Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...  (Luettu 11837 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66056
Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
on se aikasuurella toden näköisyydellä niin että kotikin oli samassa suunnassa joten et sitten mennyt seuraten mitä nuo rahanhimoissaan tekivät?

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Aivan erinomainen direktiivi. Vai löytyykö porukasta väkee joka tulee toteamaan juuri yliajetun lapsen vanhemmille, että kyllä on hyvä että toi kuski sai korjata ja huoltaa autonsa viimeyönä ja nyt oli niin väsynyt että torkahti rattiin ja ajoi teidän lapsen yli mutta ei menny sen talous kuralle kun ei tarvinnu käyttää ulkopuolista auton huoltoon. Kun lehtiä lukee niin suomenmaassa on jatkuvasti erilaisia siltaan ajoja sun muita läheltäpititilanteita jossa osasyynä on varmastikkin kuljettajan huomion herpaantuminen väsymyksen takia. Sama direktiivi tarttis olla myös maataloudessa niin pysyis vehkeetkin paljon ehjempänä kun ei maajussit ja rengit rikkois niitä yliväsyneenä. Rehuntekoonkin 10 h töitä ja sen jälkeen kuskit vaihtoon ja hallilla oma remonttimies mikä huoltais vehkeitä sesongin aikana. Pinta-alaa vaan vaadittais paljon ja kannattavuus vähän paremmaksi.
miksi omistaja-kuljettaja ei saa rekkaansa pestä jos on 48 vikkotyötuntia täynnä, mutta saa oman henkilöauton pestä?
mikä ero siinä on?

Siinä on se ero että henkilöauton pesu ja muut toiminnot kuten talonmaalaus, saunominen, ruohonleikkuu, kaljanjuonti jne. kuuluu vapaa-aikaan jota kuitenkin tekee, mutta rekan pesu johon muuten äkkiä kuluu 2-3 tuntia ja tankkaukset ym. ovat töitä. Tähän kun viellä lisää esim pari renkaanvaihtoa ja puuautolla vaikka pari letkunvaihtoa niin käytännössä saa kulutettu vaikka koko yön.
Kuten totesinkin niin monelle rekalle olisi hyvä jos kuskinvaihdot tapahtuis vaikka jonkun huoltoliikkeen pihalla niin, että olisi muutama tunti aikaa jollain huoltomiehellä tankata ja lisätä pissapojat ym niin että seuraavalla kuskilla olisi huolettomia työtunteja ehjällä autolla. Samalla ehdittäis tarvittaessa tehdä rasvaukset ja öljynvaihdot.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Aivan erinomainen direktiivi. Vai löytyykö porukasta väkee joka tulee toteamaan juuri yliajetun lapsen vanhemmille, että kyllä on hyvä että toi kuski sai korjata ja huoltaa autonsa viimeyönä ja nyt oli niin väsynyt että torkahti rattiin ja ajoi teidän lapsen yli mutta ei menny sen talous kuralle kun ei tarvinnu käyttää ulkopuolista auton huoltoon. Kun lehtiä lukee niin suomenmaassa on jatkuvasti erilaisia siltaan ajoja sun muita läheltäpititilanteita jossa osasyynä on varmastikkin kuljettajan huomion herpaantuminen väsymyksen takia. Sama direktiivi tarttis olla myös maataloudessa niin pysyis vehkeetkin paljon ehjempänä kun ei maajussit ja rengit rikkois niitä yliväsyneenä. Rehuntekoonkin 10 h töitä ja sen jälkeen kuskit vaihtoon ja hallilla oma remonttimies mikä huoltais vehkeitä sesongin aikana. Pinta-alaa vaan vaadittais paljon ja kannattavuus vähän paremmaksi.
miksi omistaja-kuljettaja ei saa rekkaansa pestä jos on 48 vikkotyötuntia täynnä, mutta saa oman henkilöauton pestä?
mikä ero siinä on?

