Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kannattaa suosia kotimaista  (Luettu 2543 kertaa)

simmomuori

  • Vieras
Kannattaa suosia kotimaista
Onhan se meidän kaikkien etu,jos laitamme ostaessamme tärkeysjärjestykseen kotimaisuusasteen.Vaatteissa se ei ole mahdollista,koska kotimaista on niin vähän tarjolla,onko muita kuin Nanso,Karjalanpuku,Horse? Kengissä esim.Sievin jalkineet on aivan huippulaatua.Ostin punaiset sieviläiset marjasaappaat,kun ukolla on kestäneet jo vuosikausia(vihreät)Hinta oli 50 euroa,mutta olen kulkenut hillasoilla monet kesät resuissa saappaissa,joten ei hirvittänyt yhtään.Tytär on ostanut sieviläistä jo vuosikaudet,minä siirryin niihin myöhemmin.Kävelykengät jos ostan,niin niillä saan kävellä loppuiän.
Ruuassa kannattaa suosia kotimaista jo hygienian takia.Ihmettelen,kuka ostaa purkitettuja kiinalaisia herkkusieniä,kun tuoreita kotimaisia on tarjolla.Voiko missään muussa maassa,kuin Suomessa syödä munia raakana?Salmonellan takia.Suomen luonto on vielä puhdas esim.keski-eurooppaan verrattuna.
Tuoretta kalaa suosivana ihmettelen myös tätä ulkolaisen kalan syöntiä.Minusta kalapuikot ei ole kalaa,vaan jaloste,johon on sotkettu vaikka mitä.Maivat ja muikut suoraan vesistöstä,onko parempaa ruokaa.Mullakin on ihan vaki kalastaja,joka tuo kalat kotiin asti.Kotimainen maito on hyvää(jukurteissa olisi ehkä kehittämisen varaa)Juustot on ensiluokkaisia, ei tarvitse pelätä listeriaa.Ulkolaisia pakastemarjoja ei voi käyttää ilman kuumentamista, kotimaisia voi popsia suoraan pakkasesta.Ym.Ym ::)

VD55

  • Vieras
Vs: Kannattaa suosia kotimaista
)Juustot on ensiluokkaisia,  ::)
;D

Valion juustoista muuraa vaikka pommisuojan, on ne kovia kuin graniitti eikä maistu millekkää, ituhippien rasvattomia kevytjuttuja.
Arlan juustoilla mennään.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Kannattaa suosia kotimaista
Suosin kotimaista, vaimonikin on kotimaista valmistetta, sata prosenttisesti, vaikka sen suomenlahdelta löysinkin...... :D
Simmon kanssa samoilla linjoilla, Camping on asetettu boikottiin, saattaa olla ruotsalaisesta lihasta.. ja pekonit myös...puolassa valmistettu ruotsalaisesta lihasta ja päällä lukee HK!

Viimeksi muokattu: 19.06.10 - klo:14:47 kirjoittanut sirkussonni

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Kannattaa suosia kotimaista
Onhan se meidän kaikkien etu,jos laitamme ostaessamme tärkeysjärjestykseen kotimaisuusasteen.

  Kyllä se on aivan humpuukia selittää kotimaisesta korkeasta laadusta. Se on menetty aikaa sitten ,jos sitä nyt todella on ollutkaan. Luulen ,että suomalaisten heikko itsetunto vaan on syynä tähän vouhotukseen.
  Käikein esimerkki on nää kotimaiset kumisaappaat. Ne ei kestä kuukautta pidempään jos töihin lähtee. Tehty kaupunkilaisia varten. Toinen esimerkki on tää Ruukin kattopelti. Kestää vähemmän aikaa ,kuin pärekatto.

  Ainut laadukas tuote on keskustapuolue. Se kestää ja kestää,vaikka jotkut luulee sen hajoavan ;D

Viimeksi muokattu: 19.06.10 - klo:15:25 kirjoittanut Sepedeus

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Kannattaa suosia kotimaista
Sitä oon aina ihmetellyt, kun on tämä mantra, että Suomalainen elintarvike laadukasta ja ulkomainen ei, niin millai ulkomailla ihmiset hengissä yms. Luulis, et nälkään ja kurjuuteen kuolleet aikapäiviä, kun joutuvat pärjäämään ilman Suomalaisia elintarvikkeita  ???
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kannattaa suosia kotimaista
Sitä oon aina ihmetellyt, kun on tämä mantra, että Suomalainen elintarvike laadukasta ja ulkomainen ei, niin millai ulkomailla ihmiset hengissä yms. Luulis, et nälkään ja kurjuuteen kuolleet aikapäiviä, kun joutuvat pärjäämään ilman Suomalaisia elintarvikkeita  ???

