Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe lisää agrimarket juttua.  (Luettu 21162 kertaa)

3070 E

  • Vieras
Vs: lisää agrimarket juttua.
Kyllä Loimaan kulmilla valtamerkki oli massikka.
Kuten myös Salonseudulla. 100-sarjaa oli melkein jokatalossa, 500 sarja oli jo harvinaisepi.

Eikös näissä vanhoissa kaksi YLIVOIMAISTA!! merkkiä ollutkin Ford ja Ferku, joista Ferku myi paremmin ja vasta oikeastaan Valmetin 02 ja 03 sarja toi näille kilpailijan/voittajan??

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: lisää agrimarket juttua.
...tässä muutaman kunnan alueella. Loimaan kulmilla Ossuuskauppa myi Natikan joka taloon.
Antti on kovettu traktorimyyjä! On kyl kiertäny jo varmaan kaikki keskusliikkeet natikan/casen mukana. Mut ei voi myöskään väheksyä Hankkijan funktiota Massikkapopulation edistäjänä 70-80 luvulla.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: lisää agrimarket juttua.
Asiasta toiseen. En oikein käsitä tuota kaupan kaikkivoipaisuutta koneiden myynnissä. Mun mielestäni täällä on aika monta kotimaista brändiä, jotka pärjäisivät aivan hyvin koneiden suoramyynnillä tehtaalta. Järkkäisivät vaan tilat ja myynnin omalle tontilleen. Pystyisivät pitämään hinnat muutaman pykälän alempana. Tässä oli maastullissa juttua, jostain sepästä, joka myi jotain vehjettä omaan lukuunsa. Ei ole antanut sitä kahdelle isolle kauppaketjulle, koska nämä vaativat liikaa katetta välistä.

Juttua myös Koneviestissä, jossa esiteltiin Soukkion pajan toimintaa. Keskusliikkeet olisivat ottaneet tuotteet myyntiinsä, mutta se kate olisi ollut hurja. Niinpä myynti edelleen Soukiolla ja keskusliikkeet köyhempiä.
Asiakas vain "pelkästään tyytyväinen". ;D

Viimeksi muokattu: 04.09.10 - klo:21:51 kirjoittanut kantola

Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: lisää agrimarket juttua.
Kaikki firmat ovat varmuudella liikkeellä rahan perässä. Traktorimyynti on toki vain yksi mittari, mutta viime vuonna myytiin alle 3000 uutta konetta. Ja kun tiloja on vielä päälle 60.000, tekee se uuden koneen ostoväliksi yli 20 vuotta.

Laskelma on karkea, mutta kertoneen laajemminkin konekaupan tilanteesta:
Tiloilta on yksinkertaisesti raha loppu! Tuet ovat olleet nettomääräisesti samalla tasolla 15 vuotta. Tuotteet hinnat eivät puolestaan kata hyvänäkään vuonna kuin nippa nappa muuttuvat kustannukset. Mistäs revit rahan kaluston uusimiseen?  >:(

Mun mielestäni tuo taas kertoo siitä, että suomalaiset maajussit ovat huomanneet myös sen asian, että ihan kaikkia rahoja ei ole välttämätöntä sijoittaa traktorimyyjien lasipalatsien ylläpitoon, vaan osan niistä rahoista voi pitää itsellä, ja osan sitten sijoittaa traktorinhankintaan jossain muussa maassa sijaitsevan parakkikonttoritraktorikauppiaan valikoimista löytyvään koneeseen. Vai väittääkö joku ihan oikeasti, että jotenkin on perusteltavissa se, että esimerkiksi Suomessa valmistettu Valtra on 4000 käyttötunnin ja 5 ikävuoden jälkeen Englannissa noin puolet halvempi kuin suomalainen virkaveljensä?

