Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pöytävaunu.  (Luettu 17663 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Pöytävaunu.
Huvittaa tuo pelleily alamittaisten pöytien kanssa.

Ihan vitsi joku 3,9 pöytä 2065:ssa.

Täällä missä joudutaan lähes joka puintipäivä kulkemaan vilkkaan taajaman läpi 4,2:kin on turhan leveä tielle.

Ja voi luoja jos ajatteleekin ottavansa puintitehoja mistä on konetta ostaessa maksanut ulos koneesta..
 
Kamalaa koheltamista.. Kyllähän sitä hetken jaksaa, mutta siellä puimurissa kun istutaan kuitenkin se 150-200h vuodessa niin ei kiitos..

Kyllä hermo lepää nykyisin 4,5:sen pöydän kanssa, niin tiellä kuin pellolla.





Sit sää puit silkkiuikku pystyssä johonkin 90 hehton vanhaan lämpökirnuun....

Kärrejä on suulit ja pihat piukassa. ;D

Eiks niin tee jokainen tosi täppäri?

Puidaan päivä ja loppuviikko rauhassa päiväsaikaan kuivatellaan, ei tarvi lähteä kesken puinnin satsin vaihtoon eikä könytä öisin kuivurille.. ;)



Näitä on kuule paljon. 17 jalkanen puimakone suhisee päivän pellolla ja sit tulee 3 päivän stoppi. Wepejä on piha piukassa lainapeite päällä......... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Pöytävaunu.
Puidaan päivä ja loppuviikko rauhassa päiväsaikaan kuivatellaan, ei tarvi lähteä kesken puinnin satsin vaihtoon eikä könytä öisin kuivurille..


***Mun mielestä tuossa on tyyliä ja tavoitetta!  ;D
Kui mää ain olen paras?

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Pöytävaunu.
Puidaan päivä ja loppuviikko rauhassa päiväsaikaan kuivatellaan, ei tarvi lähteä kesken puinnin satsin vaihtoon eikä könytä öisin kuivurille..


***Mun mielestä tuossa on tyyliä ja tavoitetta!  ;D

Ja siihen viä lisäksi se +150 hv traktori ja 10 motin kärryt...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Pöytävaunu.
Puidaan päivä ja loppuviikko rauhassa päiväsaikaan kuivatellaan, ei tarvi lähteä kesken puinnin satsin vaihtoon eikä könytä öisin kuivurille..


***Mun mielestä tuossa on tyyliä ja tavoitetta!  ;D

Ja siihen viä lisäksi se +150 hv traktori ja 10 motin kärryt...

Ja kattovilkkupaneeli.
Kui mää ain olen paras?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Pöytävaunu.
Mää olen aina ihmetellyt tätä ja täälläkin siitä maininnut, mutta silti se jaksaa aina askarruttaa...

...että kun kaiken maailman vehkeisiin riittää rahaa, niin kuivurista tehdään sitten valmiiksi alitehoinen. 3,1 metrin pöydällä pui 273 hehtoisen kuivurin aika helposti tukkoon. Valtaosalla koneiston koko on tuosta vielä paljon pienempi, mutta puimuri on sitten järjestään isompi, mitä vaikkapa mulla on. Mun mielestä kuivurin koneiston koko on yksi viimeisimpiä paikkoja maataloudessa jossa ei kannata säästellä. Niin iso kuin rahkeet kestää.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Pöytävaunu.
Ei muuta kun tuista 20% pois jos kujettaa yli 10 jalkaista pöytää ilman vaunua samoiten kun jos vie työkoneita niin että vilkut on rikki syystä että alentaa maatalouden imagoa autoilijoiden silmissä kun se ei oikeasti ole mukava kohdata laihonjakaja juuri silmien kohdalla kun joku tulee vastaan pöytä keulassa.

 Tohon kuivurikoneistoon niin koon lisäksi yhtä tärkeä on kunnon tuoresiilot ja automaattiset satsinvaihdot jotta niitä ei tartte kytätä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

3070 E

  • Vieras
Vs: Pöytävaunu.
Mää olen aina ihmetellyt tätä ja täälläkin siitä maininnut, mutta silti se jaksaa aina askarruttaa...

...että kun kaiken maailman vehkeisiin riittää rahaa, niin kuivurista tehdään sitten valmiiksi alitehoinen. 3,1 metrin pöydällä pui 273 hehtoisen kuivurin aika helposti tukkoon. Valtaosalla koneiston koko on tuosta vielä paljon pienempi, mutta puimuri on sitten järjestään isompi, mitä vaikkapa mulla on. Mun mielestä kuivurin koneiston koko on yksi viimeisimpiä paikkoja maataloudessa jossa ei kannata säästellä. Niin iso kuin rahkeet kestää.

