tulemaan kantaviksi.   Semmarit työllistyy.
Maidontuotannossa ei puhettakaan, että kohonneet rehukustannukset, lannoitus ja polttoaineet
saataisiin siirrettyä tuottajahintoihin...
Tuntuu tälläkin hintatasolla vaan sitä maitoa tulevan sinne meijereihin.
Mahtaakohan nää tuotannosta luopumisen ennustukset olla turhan positiivisia  ??? ???


Vaimon kotitilalta lähti viimeiset umpiluupäät eilen.  ;D Seminologi kävi 2007 viimeksi. Niinhan se yhdistelmäsikalakin ajetaan alas aloittaen karjusta.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Tuottajajoukon harveneminen
Vuonna 2015 on 7800 maidontuottajaa  :o

Onko se mielstäsi hyvä vai huono uutinen?

Mitä minun mielipiteeni tähän liittyy ? Ei tuo minun lukuni ole, olen nähnyt sen melko virallisesta kyselytutkimuksesta lasketusta aineistosta. Kai tuo on hyvä uutinen niille jotka haluavat laajentaa ja huono niille joiden on pakko lopettaa  ??? Minä en kuulu kumpaankaan ryhmään joten ei minulla ole syytä tähän vastata.

Kyllä kai se niin menee, että yksikkökoko kasvaa pikkuhiljaa ...
Pienet vähenee ja toiset laajentaa, tuottajoen määrä laskee mutta tuotanto ei määrällisesti laske.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Tuottajajoukon harveneminen
Vuonna 2015 on 7800 maidontuottajaa  :o

Onko se mielstäsi hyvä vai huono uutinen?

Mitä minun mielipiteeni tähän liittyy ? Ei tuo minun lukuni ole, olen nähnyt sen melko virallisesta kyselytutkimuksesta lasketusta aineistosta. Kai tuo on hyvä uutinen niille jotka haluavat laajentaa ja huono niille joiden on pakko lopettaa  ??? Minä en kuulu kumpaankaan ryhmään joten ei minulla ole syytä tähän vastata.

Kyllä kai se niin menee, että yksikkökoko kasvaa pikkuhiljaa ...
Pienet vähenee ja toiset laajentaa, tuottajoen määrä laskee mutta tuotanto ei määrällisesti laske.

6% notkahti litrat. Jotain voi päätellä siitä ,että 17 tuottajaa, ja maitomäärä taisi olla hieman yli 2 milj. litraa. Nämä siis tuottajain maidon tilastoja. Käytännössä yhdessä örnäri navetassa tuottaisi tuon. Joten ei huolta.  ;D

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Tuottajajoukon harveneminen
Monelle konkurssi tai kuolema ovat ainoat vaihtoehdot millä lehemistä pääsee eroon..
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Tuottajajoukon harveneminen
Monelle konkurssi tai kuolema ovat ainoat vaihtoehdot millä lehemistä pääsee eroon..
siinon se hyvä puoli,jottei varmuudella voi sanoa kumpi ehtii ensin ;D
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

Rehuukko

  • Vieras
Vs: Tuottajajoukon harveneminen
Vuonna 2015 on 7800 maidontuottajaa  :o
Ja JoHaRan tyyppisille rehukauppiaille ei ole enää hommia.Se on siinä,sanoi entinen pääministerikin!