3070 E

  • Vieras
Vs: lisää agrimarket juttua.
Etenkin pellikoppalaisilla pidetään kovaa hintaa, kun 6850:en valmistus lopetettiin nousi jälleenmyynti arvo heti, käytetyn sai sitä ennen kuormaajalla kun sen jälkeen sai maksaa kuormaajattomasta saman, ensimmäiset T Valtrat ovat nykyään halvempia kuin pari vuotta vanhemmat 8000 sarjalaiset.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: lisää agrimarket juttua.
Asiasta toiseen. En oikein käsitä tuota kaupan kaikkivoipaisuutta koneiden myynnissä. Mun mielestäni täällä on aika monta kotimaista brändiä, jotka pärjäisivät aivan hyvin koneiden suoramyynnillä tehtaalta.

Muuten hyvä, mutta kun suomessa on tapana antaa vanhoja romuja vaihtokauppana.

Ja joitakin isäntiä kiinnostaa ensisijassa se mitä siitä romusta saa vaihdossa, eikä se paljonko se uusi tulee maksamaan.

Suoramyynti edellyttää että iso joukko isäntiä alkaisi hankkiutumaan itse siitä raadosta eroon.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: lisää agrimarket juttua.
Etenkin pellikoppalaisilla pidetään kovaa hintaa, kun 6850:en valmistus lopetettiin nousi jälleenmyynti arvo heti, käytetyn sai sitä ennen kuormaajalla kun sen jälkeen sai maksaa kuormaajattomasta saman, ensimmäiset T Valtrat ovat nykyään halvempia kuin pari vuotta vanhemmat 8000 sarjalaiset.
Se on ikävää, kun hyväksi havaitut mallit siirretään eläkkeelle vaikka kysyntää olisi. Luulen, että jos tehtäisiin 705-805-mallista erä, niin se menisi kuin kuumille kiville. Voisin jopa itse harkita vakavasti koneen uudistamista ;D

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: lisää agrimarket juttua.
Asiasta toiseen. En oikein käsitä tuota kaupan kaikkivoipaisuutta koneiden myynnissä. Mun mielestäni täällä on aika monta kotimaista brändiä, jotka pärjäisivät aivan hyvin koneiden suoramyynnillä tehtaalta.

Muuten hyvä, mutta kun suomessa on tapana antaa vanhoja romuja vaihtokauppana.

Ja joitakin isäntiä kiinnostaa ensisijassa se mitä siitä romusta saa vaihdossa, eikä se paljonko se uusi tulee maksamaan.

Suoramyynti edellyttää että iso joukko isäntiä alkaisi hankkiutumaan itse siitä raadosta eroon.


Niinpä. Usein se vanha kone pilaa koko kaupan. Uuden koneen käteisalennus suurempi kuin vanhan koneen hyvitysarvo. Mutta sehän ei ole ongelma, kun laitetaan uutta konetta vastaan USEITA vanhoja romuja vaihtoon.

Tractor Grip

  • Vieras
Vs: lisää agrimarket juttua.
"uutta konetta vastaan USEITA vanhoja romuja vaihtoon."

Toimisiko sellainen systeemi,jos laittaisi vanhat romut vaihdossa siinä määrin,että saisi uuden traktorin ja antaisvat vielä rahaa likkeestä.

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: lisää agrimarket juttua.
"uutta konetta vastaan USEITA vanhoja romuja vaihtoon."

Toimisiko sellainen systeemi,jos laittaisi vanhat romut vaihdossa siinä määrin,että saisi uuden traktorin ja antaisvat vielä rahaa likkeestä.

riippuu varmaan romuista, mutta uskoisin että lähtökohtaisesti ajatus tyrmättäisiin vaikka vaihtoromujen jälleenmyyntiarvo olisikin korkeampi kuin uuden koneen arvo.
allekirjoittanut

Verku

Vs: lisää agrimarket juttua.
Asiasta toiseen. En oikein käsitä tuota kaupan kaikkivoipaisuutta koneiden myynnissä. Mun mielestäni täällä on aika monta kotimaista brändiä, jotka pärjäisivät aivan hyvin koneiden suoramyynnillä tehtaalta.

