Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?  (Luettu 16353 kertaa)

minnevi

  • Vieras
Korostamalla työnteon merkitystä ihmisarvon mittana?

minnevi

  • Vieras
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
Niin ja miten siihen työhön sitten oppii? Ihan vaan kuuntelemalla valitusta työmäärästä ja siitä miten ei ole osaavia työntekijöitä. Vai pitäisköhän sitä päästä ihan kokeilemaan ja harjoittelemaan jotain hommia?

simmomuori

  • Vieras
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
Korostamalla työnteon merkitystä ihmisarvon mittana?

-------Kyllä se on ihailtavaa,kun lapset seuraa vanhempiensa jalanjälkiä,eivätkä vain etsi laiskaa elämää.Jonkunhan on laiskojakin elätettävä............... ;D

jeep

  • Vieras
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
Korostamalla työnteon merkitystä ihmisarvon mittana?

-------Kyllä se on ihailtavaa,kun lapset seuraa vanhempiensa jalanjälkiä,eivätkä vain etsi laiskaa elämää.Jonkunhan on laiskojakin elätettävä............... ;D
"Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi ?"
http://www.ilkka.fi/Article.jsp?article=511265

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
Tässä on oiva esimerkki miten Veeti siirtää taitojaan nuoremmalle polvelle jotta kahun kasvatus jatkuisi Etelä-Suomen kyisillä pelloilla  ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Jerry Cannu

  • Vieras
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
Eikö simmomuorin uskon ihmisenä pitäisi mieluummin siteerata Isoa Kirjaa:

"Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut!  Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa?"

simmomuori

  • Vieras
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
Eikö simmomuorin uskon ihmisenä pitäisi mieluummin siteerata Isoa Kirjaa:

"Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut!  Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa?"
[/quote

-----------Jeesus sanoi nämä sanat opetuslapsilleen,jotka seurasivat Häntä.Että heidän ei tarvitse huolehtia elatuksestaan,koska he levittivät evankeliumia=ilosanomaa,niin Jumala piti heistä huolta.He eivät olleet laiskoja,vaan tekivät sitä,mihin heidät oli kutsuttu.
Raamattu opettaa,että kaikenlainen laiskuus on synti.

krest yanin

  • Vieras
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
Korostamalla työnteon merkitystä ihmisarvon mittana?
Työnteko ihmisarvon mitta, voi helvetti mitä skeidaa... ::)

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
> Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?

Olen valitettavasti huomannut sen että tilanpitoa jatkaa usein se jolla on vähiten muita parempia vaihtoehtoja...

pavo heskanen

  • Vieras
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
Kasvattamisesta ei sekoveetin isojen varpaiden tuntumassa ededs kannata mainita..piste
Reipasta jussia..tänään ei työasioista turista edes turunmaalla...piste numero kaksi....

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
> Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?

Olen valitettavasti huomannut sen että tilanpitoa jatkaa usein se jolla on vähiten muita parempia vaihtoehtoja...
= TYHMIN
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
> Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?

Olen valitettavasti huomannut sen että tilanpitoa jatkaa usein se jolla on vähiten muita parempia vaihtoehtoja...
= TYHMIN

Toi on se yleisin väittämä jota en välttämättä allekirjoita. Valitettavasti sukupolvenvaihdos tehdään usein niin myöhään että jatkaja on lähes aina yli kolme- tai nelikymppinen , joten sisarusparvesta tilanpitoa jatkaa se joka ei ole jo sijoittunut työelämään. Näin se nyt vain on.....

Viimeksi muokattu: 25.06.10 - klo:20:14 kirjoittanut Luomujussi

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
> Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?

Olen valitettavasti huomannut sen että tilanpitoa jatkaa usein se jolla on vähiten muita parempia vaihtoehtoja...
= TYHMIN

Toi on se yleisin väittämä jota en välttämättä allekirjoita. Valitettavasti sukupolvenvaihdos tehdään usein niin myöhään että jatkaja on lähes aina yli kolme- tai nelikymppinen , joten sisarusparvesta tilanpitoa jatkaa se joka ei ole jo sijoittunut työelämään. Näin se nyt vain on.....