Siinä on se ero että henkilöauton pesu ja muut toiminnot kuten talonmaalaus, saunominen, ruohonleikkuu, kaljanjuonti jne. kuuluu vapaa-aikaan jota kuitenkin tekee, mutta rekan pesu johon muuten äkkiä kuluu 2-3 tuntia ja tankkaukset ym. ovat töitä. Tähän kun viellä lisää esim pari renkaanvaihtoa ja puuautolla vaikka pari letkunvaihtoa niin käytännössä saa kulutettu vaikka koko yön.
Kuten totesinkin niin monelle rekalle olisi hyvä jos kuskinvaihdot tapahtuis vaikka jonkun huoltoliikkeen pihalla niin, että olisi muutama tunti aikaa jollain huoltomiehellä tankata ja lisätä pissapojat ym niin että seuraavalla kuskilla olisi huolettomia työtunteja ehjällä autolla. Samalla ehdittäis tarvittaessa tehdä rasvaukset ja öljynvaihdot.

Saat työntää hikipäässä sitä renkaat vinksallaan olevaa stiigaa 2-3 tuntia sen 48 ajotunnin lisäksi, muttet pestä ja huoltaa rekkaa seuraavaa 48 tuntia varten.

Jos vedät 3 päivänä maanantaista keskiviikoon 16 tuntia niin se on 48 työtuntia, eli et saa korjata rekkaa välillä torstai suununtai. Ei hyvä päivää.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
on se aikasuurella toden näköisyydellä niin että kotikin oli samassa suunnassa joten et sitten mennyt seuraten mitä nuo rahanhimoissaan tekivät?

Oleellista lienee että rekkaa ei saanut ajaa mutta henkilöautoa sai  8)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Aivan erinomainen direktiivi. Vai löytyykö porukasta väkee joka tulee toteamaan juuri yliajetun lapsen vanhemmille, että kyllä on hyvä että toi kuski sai korjata ja huoltaa autonsa viimeyönä ja nyt oli niin väsynyt että torkahti rattiin ja ajoi teidän lapsen yli mutta ei menny sen talous kuralle kun ei tarvinnu käyttää ulkopuolista auton huoltoon. Kun lehtiä lukee niin suomenmaassa on jatkuvasti erilaisia siltaan ajoja sun muita läheltäpititilanteita jossa osasyynä on varmastikkin kuljettajan huomion herpaantuminen väsymyksen takia. Sama direktiivi tarttis olla myös maataloudessa niin pysyis vehkeetkin paljon ehjempänä kun ei maajussit ja rengit rikkois niitä yliväsyneenä. Rehuntekoonkin 10 h töitä ja sen jälkeen kuskit vaihtoon ja hallilla oma remonttimies mikä huoltais vehkeitä sesongin aikana. Pinta-alaa vaan vaadittais paljon ja kannattavuus vähän paremmaksi.
miksi omistaja-kuljettaja ei saa rekkaansa pestä jos on 48 vikkotyötuntia täynnä, mutta saa oman henkilöauton pestä?
mikä ero siinä on?

Siinä on se ero että henkilöauton pesu ja muut toiminnot kuten talonmaalaus, saunominen, ruohonleikkuu, kaljanjuonti jne. kuuluu vapaa-aikaan jota kuitenkin tekee, mutta rekan pesu johon muuten äkkiä kuluu 2-3 tuntia ja tankkaukset ym. ovat töitä. Tähän kun viellä lisää esim pari renkaanvaihtoa ja puuautolla vaikka pari letkunvaihtoa niin käytännössä saa kulutettu vaikka koko yön.
Kuten totesinkin niin monelle rekalle olisi hyvä jos kuskinvaihdot tapahtuis vaikka jonkun huoltoliikkeen pihalla niin, että olisi muutama tunti aikaa jollain huoltomiehellä tankata ja lisätä pissapojat ym niin että seuraavalla kuskilla olisi huolettomia työtunteja ehjällä autolla. Samalla ehdittäis tarvittaessa tehdä rasvaukset ja öljynvaihdot.

Saat työntää hikipäässä sitä renkaat vinksallaan olevaa stiigaa 2-3 tuntia sen 48 ajotunnin lisäksi, muttet pestä ja huoltaa rekkaa seuraavaa 48 tuntia varten.