Muuten hyvä, mutta kun suomessa on tapana antaa vanhoja romuja vaihtokauppana.

Ja joitakin isäntiä kiinnostaa ensisijassa se mitä siitä romusta saa vaihdossa, eikä se paljonko se uusi tulee maksamaan.

Suoramyynti edellyttää että iso joukko isäntiä alkaisi hankkiutumaan itse siitä raadosta eroon.



Esimerkkinä tästä vähintään jakotautisesta vaihtokaupasta ja siitä vääjäämättä seuraavasta käytettyjen koneiden hinnan noususta, 12v. vanha 5m äes vaihtoon ja uusi vihreä 7m tilalle, vaihtohyvitys oli suurempi kuin mitä vanhasta hankittaessa maksettu. :D

Että kyllä toi suoramyynti tehtaalta olisi ihan ok mun puolesta, ***** sama olisi kun nuo vanhat romut polkisi nevaan.... 1-5 vuotta vanhat "vikatikki" hankinnat tietty isompi onkelma...
Kypsä tapaus

JoHaRa

  • Vieras
Vs: lisää agrimarket juttua.
Etenkin pellikoppalaisilla pidetään kovaa hintaa, kun 6850:en valmistus lopetettiin nousi jälleenmyynti arvo heti, käytetyn sai sitä ennen kuormaajalla kun sen jälkeen sai maksaa kuormaajattomasta saman, ensimmäiset T Valtrat ovat nykyään halvempia kuin pari vuotta vanhemmat 8000 sarjalaiset.
Se on ikävää, kun hyväksi havaitut mallit siirretään eläkkeelle vaikka kysyntää olisi. Luulen, että jos tehtäisiin 705-805-mallista erä, niin se menisi kuin kuumille kiville. Voisin jopa itse harkita vakavasti koneen uudistamista ;D

Tämä on hyvinkin totta  :) Jos joku mallisarja on toiminut 30 vuotta niin uuden sellaisen saaminen olisi hyvinkin oston arvoinen.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: lisää agrimarket juttua.

Tämä on hyvinkin totta  :) Jos joku mallisarja on toiminut 30 vuotta niin uuden sellaisen saaminen olisi hyvinkin oston arvoinen.

Pula-ajan muistomerkkiä(a-valtraa) on tehty 70 luvun alusta lähtein, eli kohta 40 vuotta  ;D Se, onko kyseinen vehje toimiva, onkin sitten kokonaan toinen juttu.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: lisää agrimarket juttua.

Tämä on hyvinkin totta  :) Jos joku mallisarja on toiminut 30 vuotta niin uuden sellaisen saaminen olisi hyvinkin oston arvoinen.

Pula-ajan muistomerkkiä(a-valtraa) on tehty 70 luvun alusta lähtein, eli kohta 40 vuotta  ;D Se, onko kyseinen vehje toimiva, onkin sitten kokonaan toinen juttu.

Tuo minun kommenttini viittasi vähän muihin merkkeihin. Ja 30-vuotta vanhoihin malleihin  :P

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: lisää agrimarket juttua.

Tämä on hyvinkin totta  :) Jos joku mallisarja on toiminut 30 vuotta niin uuden sellaisen saaminen olisi hyvinkin oston arvoinen.

Pula-ajan muistomerkkiä(a-valtraa) on tehty 70 luvun alusta lähtein, eli kohta 40 vuotta  ;D Se, onko kyseinen vehje toimiva, onkin sitten kokonaan toinen juttu.

Tuo minun kommenttini viittasi vähän muihin merkkeihin. Ja 30-vuotta vanhoihin malleihin  :P

Mutta Valtralaisella on just se etu, että saa samanlaisen vehkeen uutena, kuin sillon -73  ;D