Niimpä...
Vaan tuo k(a)upan kate.
Onko se nyt avoimessa (?) kilpailussa mielestänne kohdallaan?
Jos pitää väite sen saksalaisen ketjun puolta pienemmästä katteesta maidon osalta paikkansa, niin eikö taistelu välillä arla-ingman-valio ole suhteellisen turhaa?
Miten se pieni Lidl voi myydä niin "halvalla" jos ei kerran Äsh- ja Koo-ketjutkaan suuremman volyymin turvin siihen pysty?
Vai kinastellaanko mieluummin muutaman sentin tuottajahinnan eroista jalostavan portaan välillä?
Ja jos joku on koukun nielaissut, niin kyllä se on yksinkertainen kuluttaja. (ja ehkä koukku roikkuu hieman myös hurrimaidon purkittajien suupielessä
)
Lisäksi vielä tälläinen mielikuvituskysymys.
Mikä olisi kaupan osuus maidon hinnasta, jos myyjänä olisi käytännössä vain AIV
-fuusion synnyttämä monopolimarkkinoija?
Tuottajahintahan olisi mitä olisi (ja pohjoinen porskuttaisi
), mutta miten määräytyisikään kuluttajahinta sen jälkeen...