Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe fendtin koukku  (Luettu 45875 kertaa)

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: fendtin koukku
Timppakin voisi perehtyä ihan aikuisten oikeesti siihen pirkka fenrinsä toiminta periaatteeseen ennen kuin rupeaa kertomaan ehdottomia totuuksiaan sellaisille jotka ovat perehtyneet käyttämiensä laitteitten tekniikkaan.

***Esim. Jobbari ei voi sietää ajatusta että dynavt on käytännössä helvetin hyvä kaikissa töissä.  :D
      Jos se olis 100% hydraulinen pakilla niin silloinhan täytyis olla jokin esim sakarakytkin mikä
      kytkisi planeettapyörästön kokonaan pois käytöstä.

      Tosiaan agcon portaaton on ainoa oikea portaaton vaihteisto. Massikan dyna-6 vaihteistoa vois
      verrata toisten valmistajien "portaattomiin" toimintaperiaatteeltaan.

*************************************************************

      Onhan esim. VM ainoa oikea aitosuorakylvökone.  ;D

************************************************************

     Tulin just kyntämästä 5 siipisillä käännöillä. Vaihteiston lämpö 48 - 50 astetta ja moottorin lämpö 80 astetta. Ei voi sanoa että öljyt olis kovin kuumia.  :D

Ei sitä Dyna 6 vaihteistoa voi paremmalla mielikuvituksellakaan mieltää portaattomaksi vaikka sä sitä kuinka kehuisit, portaattoman määritelmä mun mielestä on rajattomasti välityksiä.

Niissä traktorin lämpömittareissa on usein heittoa, ovat paremmin viihteellisiä. Kokeile infrapunalämpömittarilla jos haluat hifistellä :D

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: fendtin koukku
Aika kova keskustelu tää varion pakkiasia...
Kyllä nyt sitten päädyin rakennetta mietittyäni ajatuksella tulokseen että kyllähän sen Varion peruutuksen voimat siirtyvät 100% hydraulisesti.

Se sitten onko tällä keskimääräisen käyttäjän kannalta jokin merkitys on kans hyvä aihe.
Peruutuksen hyötysuhteellahan ei esim.päistekäännöksessä ole oleellista merkitystä esim.löpön kulutukseen koska yleensä kone liikkuu kevyesti ja vain pienen osan ajasta.Jos ajatellaan esim niittoa jollain perhoskonella takaperin,niin siinäkin suurin osa moottoritehosta ajetaan VOAn kautta ja vaihteiston kautta pienempi osa.
Keksiikö joku homman missä vedetään päivästä toiseen pakilla urku auki jotain vehjettä takaperin?
Ainoa mikä mulle tulee mieleen on tienkunnostusyhdistelmä jossa oli jonkinlainen jankkuri etunostolaitteessa ja murskain takana.Tässäkin tapauksessa takaperin ajetataan kait osa päivästä.Fendt 933 siinä oli kyllä sieluna...

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: fendtin koukku
Aika kova keskustelu tää varion pakkiasia...
Kyllä nyt sitten päädyin rakennetta mietittyäni ajatuksella tulokseen että kyllähän sen Varion peruutuksen voimat siirtyvät 100% hydraulisesti.

Se sitten onko tällä keskimääräisen käyttäjän kannalta jokin merkitys on kans hyvä aihe.
Peruutuksen hyötysuhteellahan ei esim.päistekäännöksessä ole oleellista merkitystä esim.löpön kulutukseen koska yleensä kone liikkuu kevyesti ja vain pienen osan ajasta.Jos ajatellaan esim niittoa jollain perhoskonella takaperin,niin siinäkin suurin osa moottoritehosta ajetaan VOAn kautta ja vaihteiston kautta pienempi osa.
Keksiikö joku homman missä vedetään päivästä toiseen pakilla urku auki jotain vehjettä takaperin?
Ainoa mikä mulle tulee mieleen on tienkunnostusyhdistelmä jossa oli jonkinlainen jankkuri etunostolaitteessa ja murskain takana.Tässäkin tapauksessa takaperin ajetataan kait osa päivästä.Fendt 933 siinä oli kyllä sieluna...


Joo ei se pelkkä pakki mutta käsittääkseni kone on eteenpäinkin ajettaessa pienemmillä nopeuksilla osittain hydraulivetoinen.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: fendtin koukku
Valuttakaa öljyt pois ja katsokaa pelaavatko  :P 

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: fendtin koukku
Aika kova keskustelu tää varion pakkiasia...
Kyllä nyt sitten päädyin rakennetta mietittyäni ajatuksella tulokseen että kyllähän sen Varion peruutuksen voimat siirtyvät 100% hydraulisesti.

Se sitten onko tällä keskimääräisen käyttäjän kannalta jokin merkitys on kans hyvä aihe.
Peruutuksen hyötysuhteellahan ei esim.päistekäännöksessä ole oleellista merkitystä esim.löpön kulutukseen koska yleensä kone liikkuu kevyesti ja vain pienen osan ajasta.Jos ajatellaan esim niittoa jollain perhoskonella takaperin,niin siinäkin suurin osa moottoritehosta ajetaan VOAn kautta ja vaihteiston kautta pienempi osa.
Keksiikö joku homman missä vedetään päivästä toiseen pakilla urku auki jotain vehjettä takaperin?
Ainoa mikä mulle tulee mieleen on tienkunnostusyhdistelmä jossa oli jonkinlainen jankkuri etunostolaitteessa ja murskain takana.Tässäkin tapauksessa takaperin ajetataan kait osa päivästä.Fendt 933 siinä oli kyllä sieluna...