Afrikassa syötävä ruoka kuulemma värjää nahan mustaksi. Ja kiinalainen sapuska saa silmät vääntymään vinoon  :o

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kannattaa suosia kotimaista
Sievin kengät on kieltämättä minunkin makuuni sopivat. Kaksi paria on tullut ostettua tälle vuodelle. Toiset kävin ostamassa suoraan tehtaan "myymälästä" joten rahaa ei mennyt edes välikäsille. Maitotuotteissa tulee sitten suosittua Arlaa ;)

Aulis Anttila

  • Vieras
Pärjääminen...
Sitä oon aina ihmetellyt, kun on tämä mantra, että Suomalainen elintarvike laadukasta ja ulkomainen ei, niin millai ulkomailla ihmiset hengissä yms. Luulis, et nälkään ja kurjuuteen kuolleet aikapäiviä, kun joutuvat pärjäämään ilman Suomalaisia elintarvikkeita  ???

Niillä on varaa ostaa rekkakuormittain niitä "huonoja" sapuskoita ku ei tartte hinnoissa rahoittaa paikallisia kepulaisia pankopellejä  ;D ;D ;D

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: Kannattaa suosia kotimaista
Onhan se meidän kaikkien etu,jos laitamme ostaessamme tärkeysjärjestykseen kotimaisuusasteen.Vaatteissa se ei ole mahdollista,koska kotimaista on niin vähän tarjolla,onko muita kuin Nanso,Karjalanpuku,Horse? Kengissä esim.Sievin jalkineet on aivan huippulaatua.Ostin punaiset sieviläiset marjasaappaat,kun ukolla on kestäneet jo vuosikausia(vihreät)Hinta oli 50 euroa,mutta olen kulkenut hillasoilla monet kesät resuissa saappaissa,joten ei hirvittänyt yhtään.Tytär on ostanut sieviläistä jo vuosikaudet,minä siirryin niihin myöhemmin.Kävelykengät jos ostan,niin niillä saan kävellä loppuiän.
Ruuassa kannattaa suosia kotimaista jo hygienian takia.Ihmettelen,kuka ostaa purkitettuja kiinalaisia herkkusieniä,kun tuoreita kotimaisia on tarjolla.Voiko missään muussa maassa,kuin Suomessa syödä munia raakana?Salmonellan takia.Suomen luonto on vielä puhdas esim.keski-eurooppaan verrattuna.
Tuoretta kalaa suosivana ihmettelen myös tätä ulkolaisen kalan syöntiä.Minusta kalapuikot ei ole kalaa,vaan jaloste,johon on sotkettu vaikka mitä.Maivat ja muikut suoraan vesistöstä,onko parempaa ruokaa.Mullakin on ihan vaki kalastaja,joka tuo kalat kotiin asti.Kotimainen maito on hyvää(jukurteissa olisi ehkä kehittämisen varaa)Juustot on ensiluokkaisia, ei tarvitse pelätä listeriaa.Ulkolaisia pakastemarjoja ei voi käyttää ilman kuumentamista, kotimaisia voi popsia suoraan pakkasesta.Ym.Ym ::)

Eikös se tyttäreski tyydyty ulkolaisella mulkulla.