Kuivuri on sinällään sopiva, silloin kun "tukossa" niin voidaan puida urakkaa, vaikkei sitäkään tarpeeksi ole puimurin kokoon nähden, kuivuri on muutenkin hieman alimittainen, viime vuonna jäi kolmet kärryt täyteen kun ei siilotilaa enää ollut, tänä vuonna rypsiä ja muutenkin heikompi sato taso niin pitäis riittää hyvin, kuivuri on rakennettu 1978 niin silloin se oli viellä ihan sopiva, kattoa saatetaan joskus nostaa että saadaan vähän siiloja korotettua.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Pöytävaunu.
Jaaha...saipas Timppa taas klohjusaappaat täräjämään.

Näkemyksiä voi olla monenlaisia.Minusta vanha 88 Claas ja 450 pöytä+vaunu on ihan jees.Pöydän kytkentä aika helppo homma.Tottakai jos homman joutuisi tekemään joka 2ha:n jälkeen niin siinä tapauksessa kannattaisi harkita kapeampaa häkkyrää.
Rahtikuivausta aika lailla tehneenä on tullut opittua,että pieni kärryjono edistää kuivausta sikäli,että tavaraa satsien vaihtoon on tarjolla jos tulee puintihäkkyröihin vikaa tai luiskahtaa puimakuskille sahtiotto päälle.Toisaalta vähän ylisuurella puimakoneella voi hetken tullen täyttää lavat kuivalla viljalla ja hiukkasen säästää kuivauksessa.

Taas pitää muistaa,että jokainen meistä tekee oikein ja naapuri väärin...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Pöytävaunu.
Millähän säädollä ja pöytäkoolla tuo protkoparonin ohra pitäisi käydä nostamassa kärryille? Kuvattu edellispäivänä  ???

Burnett

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8
Vs: Pöytävaunu.
Millähän säädollä ja pöytäkoolla tuo protkoparonin ohra pitäisi käydä nostamassa kärryille? Kuvattu edellispäivänä  ???

Jokunen litra bensaa sytöksi ja Zippo amerikan malliin nakaten sekaan.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Pöytävaunu.
Puidaan päivä ja loppuviikko rauhassa päiväsaikaan kuivatellaan, ei tarvi lähteä kesken puinnin satsin vaihtoon eikä könytä öisin kuivurille..


***Mun mielestä tuossa on tyyliä ja tavoitetta!  ;D

Ja siihen viä lisäksi se +150 hv traktori ja 10 motin kärryt...

Ja kattovilkkupaneeli.

Ja aisa tanassa, sekä kopissa ,että siinä 8t tuhtissa.

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Pöytävaunu.
Millähän säädollä ja pöytäkoolla tuo protkoparonin ohra pitäisi käydä nostamassa kärryille? Kuvattu edellispäivänä  ???
Ettei olis kakadukuninkaallisen rypsi  ??? ei voi tietää onko ohra vai rypsi  ???  ??? kun protkotin kuitenkin ajatellut, että nettoaa pistämällä pellot rypsille (joka kenties noinkin hyvä kuin kuvassa  ;D) ja ostaa sen halvan ohran...optimointi KANNATTAA  ;D
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Pöytävaunu.
Millähän säädollä ja pöytäkoolla tuo protkoparonin ohra pitäisi käydä nostamassa kärryille? Kuvattu edellispäivänä  ???
Ettei olis kakadukuninkaallisen rypsi  ??? ei voi tietää onko ohra vai rypsi  ???  ??? kun protkotin kuitenkin ajatellut, että nettoaa pistämällä pellot rypsille (joka kenties noinkin hyvä kuin kuvassa  ;D) ja ostaa sen halvan ohran...optimointi KANNATTAA  ;D

Ohraa tuossa on  :D Näkyi siellä joku olevan elossa.

Tractor Grip

  • Vieras
Vs: Pöytävaunu.
"se o viis minuuttii ni kärry on irti ja pöytä puimurisa kines....ja sit otetahan rako kiinni suuremmalla puintikapasiteetilla:D"



Joskus on menny yli tuntikin  ;D.Ikävästi vain satuin olemaan paikalla...

Siinä ajassa on kerkinnyt hyvin 10 jalkaisella museonyykkärillä pitkälle toista hehtaaria

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Pöytävaunu.
Tänään käytiin meidän viljat naksuttamas 24 jalkaasella Nyykkärillä, eikä siinä pöydän kiinnittämisessä/irrottamisessa menny kuin noin 10 minuuttia.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.