Hienosti ainakin liebherrin pyöräkuormaaja mennee vaikka on täysin hyde vetoonen... vois sanoo et kaikki muut merkit on sen rinnalla aika moperia ;)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: fendtin koukku
Ei sitä Dyna 6 vaihteistoa voi paremmalla mielikuvituksellakaan mieltää portaattomaksi vaikka sä sitä kuinka kehuisit, portaattoman määritelmä mun mielestä on rajattomasti välityksiä.

***On se tavallaan portaaton. Vaihteitten välillä nopeus säätyy portaattomasti... kaasupolkimen avulla.  :D

     Jonnun ja vallun laatikoissa vaihteitten välillä nopeus säätyy hydrauliikalla liiraamalla ja kaasupolkimella.

"Timppa älä puhu paskoo"

***Totuus monesti sattuu sieluun.  ;D

Viimeksi muokattu: 12.08.10 - klo:10:20 kirjoittanut Timppa

Kui mää ain olen paras?

D-Tune

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 577
Vs: fendtin koukku
Ei siihen kuale, kattaaikain neuvosatosa vetovarsien välis kettinki/liina

Jobbari

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
  • No VOi Voi !!!!
Vs: fendtin koukku
Jos koivumäelle ei tuu muuta pieleen mitä vois pakilla vetää niin ei se aikaan mikään pedofiili ole.

Ei sinänssä itte tullu aikoinaan pakittettua pöttinggerin silppurilla sen verta varjolla että eteneminen edelleen kuppilla käynnin jälkeen kaks eteen yks taakse eikä siltikään ole öljyt käyneet lämpimäksi.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: fendtin koukku
Eikös sitä portaattoman pakin hyötysyhdetta vois testata?

Ajaa esim. kilometrin etuperin vaikkapa 20 km/h ja kattoo keskikulutuksen mittarista. Vakiokierrokset esim. 1500 ja
ajotikulla nopeuden säätö tarkasti.

Pakilla samoilla moottorin kierroksilla säätää kulkemaan samaa nopeutta ajotikulla niin kulutuksen kuuluis olla isompi.

Hä?
Kui mää ain olen paras?

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: fendtin koukku
Eikös sitä portaattoman pakin hyötysyhdetta vois testata?

Ajaa esim. kilometrin etuperin vaikkapa 20 km/h ja kattoo keskikulutuksen mittarista. Vakiokierrokset esim. 1500 ja
ajotikulla nopeuden säätö tarkasti.

Pakilla samoilla moottorin kierroksilla säätää kulkemaan samaa nopeutta ajotikulla niin kulutuksen kuuluis olla isompi.

Hä?

Sun pitää koittaa.Mutta kilsa on liian vähä että saadaan  varma tulos,sun täytys ajaa vähintään 10000km.Nettikamera ottalla että me nähdään ettet fuskaa ;D

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: fendtin koukku
Eikös sitä portaattoman pakin hyötysyhdetta vois testata?

Ajaa esim. kilometrin etuperin vaikkapa 20 km/h ja kattoo keskikulutuksen mittarista. Vakiokierrokset esim. 1500 ja
ajotikulla nopeuden säätö tarkasti.

Pakilla samoilla moottorin kierroksilla säätää kulkemaan samaa nopeutta ajotikulla niin kulutuksen kuuluis olla isompi.

Hä?

Sun pitää koittaa.Mutta kilsa on liian vähä että saadaan  varma tulos,sun täytys ajaa vähintään 10000km.Nettikamera ottalla että me nähdään ettet fuskaa ;D

Tästähän vois perustaa facebook ryhmän "Timppa lupaa peruuttaa 10000km traktorilla jos 100 liittyy ryhmään"   ;D ;D ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: fendtin koukku
Jonnu ja vallumiehet tuossa todistivat asiaa tuntemattakin, että
DynaVt:llä tarttis ajaa pakilla vähint 10000km että saatais mitattavissa oleva hyötysuhde-ero.  ;D

M.O.T.

 :D :D :D
Kui mää ain olen paras?

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: fendtin koukku
Jonnu ja vallumiehet tuossa todistivat asiaa tuntemattakin, että
DynaVt:llä tarttis ajaa pakilla vähint 10000km että saatais mitattavissa oleva hyötysuhde-ero.  ;D

M.O.T.

 :D :D :D

ei vaan tarpeeksi suuri ettei jää enää jossiteltavaa.
allekirjoittanut

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: 828 fendtin koukku
Uusi koukku jaksaa, jaksaa, jaksaa... ;D
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: fendtin koukku
Onhan noita luonnoksia olemassa Agco -traktorista, joten ootellaan vaan että Rentistä ja Tyrä-VT:stä tulee se yksi ja mahtavin?
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...