Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tietoa traktorista fiat 780dt  (Luettu 21968 kertaa)

Risto

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 195
Vs: Tietoa traktorista fiat 780dt
Toistakymmentä vuotta oli 780 ykköskoneena. Ikävimpiä vikoja tässä yksilössä on satunnainen nostolaitteen halvautuminen, johtuu jumivasta venttiilistä se ei siedä epäpuhtaita öljyjä.

Toinen ärsyttävä vaiva on startin solenoidin jumiminen, saa jostain pikkuisen jäähdytysnestettä ja siksi jumii.

Koneremonttiakin tehtiin kahteen kertaan, molemmat kesti sen parituhatta tuntia, sitten öljyt huohottimesta ulos. Syy hurjasti kulunut kolmospytty, männän rengas oli rautalankaa. Öljyn tai jäähdytyksen puutetta ei ollut, joten syy arvoitus. Ykkös arvas jälkikäteen on hieman kiero kiertokanki, niiden suoruutta ei mitattu. Konehan kiersi silloin kun se minulle tuli mittarinmukaan 3500 ja kestävyys katto on 3000.

Nytten on odottanut parivuotta koneremppaa. Se tehdään vielä, kun osatkaan ei paljoa maksa.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Tietoa traktorista fiat 780dt

Kuitenkin aika yksinkertainen korjata mielestäni.

Kysympä taas. Montako oot korjannu? ;D

--joo,SKNn venkoiluun asiallisesti kun yrittää vastata niin ainoa 780DT jota olen korjannut joiltain osin oli serkun traktori.
-itellä on ollut 680DT joka nyt moottoria lukuunottamatta sama kuin otsikon kone
-muita fiudeja 70-90,80-9DT jotka perustekniikan ratkaisuiltaan samantapaisia,toki suurin osa komponenteista vaihtokelvottomia.
-eli:yhtä 780a olen korjannut.

--toi riston moottoriremonttikierre on minusta outo,toki meikäläisen fiatit kehitti korkeintaan 2800 jenkaa,tuo 3000+ kierroslukuna on vaan kertakikkiaan liikaa mielestäni.

3070 E

  • Vieras
Vs: Tietoa traktorista fiat 780dt
Kesäsin vivut todella hennot verrattuna IH 684 TA.