Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tila pinta-ala  (Luettu 14823 kertaa)

3070 E

  • Vieras
Tila pinta-ala
Yllättävän paljon on viellä pieniä alle neljänkymmenen hehtaarin tiloja, tila keskikoko 38ha, vuonna 2016 46ha, eli silloinkin olen viellä yläpuolella kun kokona on 54ha, mitenkäs muilla?? pidetään yllä Agronetin tilakeskikokoa, joka lasketaan kahdesta sivusta tulleista tuloksista.  ;)

Aiheen ohjeisti päivän Maaseudun tulevaisuus.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Tila pinta-ala
Onko alle 40 ha tila pieni tila, minun mielestä se on ihan keskikokoa.
Pieni tila on jotain alle 20 ha tai sinnepäin ????
Alle 40 on, eikä nekään ole omia ...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Tila pinta-ala
Yllättävän paljon on viellä pieniä alle neljänkymmenen hehtaarin tiloja, tila keskikoko 38ha, vuonna 2016 46ha, eli silloinkin olen viellä yläpuolella kun kokona on 54ha, mitenkäs muilla?? pidetään yllä Agronetin tilakeskikokoa, joka lasketaan kahdesta sivusta tulleista tuloksista.  ;)

Aiheen ohjeisti päivän Maaseudun tulevaisuus.

Ei tuo 46 ha tule toteutumaan vuonna 2016. Laskelma perustuu niihin Tiken kyselyihin joihin kaikki vastaavat mitä huvittaa  :D

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Tila pinta-ala
Meillä taitaa rouvan kanssa olla yhteensä jo peräti 57 ha. Eli hoito onnistuu vielä romuilla ja yhdellä kädellä  ;D

Lissu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
Vs: Tila pinta-ala
Meillä 75 ha ja lisää tehdään pikkuhiljaa.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Tila pinta-ala
No,A-B alueella sellanen 100-200 hehtaariahan kyllä menee kun vaan jompikumpi on hyvässä virassa.
  Siellä pohjoisemmassa kun voi vielä puljata niitten elukoittenkin kanssa jollei kasasta sitä paskanhajua..

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Tila pinta-ala
Yllättävän paljon on viellä pieniä alle neljänkymmenen hehtaarin tiloja, tila keskikoko 38ha, vuonna 2016 46ha, eli silloinkin olen viellä yläpuolella kun kokona on 54ha, mitenkäs muilla?? pidetään yllä Agronetin tilakeskikokoa, joka lasketaan kahdesta sivusta tulleista tuloksista.  ;)

Aiheen ohjeisti päivän Maaseudun tulevaisuus.

Mulla on 5,4 ha  ;D mutta laajennetaan minkä keretään.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Tuottaja -82

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: Tila pinta-ala
Onko alle 40 ha tila pieni tila, minun mielestä se on ihan keskikokoa.
Pieni tila on jotain alle 20 ha tai sinnepäin ????
Alle 40 on, eikä nekään ole omia ...

No se on tämä 3070 E semmoinen röyhistelijätyyppi naapuripaikkakunnalta, joka tuo aina esille olevansa se "isontalonpoika"  ;) Isänsä tilalla röyhistelee.

Nelisenkymmentä on vähintäänkin keskikokoa, etenkin jos tuo kaikki on omaa. Aikas moni täälläpäinkin luulee vuokramaitaan omiksi, ts. omia maita on pari-kolmekymmentä ja 600 euron vuokrasia huomattavasti enemmän...  ;D

Mutta alkup. kysymykseen vastaten: Itsellä SPV-kauppa tehty puolisen vuotta sitten, omaa peltoa 21 ha ja vuokramaiden kanssa 29 ha.

3070 E

  • Vieras
Vs: Tila pinta-ala
Onko alle 40 ha tila pieni tila, minun mielestä se on ihan keskikokoa.
Pieni tila on jotain alle 20 ha tai sinnepäin ????
Alle 40 on, eikä nekään ole omia ...

No se on tämä 3070 E semmoinen röyhistelijätyyppi naapuripaikkakunnalta, joka tuo aina esille olevansa se "isontalonpoika"  ;) Isänsä tilalla röyhistelee.


Talo voi olla kohtuu iso, mutta tila ei!! täällä päin vain alkaa kaikki alle 30ha tilat pikku hiljaa kuolemaan pois, mutta valittamistakaan ei ole, saisinkohan pari esimerkkiä siitä "röyhistelystä" näin aikani kuluksi luettavaksi??

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Tila pinta-ala
Naapurin peltojen kanssa 500 ha.

 :D
Kui mää ain olen paras?

sorkkis

  • Vieras
Vs: Tila pinta-ala
Veljellä jotaki päälle -70 ha . Olen siis isontilantoiseksainoopoika  8)

Meinaspa saada isä konkkaan isontilan  :-\

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tila pinta-ala
Onko alle 40 ha tila pieni tila, minun mielestä se on ihan keskikokoa.
Pieni tila on jotain alle 20 ha tai sinnepäin ????
Alle 40 on, eikä nekään ole omia ...

 Aikas moni täälläpäinkin luulee vuokramaitaan omiksi, ts. omia maita on pari-kolmekymmentä ja 600 euron vuokrasia huomattavasti enemmän...  ;D


Kannattaako ostaa 14000e/ha vai maksaa 600e vuokraa? Sanoppa se?

10ha omaa ja 150ha vuokrattu?????

Viimeksi muokattu: 13.07.10 - klo:19:50 kirjoittanut SKN

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Tila pinta-ala
Onko alle 40 ha tila pieni tila, minun mielestä se on ihan keskikokoa.
Pieni tila on jotain alle 20 ha tai sinnepäin ????
Alle 40 on, eikä nekään ole omia ...

 Aikas moni täälläpäinkin luulee vuokramaitaan omiksi, ts. omia maita on pari-kolmekymmentä ja 600 euron vuokrasia huomattavasti enemmän...  ;D


Kannattaako ostaa 14000e/ha vai maksaa 600e vuokraa? Sanoppa se?

10ha omaa

Ei ole enää paljon tonttimaata myytäväksi ja maatalouden kannattavuuttasi nostamaan. Loppu tulee sulle nopeesti.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tila pinta-ala
Onko alle 40 ha tila pieni tila, minun mielestä se on ihan keskikokoa.
Pieni tila on jotain alle 20 ha tai sinnepäin ????
Alle 40 on, eikä nekään ole omia ...

 Aikas moni täälläpäinkin luulee vuokramaitaan omiksi, ts. omia maita on pari-kolmekymmentä ja 600 euron vuokrasia huomattavasti enemmän...  ;D


Kannattaako ostaa 14000e/ha vai maksaa 600e vuokraa? Sanoppa se?

10ha omaa

Ei ole enää paljon tonttimaata myytäväksi ja maatalouden kannattavuuttasi nostamaan. Loppu tulee sulle nopeesti.
Toi oli lähinnä esimerkki, MR. Mykoritsa. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Vs: Tila pinta-ala
Muutama vuosi sitten tuli KM:n kautta tiedusteltua tilan suuruutta ja vastaus oli 8562. Peltoa ostaisin mielelläni lisää jos sitä jostain lähettyviltä olisi saatavana. Kukaan ei vaan halua myydä. Kasvunäkymät siis heikonpuoleiset. Joutuu tyytymään siihen mitä on.