Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Oletko kulinaristi ?  (Luettu 8724 kertaa)

Punikki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Oletko kulinaristi ?
Kuten kaikki tiedetään hauki on kala,  mutta miltä hauki maistuu?
Itse olen päässyt maistamaan varmaan noin. viidestä eri vesistöstä (itämeri mukaan lukien) pyydettyä haukea.  Yksi on ylitse muiden,  se on tuolta kotopuolesta pyydetty Suurenjärvenhauki.  Hauki kun on tunnetusti petokala ja maistuu siltä mitä se syö,  Suurenjärven  hauessa on vivahde muikkua,  mutta ei liikaa.  Kalassa ylipäätään makuvirheet,  likainen vesi ja huono sapuska tulee kaikkein selvemmin esille.  Eikä siinä tarvita kovin ihmeellistä kulinaristia erottamaan 'jyvät akanoista'  ;)  ;D   Mutta mistä johtuu,  että pikkuahvenet voissa paistettuna ovat aina hyviä  ???

Viinahan on Suomalaisten kansallisjuoma maidon ja veden jälkeen.  Luulin ettei siitä saa mitään kulinaristisia nautinotja,  viina on viinaa.  Unkarin reisulla huomasin,  että kas kumaa,  jopa viinoissa on eroa.  Unkarilaiset snapsit  :-*

Suomalaiaset on käsittäkkseni edelleen hulluna halpuuteen ei siihen miltä ruoka maistuu.  Tai sitten ne yrittää olla niin amerikkalaista, että syövät hulluna hapurilaisia ja lihovat, tosin halpojahan ne hampurilaisetkin ovat. 

Onko halpuuden hinta aina paskan maku suussa  ???  Ei muuten ole (siis mun mielestäni) yhtyisin tuossa tuoreiden silakoiden ylistyksessä yhteen edesmeneeseen kokoomusplitkkoona.  Hyviä ovat  :D.

Niin ja mikä on omasta mielestänne paras ruoka,  mitä olette ikinä syöneet.   Mulle suomalaisista kotiruuista on voissa paistetut pikku-ahvenet ihan ykkönen  :-* :-* :-* :-* :-*.  Ravintola annoksista taitaa tällä hetkellä olla  tuo Unkarissa viimeisenä iltana nauttimani ankan-jalka ykkösenä.  Akku Ankka saattaa ollaa vähän pettynyt,  kun sen kinttua kalvetaan  ;),  mutta tuskin Walt Disney nostaa syytettä  ::)

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Oletko kulinaristi ?
Parasta kalaa on tietysti nahkiainen ja mieluusti itse hiillostalla paistettuna.

Maitopoika

  • Vieras
Vs: Oletko kulinaristi ?
Nih kyllä ne voissa paistetut ahvenet on hyviä,ja isommista kun tekeepi fileitä niin aina paree.Haukikin ihan jees mutta tähän aikaan se madekeitto on aivan her*****sta,kun vaan jäät kestäis että pääsis koukuille 8)
Kylmäsavulohi on namia.mutta vetääkö vertoja savulahnalle joka tuoreeltaan savustetaan.
Lihapuolella mun mielestä mikään ei vedä vertoja kunnon läskisoosille joka on tehty ruisjauhoon.Tietysti kaikki naudasta tehty on hyvää myös.Savulammas pääsiäisen aikaan,ja keväällä sitten saunapalvi.Siipikarjanlihakin menettelee mutta on hiukan kevyttä ;)

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Oletko kulinaristi ?
Hemesti se keittelee justiisa köökin puolella hillasoppaa, nam!
Elämä on parasta kometiijjaa

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Oletko kulinaristi ?
Hemesti se keittelee justiisa köökin puolella hillasoppaa, nam!

Vastapoimituista tietysti! Nam!
Kui mää ain olen paras?

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Oletko kulinaristi ?
  Kyllä ne on savumuikut ja uudet omat kasvattamat siikli perunat.
Toinen herkku on oman järven ravut :D
   
   

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52026
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Oletko kulinaristi ?
  Kyllä ne on savumuikut ja uudet omat kasvattamat siikli perunat.
Toinen herkku on oman järven ravut :D
   
   
Minkäs järven?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Oletko kulinaristi ?
  Kyllä ne on savumuikut ja uudet omat kasvattamat siikli perunat.
Toinen herkku on oman järven ravut :D
   
   
Minkäs järven?

  Tään meidän oman järven :D Sitä ei oo tissinkoittajat vielä pilant. Viimeinen tissinkoittotila lopetti 15v sitten tään järven valuma-alueella. :D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52026
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Oletko kulinaristi ?
  Kyllä ne on savumuikut ja uudet omat kasvattamat siikli perunat.
Toinen herkku on oman järven ravut :D
   
   
Minkäs järven?

  Tään meidän oman järven :D Sitä ei oo tissinkoittajat vielä pilant. Viimeinen tissinkoittotila lopetti 15v sitten . :D
Satakunnasta?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Oletko kulinaristi ?
meinaakko että sonninpaskan koostumus on eri?
Elämä on parasta kometiijjaa

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Oletko kulinaristi ?
meinaakko että sonninpaskan koostumus on eri?

 Ei oo yhtään karjatilaa enää täällä. Pellot kohta metsitetty, kun mulle tuon melan lykkäävät :D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52026
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Oletko kulinaristi ?
meinaakko että sonninpaskan koostumus on eri?

 Ei oo yhtään karjatilaa enää täällä. Pellot kohta metsitetty, kun mulle tuon melan lykkäävät :D
perseeseen...... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Oletko kulinaristi ?
niinvaen eihä sinun elikoejjen lähöstä oo vielä viittätoesta vuotta
Elämä on parasta kometiijjaa

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5281
Vs: Oletko kulinaristi ?
Parasta kalaa on tietysti nahkiainen ja mieluusti itse hiillostalla paistettuna.
Vaikkei nahkiaista kait kalaksi lueta, niin vedenelävistä se on ehdottomasti kärkipäässä.

82-90

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4962
  • vasikoita ottoo kualiin
Vs: Oletko kulinaristi ?
meinaakko että sonninpaskan koostumus on eri?

 Ei oo yhtään karjatilaa enää täällä. Pellot kohta metsitetty, kun mulle tuon melan lykkäävät :D
perseeseen...... ;D

ahtung miten kähverätä.