Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hukkakaura  (Luettu 21835 kertaa)

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Hukkakaura
Viljatilalla saa hukkakauran parhaiten kuriin kun viljelee rypsiä viiden vuoden kierrolla. Ja aina ku on rypsillä niin ruiskuttaa agillilla. Omalla tilalla on ainakin hukkakaurat vähentyny roimasti.

Kyllähän se on paskapuhetta että hukkakaura vähenee jollain kerta viiteen vuoteen torjunnalla. Se on aineiden haaskausta torjua vain kerran. Jos hukkista on vaivaksi asti niin viiden vuoden perättäinen kemiallinen torjunta+tietysti kävelykierros kahdesti/kasvukausi.

Teroman

Vs: Hukkakaura
Mulle tuli Isoveli valvoo kirje kunnasta;

Olin merkannut Eu papereihin numerolla  3   kohtaan vähäinen saastunta lohkolla, ei tarkastus pyyntöä....

Nyt viranomainen esittää kemiallista torjuntaa vaikka olen Luomussa. HUH HUH   huonosti tieto kulkee,,,,

Ja tai kitkentää jota siis tehtykin tuolla lohkolla ,,,,,

Sitten lukee vielä että Kauraa ei saa kylvää kun myrkyttää DDT llä  tai mikä se olikaan Amitrol  hukkis - aine joka syöpää tekee ihmisiin ?
 ::)

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Hukkakaura
Nyt viranomainen esittää kemiallista torjuntaa vaikka olen Luomussa. HUH HUH   huonosti tieto kulkee,,,,

Sanktiota on luvassa jos et tee kuten viranomainen määrää.

<i>Saatuaan 5 §:ssä tarkoitetun ilmoituksen tai muulla tavoin tiedon hukkakauran mahdollisesta esiintymisestä maaseutuelinkeinoviranomaisen on viipymättä suoritettava alueella katselmus. Jos alueella katselmuksen perusteella todetaan hukkakauraesiintymä, maaseutuelinkeinoviranomaisen on viipymättä annettava aluetta koskeva hukkakauran torjuntaohje. Jos alueen haltija ei noudata torjuntaohjetta tai alue on pahoin hukkakauran saastuttama, maaseutuelinkeinoviranomaisen on tehtävä alueelle torjuntasuunnitelma.</i>

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Hukkakaura
Näennäisheinän viljeliä ko oon, niin siksipä kysyn; Mitä ihmeellistä hukkakaurassa sitte on? Eihän se ole edes myrkyllinen.. Vie va kasvuvoimaa ja elintilaa siinä missä muutkin rikkakasvit....
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Hukkakaura
Näennäisheinän viljeliä ko oon, niin siksipä kysyn; Mitä ihmeellistä hukkakaurassa sitte on? Eihän se ole edes myrkyllinen.. Vie va kasvuvoimaa ja elintilaa siinä missä muutkin rikkakasvit....

Jos se pääsee leviämään niin siitä tulee juolavehnää pahempi vitsaus.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Hukkakaura
Näennäisheinän viljeliä ko oon, niin siksipä kysyn; Mitä ihmeellistä hukkakaurassa sitte on? Eihän se ole edes myrkyllinen.. Vie va kasvuvoimaa ja elintilaa siinä missä muutkin rikkakasvit....

Jos se pääsee leviämään niin siitä tulee juolavehnää pahempi vitsaus.

Ja leviää sen välinpitämättömän kus*****, tarkoitan viljelijän pellolta naapurin puolelle himpun verran helpommin kuin sankinkaan juolavehnä kasvusto.. >:( >:( >:(

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Hukkakaura
Näennäisheinän viljeliä ko oon, niin siksipä kysyn; Mitä ihmeellistä hukkakaurassa sitte on? Eihän se ole edes myrkyllinen.. Vie va kasvuvoimaa ja elintilaa siinä missä muutkin rikkakasvit....

Olekko viettäny kasvihuoneessa elämäs?

Kun hukkis on saanut levitä ja lisääntyä rauhassa, siellä ei kasva mikään muu enää ja naapurit saavat vähemmästäkin kohta pian ongelman itselleen. Samalla he saavat toisen aiheuttaman ongelman, jonka saavat hoitaa itse ja omalla kustannuksellaan ja vaivollaan.  Levittäjäsyylistä tässä ongelmassa ei koskaan saada todistetuksi ja maksajaksi.

Itsensä jälkeen viljelevien ja naapurien tähden on hukkakaura hävitettävä pelloilta.  Itse olen hoitanut ongelman varsin kattavasti hallitsemillani aloilla. Voi sanoa, että jos viljaa on mukana kierrossa 15 vuotta kuluu hyvinkin hävittämiseen ilman myrkkyjä. Jos voi pitää koko ajan niitettävää kasvustoa, niin kymmenen vuotta on minimi torjunta-aika. Myrkyillä, valitettavasti, ei saada ongelmaa pois, ainoastaan pois näkyvistä.
Ja vaikka kuinka itse hoitaa torjunnan niin ulkopuolinen tekijä voi pilata sen.

Jos yksi viljelyaukealla ei  torju, niin kukaan siitä ei pääse eroon.   Jos kaikki yrittävät, niin joku voi päästä.

Teroman

Vs: Hukkakaura

Asiaa

Niinhän täälläkin noukitaan mutta kun Isoveli tarjoo Myrkkyjä,,,, HUH
 8)