Jos vedät 3 päivänä maanantaista keskiviikoon 16 tuntia niin se on 48 työtuntia, eli et saa korjata rekkaa välillä torstai suununtai. Ei hyvä päivää.

Et vaan taida saada ajaa kolmessa päivässä tunteja täyteen vaan nekin on jaettava useammalle päivälle ja en haluais kohdata liikenteessä kaveria joka on ajanut kolmessa päivässä 48 tuntia ja viellä kotimatkat henkilöautolla ja nukkunut parina yönä 4-5 tuntia. Valitettavasti niitä vaan taitaa olla huomattavan paljon.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Naturalis

  • Vieras
Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Et vaan taida saada ajaa kolmessa päivässä tunteja täyteen vaan nekin on jaettava useammalle päivälle ja en haluais kohdata liikenteessä kaveria joka on ajanut kolmessa päivässä 48 tuntia ja viellä kotimatkat henkilöautolla ja nukkunut parina yönä 4-5 tuntia. Valitettavasti niitä vaan taitaa olla huomattavan paljon.

Kakstoista tuntia ajoaikaa/vrk plus toimisto, huolto jne. hommia 4 tuntia/vrk siinä se, loppuviikko lorvitaan...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26253
  • vastustan
Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Et vaan taida saada ajaa kolmessa päivässä tunteja täyteen vaan nekin on jaettava useammalle päivälle ja en haluais kohdata liikenteessä kaveria joka on ajanut kolmessa päivässä 48 tuntia ja viellä kotimatkat henkilöautolla ja nukkunut parina yönä 4-5 tuntia. Valitettavasti niitä vaan taitaa olla huomattavan paljon.

Kakstoista tuntia ajoaikaa/vrk plus toimisto, huolto jne. hommia 4 tuntia/vrk siinä se, loppuviikko lorvitaan...
kaivakaa joku nyt linkki tuonne ajoaika-lakiin kun menee puurot ja vellit sekaisin. käykää joskus katsomassa mitä on syksypimeällä kyhätä puukuorma päälle jostain tuntemattomalta seudulta monelta kasalta ja sitte lähteä yötä vasten sitä viemään pikkuteitä pitkin tehtaalle,,,, meinaan vaan että monelle riittää ne ihan laillisetkin tunnit ??? ??? ??? ???
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Et vaan taida saada ajaa kolmessa päivässä tunteja täyteen vaan nekin on jaettava useammalle päivälle ja en haluais kohdata liikenteessä kaveria joka on ajanut kolmessa päivässä 48 tuntia ja viellä kotimatkat henkilöautolla ja nukkunut parina yönä 4-5 tuntia. Valitettavasti niitä vaan taitaa olla huomattavan paljon.

Kakstoista tuntia ajoaikaa/vrk plus toimisto, huolto jne. hommia 4 tuntia/vrk siinä se, loppuviikko lorvitaan...
kaivakaa joku nyt linkki tuonne ajoaika-lakiin kun menee puurot ja vellit sekaisin. käykää joskus katsomassa mitä on syksypimeällä kyhätä puukuorma päälle jostain tuntemattomalta seudulta monelta kasalta ja sitte lähteä yötä vasten sitä viemään pikkuteitä pitkin tehtaalle,,,, meinaan vaan että monelle riittää ne ihan laillisetkin tunnit ??? ??? ??? ???

Ajoaikalaki ja työaikalaki on kaksi eri asiaa. Jälkimmäinen ei VIELÄ koske yrittäjiä.
Rahtarit väitti omissa keskusteluissaan että helposti laillisesti ajoaikalain puitteessa tekee sen 15-16 tuntia. Sis 9 tuntia ajoa + muut homat lastaukset/purut ynnä muuta.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26253
  • vastustan
Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Et vaan taida saada ajaa kolmessa päivässä tunteja täyteen vaan nekin on jaettava useammalle päivälle ja en haluais kohdata liikenteessä kaveria joka on ajanut kolmessa päivässä 48 tuntia ja viellä kotimatkat henkilöautolla ja nukkunut parina yönä 4-5 tuntia. Valitettavasti niitä vaan taitaa olla huomattavan paljon.