Viimeksi muokattu: 19.06.10 - klo:20:17 kirjoittanut Neke

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Kannattaa suosia kotimaista
Onhan se meidän kaikkien etu,jos laitamme ostaessamme tärkeysjärjestykseen kotimaisuusasteen.Vaatteissa se ei ole mahdollista,koska kotimaista on niin vähän tarjolla,onko muita kuin Nanso,Karjalanpuku,Horse? Kengissä esim.Sievin jalkineet on aivan huippulaatua.Ostin punaiset sieviläiset marjasaappaat,kun ukolla on kestäneet jo vuosikausia(vihreät)Hinta oli 50 euroa,mutta olen kulkenut hillasoilla monet kesät resuissa saappaissa,joten ei hirvittänyt yhtään.Tytär on ostanut sieviläistä jo vuosikaudet,minä siirryin niihin myöhemmin.Kävelykengät jos ostan,niin niillä saan kävellä loppuiän.
Ruuassa kannattaa suosia kotimaista jo hygienian takia.Ihmettelen,kuka ostaa purkitettuja kiinalaisia herkkusieniä,kun tuoreita kotimaisia on tarjolla.Voiko missään muussa maassa,kuin Suomessa syödä munia raakana?Salmonellan takia.Suomen luonto on vielä puhdas esim.keski-eurooppaan verrattuna.
Tuoretta kalaa suosivana ihmettelen myös tätä ulkolaisen kalan syöntiä.Minusta kalapuikot ei ole kalaa,vaan jaloste,johon on sotkettu vaikka mitä.Maivat ja muikut suoraan vesistöstä,onko parempaa ruokaa.Mullakin on ihan vaki kalastaja,joka tuo kalat kotiin asti.Kotimainen maito on hyvää(jukurteissa olisi ehkä kehittämisen varaa)Juustot on ensiluokkaisia, ei tarvitse pelätä listeriaa.Ulkolaisia pakastemarjoja ei voi käyttää ilman kuumentamista, kotimaisia voi popsia suoraan pakkasesta.Ym.Ym ::)

Eikös se tyttäreski tyydyty ulkolaisella mulkulla.

Neke ymmärsi taas väärin.

Eikös se mene niin, jotta suomalainen kelpaa ulkolaisillekin.

Ja vastavetona tälle pommisuojan tekijälle;
Ostappa sitä ruohtalaista pyöreää näkkäriä.
Siitä saa rälläkkään kestäviä hiumalaikkoja, varmaan pystyy suomalaiseen juustoonkin. ;)
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kannattaa suosia kotimaista
Suosi kotimaista.

Entäs jos olen vaikkapa Portugalissa ja syön siellä portugalilaista kalaa niin syönkös silloinkin kotimaista?
Kui mää ain olen paras?

sorkkis

  • Vieras
Vs: Kannattaa suosia kotimaista
Suosi kotimaista.

Entäs jos olen vaikkapa Portugalissa ja syön siellä portugalilaista kalaa niin syönkös silloinkin kotimaista?
Et . Mutta jos tuot tullista läpi Suomalaista kalaa ja syöt sen missä lienetkin syöt kotimaista .  8)

simmomuori

  • Vieras
Vs: Kannattaa suosia kotimaista


  Kyllä se on aivan humpuukia selittää kotimaisesta korkeasta laadusta. Se on menetty aikaa sitten ,jos sitä nyt todella on ollutkaan. Luulen ,että suomalaisten heikko itsetunto vaan on syynä tähän vouhotukseen.
  Käikein esimerkki on nää kotimaiset kumisaappaat. Ne ei kestä kuukautta pidempään jos töihin lähtee. Tehty kaupunkilaisia varten. Toinen esimerkki on tää Ruukin kattopelti. Kestää vähemmän aikaa ,kuin pärekatto.
--nokialaiset saappaat ei kestä,mutta sieviläiset kestää.Ukko
on  pitänyt niitä sekä metsissä että navetassa,eivätkä mene miksikään.Itsekkin olen luullut,että kestäviä saappaita ei löydy enää,mutta löytyy niitä.Minulle marjastaja suositteli näitä sieviläisiä,on itse käyttänyt jo kaksi vuotta.
Sepe tietää varmasti suomalaisen ruuan turvalliseksi,mutta pitää inttää vain inttämisen ilosta.
Miksi sepe ei muuta muualle,koska täällä on kaikki asiat huonosti?Valinnan varaa kyllä on.

simmomuori

  • Vieras
Vs: Kannattaa suosia kotimaista


Valion juustoista muuraa vaikka pommisuojan, on ne kovia kuin graniitti eikä maistu millekkää, ituhippien rasvattomia kevytjuttuja.
Arlan juustoilla mennään.
[/quote]--olet ilmeisesti arlan maidontuottaja 8)

simmomuori

  • Vieras
Vs: Kannattaa suosia kotimaista
Sitä oon aina ihmetellyt, kun on tämä mantra, että Suomalainen elintarvike laadukasta ja ulkomainen ei, niin millai ulkomailla ihmiset hengissä yms. Luulis, et nälkään ja kurjuuteen kuolleet aikapäiviä, kun joutuvat pärjäämään ilman Suomalaisia elintarvikkeita  ???
-----kyllä kehitysmaissa kuoleekin ihmisiä oikean ravinnon puutteeseen.