Siinä kysymys pyhässä yksinkertaisuudessaan. mikä tekee siitä niin "YLIVOIMAASEN". missä töissä toimii paremmin kuin tavallinen?
Kaikissa töissä, jopa sen klapisirkkelin edessä portaaton on mukavampi. Kytkinpoljintakin tarvitaan vain käynnistyksen yhteydessä.
Nää on makuasioita, mutten mä ainakaan keppilootaisella ajoon lähde, jos raputon on vapaana. Tosin meillähän ei tuntejakaan tuu siihen tahtiin kuin näillä tosi urakkamiehillä. Nyt on vasta viime lokakuusta asti tullu reilu 800 tuntia, ettei taida tonni tulla täyteen vuodessa vaikka mukavuutensa ansiosta tuolla ajaa jopa ihan huvikseenkin. Tai ainakin työntekokin on paljon mielekkäämpää kuin vanhalla 8130:llä. Kuormaushommissa, joita meidän tilalla on melkoisesti, portaaton hakkaa keppilootaisen 100-0. Jos räyhäkästä menoa haluaa, on portaaton täysin väärä valinta. Portaattomalla ajo sinänsä on eleettömän tuntuista, kun ei tartte riehua joka suuntaan koppi käsiä ja jalkoja täynnä. Sinänsä mistään portaattomasta ei kovin kummoseen käsitykseen pääse muutaman tunnin koeajolla.