Kakstoista tuntia ajoaikaa/vrk plus toimisto, huolto jne. hommia 4 tuntia/vrk siinä se, loppuviikko lorvitaan...
kaivakaa joku nyt linkki tuonne ajoaika-lakiin kun menee puurot ja vellit sekaisin. käykää joskus katsomassa mitä on syksypimeällä kyhätä puukuorma päälle jostain tuntemattomalta seudulta monelta kasalta ja sitte lähteä yötä vasten sitä viemään pikkuteitä pitkin tehtaalle,,,, meinaan vaan että monelle riittää ne ihan laillisetkin tunnit ??? ??? ??? ???

Ajoaikalaki ja työaikalaki on kaksi eri asiaa. Jälkimmäinen ei VIELÄ koske yrittäjiä.
Rahtarit väitti omissa keskusteluissaan että helposti laillisesti ajoaikalain puitteessa tekee sen 15-16 tuntia. Sis 9 tuntia ajoa + muut homat lastaukset/purut ynnä muuta.
minulla on sellainen käsitys että 15 tuntia työtä vuorokaudessa on maksimi,siis maksimi ajot+lastaukset ynnä muut työt, vuorokausilepoa jää tällöin riittävästi.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...


Siinä on se ero että henkilöauton pesu ja muut toiminnot kuten talonmaalaus, saunominen, ruohonleikkuu, kaljanjuonti jne. kuuluu vapaa-aikaan jota kuitenkin tekee, mutta rekan pesu johon muuten äkkiä kuluu 2-3 tuntia ja tankkaukset ym. ovat töitä. Tähän kun viellä lisää esim pari renkaanvaihtoa ja puuautolla vaikka pari letkunvaihtoa niin käytännössä saa kulutettu vaikka koko yön.
Kuten totesinkin niin monelle rekalle olisi hyvä jos kuskinvaihdot tapahtuis vaikka jonkun huoltoliikkeen pihalla niin, että olisi muutama tunti aikaa jollain huoltomiehellä tankata ja lisätä pissapojat ym niin että seuraavalla kuskilla olisi huolettomia työtunteja ehjällä autolla. Samalla ehdittäis tarvittaessa tehdä rasvaukset ja öljynvaihdot.
[/quote]

Saat työntää hikipäässä sitä renkaat vinksallaan olevaa stiigaa 2-3 tuntia sen 48 ajotunnin lisäksi, muttet pestä ja huoltaa rekkaa seuraavaa 48 tuntia varten.

Jos vedät 3 päivänä maanantaista keskiviikoon 16 tuntia niin se on 48 työtuntia, eli et saa korjata rekkaa välillä torstai suununtai. Ei hyvä päivää.
[/quote]

Et vaan taida saada ajaa kolmessa päivässä tunteja täyteen vaan nekin on jaettava useammalle päivälle ja en haluais kohdata liikenteessä kaveria joka on ajanut kolmessa päivässä 48 tuntia ja viellä kotimatkat henkilöautolla ja nukkunut parina yönä 4-5 tuntia. Valitettavasti niitä vaan taitaa olla huomattavan paljon.
[/quote]

tuota määrää ajavat nukkuvat autossa. eivät ne välillä kotona käy.

entä haluatko kohdata sellaisen kaverin joka ajaa lain salliman määrän isoa autoa viikossa mutta ajaa yöt taksia?

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
"tuota määrää ajavat nukkuvat autossa. eivät ne välillä kotona käy.

entä haluatko kohdata sellaisen kaverin joka ajaa lain salliman määrän isoa autoa viikossa mutta ajaa yöt taksia?"