Joskus ehkä on näin, toisissa perheissä vanhemmat on jo valmiiksi valinneet jatkajaksi esim. vanhimman pojan, mikäli se itse homman haluaa, jos ei halua niin sitten saa muutkin veljet mahdollisuuden ja jos ei niitäkään huvita, niin kysellään ehkä myös tytöiltä ....

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
SPV
> Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?

Olen valitettavasti huomannut sen että tilanpitoa jatkaa usein se jolla on vähiten muita parempia vaihtoehtoja...
= TYHMIN

Toi on se yleisin väittämä jota en välttämättä allekirjoita. Valitettavasti sukupolvenvaihdos tehdään usein niin myöhään että jatkaja on lähes aina yli kolme- tai nelikymppinen , joten sisarusparvesta tilanpitoa jatkaa se joka ei ole jo sijoittunut työelämään. Näin se nyt vain on.....

Joskus ehkä on näin, toisissa perheissä vanhemmat on jo valmiiksi valinneet jatkajaksi esim. vanhimman pojan, mikäli se itse homman haluaa, jos ei halua niin sitten saa muutkin veljet mahdollisuuden ja jos ei niitäkään huvita, niin kysellään ehkä myös tytöiltä ....

Hei !! Et taida elää tätä päivää!! Kuka isäntä valitsee jatkajan hänen ollessa alle parikymppinen. Haloo hei....

Harvoin parikymppinen nuori halajaa tilan jatkajaksi jos SPV on edessä vasta parinkymmenen vuoden päässä ja tuskin tilan isäntä haluaa pantata ketään niin pitkäksi aikaa tilan hommiin jotta hänestä saisi jatkajan.

Olen tästä asiasta yhä samaa mieltä kuin aikaisemminkin.....

Viimeksi muokattu: 25.06.10 - klo:20:34 kirjoittanut Luomujussi

emo-heikki

  • Vieras
Vs: SPV
> Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?

Olen valitettavasti huomannut sen että tilanpitoa jatkaa usein se jolla on vähiten muita parempia vaihtoehtoja...
= TYHMIN

Toi on se yleisin väittämä jota en välttämättä allekirjoita. Valitettavasti sukupolvenvaihdos tehdään usein niin myöhään että jatkaja on lähes aina yli kolme- tai nelikymppinen , joten sisarusparvesta tilanpitoa jatkaa se joka ei ole jo sijoittunut työelämään. Näin se nyt vain on.....

Joskus ehkä on näin, toisissa perheissä vanhemmat on jo valmiiksi valinneet jatkajaksi esim. vanhimman pojan, mikäli se itse homman haluaa, jos ei halua niin sitten saa muutkin veljet mahdollisuuden ja jos ei niitäkään huvita, niin kysellään ehkä myös tytöiltä ....

Harvoin parikymppinen nuori halajaa tilan jatkajaksi jos SPV on edessä vasta parinkymmenen vuoden päässä ja tuskin tilan isäntä haluaa pantata ketään niin pitkäksi aikaa tilan hommiin jotta hänestä saisi jatkajan.

Olen tästä asiasta yhä samaa mieltä kuin aikaisemminkin.....

Totta, eikä ehkä kannatakkaan jäädä kotitilalle töihin, jos ei ole selvät suunnitelmat valmiina ...
Homma vaan menee niin, että vaikka kuinka tekisit kotona töitä, jos se homma jää vanhempien kanssa tekemättä, niin ei ne muut siinä perinnönjaossa sitä sun työtä arvota mitenkään, eikä sulla ole sitten rahaa ostaa niitä ulos ????

Suosittelen vähän vilkaisemaan maailmalle ja tulemaan takaisin valmiiden suunnitelmien kanssa, jos se vaan on mahdollista, kyllä siinä kotinurkilla ehtii sitten vanhempanakin punnertaa ????