Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ankat  (Luettu 23887 kertaa)

emo-heikki

  • Vieras
Ankat
Miten nää ankat, onko kellään kokemuksia.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ankat
Niinkuin missä mielessä? Meinaatko ruveta kasvattamaan.

3070 E

  • Vieras
Vs: Ankat
Siinä toisessa mielessä.  ;)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Ankat
Niinkuin missä mielessä? Meinaatko ruveta kasvattamaan.

No tossa mietin, olisiko tossa ideaa ...
Ankat tai sorsat, kasvattaako noita kuinka moni tässä maassa.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ankat
Kyllä noita kasvatetaan ja munia/emolintuja myydään. Siis ankkoja, ei sorsia. Mulla oli yhdellä tutulla parvi ankkoja pienessä joessa kasvamassa. Joku aita siinä oli, kumma etteivät lentäneet karkuun.

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8681
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Ankat
Ankka taitaa tarvita lentoon lähtiessään jonkin matkaa kiitorataa, jos se on rajattu aidalla, niin pysyvät siinä joessa.
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Ankat
Kyllä noita kasvatetaan ja munia/emolintuja myydään. Siis ankkoja, ei sorsia. Mulla oli yhdellä tutulla parvi ankkoja pienessä joessa kasvamassa. Joku aita siinä oli, kumma etteivät lentäneet karkuun.
Meillä oli viisi hanhea eikä ne lähteneet minnekkään vaikka ne irrallaan juoksenteli pihassa . Myyjä ukko sano, että ei ne ruuan äärestä lähe mihinkään.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ankat
Ankka taitaa tarvita lentoon lähtiessään jonkin matkaa kiitorataa, jos se on rajattu aidalla, niin pysyvät siinä joessa.

Joo, näin se menee.

Holman_Hurja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 135
Vs: Ankat
Niinkuin missä mielessä? Meinaatko ruveta kasvattamaan.

No tossa mietin, olisiko tossa ideaa ...
Ankat tai sorsat, kasvattaako noita kuinka moni tässä maassa.

sorsia kasvatetaan myös melkoinen määrä sorsastajien iloksi. Nopeakasvuisia ja hauskoja otuksia, mutta minun kokemukseni rajoittuu vain 10 tarhatun sorsan kasvatukseen. Niiltä kun lyhennetään toisesta siivestä sulkia niin pysyvät nätisti matalammassakin aidassa

Ankkoja on ollut muutamina kesinä ne Tupu, Hupu ja Lupu.Eivät ole kyllä mihinkään lennelleet. Kaikki edellämainitut linnut syöneenä totean, että mielestäni parempiakin lihoja on olemassa ja ainut siivekäs mitä minä ehkä viitsisin syötäväksi kasvattaa on kalkkuna. Mutta makuja on monia!

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Ankat
Kyllä noita kasvatetaan ja munia/emolintuja myydään. Siis ankkoja, ei sorsia. Mulla oli yhdellä tutulla parvi ankkoja pienessä joessa kasvamassa. Joku aita siinä oli, kumma etteivät lentäneet karkuun.

Ankkojako ne oli siinä kotopaikkasi naapurissa? Ennustivat kesän sateet kun tekivät pesänsä sopivan etäälle ojasta kesänä, jolloin tuli kovat tulvat. Naapurin koiraa eivät ennakoineet.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ankat
Kyllä noita kasvatetaan ja munia/emolintuja myydään. Siis ankkoja, ei sorsia. Mulla oli yhdellä tutulla parvi ankkoja pienessä joessa kasvamassa. Joku aita siinä oli, kumma etteivät lentäneet karkuun.

Ankkojako ne oli siinä kotopaikkasi naapurissa? Ennustivat kesän sateet kun tekivät pesänsä sopivan etäälle ojasta kesänä, jolloin tuli kovat tulvat. Naapurin koiraa eivät ennakoineet.

Jaa`a... Ei kai suuremmassa mitassa? Hanhia oli 5 siinä keskellä aukeeta. Joku piti jopa nutrioita 80-luvun alussa.

gutiguti

  • Vieras
Vs: Ankat
Niinkuin missä mielessä? Meinaatko ruveta kasvattamaan.

No tossa mietin, olisiko tossa ideaa ...
Ankat tai sorsat, kasvattaako noita kuinka moni tässä maassa.

sorsia kasvatetaan myös melkoinen määrä sorsastajien iloksi. Nopeakasvuisia ja hauskoja otuksia, mutta minun kokemukseni rajoittuu vain 10 tarhatun sorsan kasvatukseen. Niiltä kun lyhennetään toisesta siivestä sulkia niin pysyvät nätisti matalammassakin aidassa

Ankkoja on ollut muutamina kesinä ne Tupu, Hupu ja Lupu.Eivät ole kyllä mihinkään lennelleet. Kaikki edellämainitut linnut syöneenä totean, että mielestäni parempiakin lihoja on olemassa ja ainut siivekäs mitä minä ehkä viitsisin syötäväksi kasvattaa on kalkkuna. Mutta makuja on monia!
Täysin samaa mieltä. Kalkkuna on ainoa syötävä siivekäs, vaatii tosin hieman perehtymistä ruuanlaiton saloihin.

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Ankat
Kaikki edellämainitut linnut syöneenä totean, että mielestäni parempiakin lihoja on olemassa ja ainut siivekäs mitä minä ehkä viitsisin syötäväksi kasvattaa on kalkkuna. Mutta makuja on monia!
Täysin samaa mieltä. Kalkkuna on ainoa syötävä siivekäs, vaatii tosin hieman perehtymistä ruuanlaiton saloihin.

Asiaa! Kyllähän parhaat lihat oikein valmistettuna ovat nauta ja kalkkuna!
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Ankat
Kaikki edellämainitut linnut syöneenä totean, että mielestäni parempiakin lihoja on olemassa ja ainut siivekäs mitä minä ehkä viitsisin syötäväksi kasvattaa on kalkkuna. Mutta makuja on monia!
Täysin samaa mieltä. Kalkkuna on ainoa syötävä siivekäs, vaatii tosin hieman perehtymistä ruuanlaiton saloihin.

Asiaa! Kyllähän parhaat lihat oikein valmistettuna ovat nauta ja kalkkuna!
+joulukinkku, ja grillikylki.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Ankat
Kaikki edellämainitut linnut syöneenä totean, että mielestäni parempiakin lihoja on olemassa ja ainut siivekäs mitä minä ehkä viitsisin syötäväksi kasvattaa on kalkkuna. Mutta makuja on monia!
Täysin samaa mieltä. Kalkkuna on ainoa syötävä siivekäs, vaatii tosin hieman perehtymistä ruuanlaiton saloihin.

Asiaa! Kyllähän parhaat lihat oikein valmistettuna ovat nauta ja kalkkuna!
+joulukinkku, ja grillikylki.

No kyllä noita lampaita ja porojakin voi välillä syödä, jos nautaan kyllästyy ...