Homman pääasiahan ei ole tunnit vaan nimenomaan, että saatais väsyneet kuskit pois liikenteestä. Mielestäni ei ainakaan kuski joka on ajanut lain salliman rajan ja lisäksi tehnyt huoltoa muutaman tunnin niin että työaika on vaikka 6 aamulla ilta 9 eli ollut töissä 15 h ei ole täysin liikennekelpoinen muutaman päivän päästä samoiten kun kuskit joka on sitten ajanut vaikka taksia mitä en ainakaan ymmärrä koska ainakin taksi on palveluala missä ei kaivata viikkoa putkeen tehneitä kuskeja. Valitettavasti poliisit ei vaan pysty valvomaan väsymystasoa niin ainoa vaihtoehto on tehdä tällainen laki jota jotenkin pystyttäis valvomaan.
En tarkasti tunne ajoaikalakeja mutta sen ymmärrän jos vaikka joku rahtarirane joka on reissussa haluaa selvitä lyhyin unin. Silloin ei kyllä tehdä kun ihan pakolliset huollot ja pidän järkevänä jos vaikka 8 nukutun tunnin ja aamu p***** jälkeen huoltsikalla sais ajaa vaikka seuraavat 16 tuntia vaikka yhdellä tunnin tauolla + kahvitauoilla. En näe ainakaan mitään järkeä että autoja seisotetaan kaukana kotoa turhanpäiten mutta enhän ole säännöksiä laatimassa. Rajoittais sitten viikottainen työaika niin että ei pystyis ajaa kun 3-4 päivää tällai.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Puppugeneraattori

  • Vieras
Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Aivan erinomainen direktiivi. Vai löytyykö porukasta väkee joka tulee toteamaan juuri yliajetun lapsen vanhemmille, että kyllä on hyvä että toi kuski sai korjata ja huoltaa autonsa viimeyönä ja nyt oli niin väsynyt että torkahti rattiin ja ajoi teidän lapsen yli mutta ei menny sen talous kuralle kun ei tarvinnu käyttää ulkopuolista auton huoltoon. Kun lehtiä lukee niin suomenmaassa on jatkuvasti erilaisia siltaan ajoja sun muita läheltäpititilanteita jossa osasyynä on varmastikkin kuljettajan huomion herpaantuminen väsymyksen takia. Sama direktiivi tarttis olla myös maataloudessa niin pysyis vehkeetkin paljon ehjempänä kun ei maajussit ja rengit rikkois niitä yliväsyneenä. Rehuntekoonkin 10 h töitä ja sen jälkeen kuskit vaihtoon ja hallilla oma remonttimies mikä huoltais vehkeitä sesongin aikana. Pinta-alaa vaan vaadittais paljon ja kannattavuus vähän paremmaksi.

Laitas jotain todistetta esiin, jossa on näytetty toteen että pienten kuljetusyritysten kuljettaja-omistajat aiheuttavat keskimääräistä enemmän liikenneonnettomuuksia.  Pelkkä "musta-tuntuu" ei nyt riitä, kun tuollaisia väitteitä esität.

Jos ei ole esittää mitään todistetta, niin ole sitten hiljaa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Aivan erinomainen direktiivi. Vai löytyykö porukasta väkee joka tulee toteamaan juuri yliajetun lapsen vanhemmille, että kyllä on hyvä että toi kuski sai korjata ja huoltaa autonsa viimeyönä ja nyt oli niin väsynyt että torkahti rattiin ja ajoi teidän lapsen yli mutta ei menny sen talous kuralle kun ei tarvinnu käyttää ulkopuolista auton huoltoon. Kun lehtiä lukee niin suomenmaassa on jatkuvasti erilaisia siltaan ajoja sun muita läheltäpititilanteita jossa osasyynä on varmastikkin kuljettajan huomion herpaantuminen väsymyksen takia. Sama direktiivi tarttis olla myös maataloudessa niin pysyis vehkeetkin paljon ehjempänä kun ei maajussit ja rengit rikkois niitä yliväsyneenä. Rehuntekoonkin 10 h töitä ja sen jälkeen kuskit vaihtoon ja hallilla oma remonttimies mikä huoltais vehkeitä sesongin aikana. Pinta-alaa vaan vaadittais paljon ja kannattavuus vähän paremmaksi.
Laitas jotain todistetta esiin, jossa on näytetty toteen että pienten kuljetusyritysten kuljettaja-omistajat aiheuttavat keskimääräistä enemmän liikenneonnettomuuksia.  Pelkkä "musta-tuntuu" ei nyt riitä, kun tuollaisia väitteitä esität.
Jos ei ole esittää mitään todistetta, niin ole sitten hiljaa.

En minä mitään todisteita rupee etsimään eikä tarkoitus ole mustamaalata kuljettajaomistajia mutta se on kylmä fakta että väsyneenä huomiokyky heikkenee ja kun ala on sellainen että virheisiin ei ole varaa niin pidän järkevänä, että työaikaa rajataan niin että kuskit olisi virkeitä tienpäällä. Samaa ongelmaa on havaittavissa kaivurihommissa ja maanviljelyksessä mutta näihin ei olla viellä valitettavasti puututtu koska niissä ei ole niin suurta vaaraa ulkopuolisille.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Aivan erinomainen direktiivi. Vai löytyykö porukasta väkee joka tulee toteamaan juuri yliajetun lapsen vanhemmille, että kyllä on hyvä että toi kuski sai korjata ja huoltaa autonsa viimeyönä ja nyt oli niin väsynyt että torkahti rattiin ja ajoi teidän lapsen yli mutta ei menny sen talous kuralle kun ei tarvinnu käyttää ulkopuolista auton huoltoon. Kun lehtiä lukee niin suomenmaassa on jatkuvasti erilaisia siltaan ajoja sun muita läheltäpititilanteita jossa osasyynä on varmastikkin kuljettajan huomion herpaantuminen väsymyksen takia. Sama direktiivi tarttis olla myös maataloudessa niin pysyis vehkeetkin paljon ehjempänä kun ei maajussit ja rengit rikkois niitä yliväsyneenä. Rehuntekoonkin 10 h töitä ja sen jälkeen kuskit vaihtoon ja hallilla oma remonttimies mikä huoltais vehkeitä sesongin aikana. Pinta-alaa vaan vaadittais paljon ja kannattavuus vähän paremmaksi.
Laitas jotain todistetta esiin, jossa on näytetty toteen että pienten kuljetusyritysten kuljettaja-omistajat aiheuttavat keskimääräistä enemmän liikenneonnettomuuksia.  Pelkkä "musta-tuntuu" ei nyt riitä, kun tuollaisia väitteitä esität.
Jos ei ole esittää mitään todistetta, niin ole sitten hiljaa.

En minä mitään todisteita rupee etsimään eikä tarkoitus ole mustamaalata kuljettajaomistajia mutta se on kylmä fakta että väsyneenä huomiokyky heikkenee ja kun ala on sellainen että virheisiin ei ole varaa niin pidän järkevänä, että työaikaa rajataan niin että kuskit olisi virkeitä tienpäällä. Samaa ongelmaa on havaittavissa kaivurihommissa ja maanviljelyksessä mutta näihin ei olla viellä valitettavasti puututtu koska niissä ei ole niin suurta vaaraa ulkopuolisille.

Kylmä fakta on se, että tämmöisiä yhden miehen rekkafirmoja on EU:ssa hyvin vähän, tämä on nimenomaan Suomalainen tapa organisoida kuljetussektoria ja Suomessa rekoista yli 90 %:tia on näillä yhden rekan/mies firmoilla, jossa omistaja itse ajaa rekkaansa.
Saksa, Hollanti, Ranska jne... kuljetusala on hyvin keskittynyt ja firmoissa on satoja rekkoja, mikäli omistajalle ( jos osakeyhtiössä omistajaa edes on ) tälläinen työntekokatto asetetaan, niin ei se vaikuta firman toimintaan mitenkään, koska kuskit on aina palkollisia, joten direkitiivi on hyvin selvä tilaustyö, jotta saadaan murrettua nimenomaan pohjoismainen ja Suomalainen rekkakulttuuri, suuret firmat tulevat tänne Euroopasta rekkoineen ja kuskit tuodaan Balttiasta.

Ainoa tapa voittaa yhden miehen firman kilpailukyky tälläisessa taistelussa on se, että kielletään siltä yhdenmiehen firman omistajalta työnteko ????

Puppugeneraattori

  • Vieras
Vs: Kuljetusyrittäjät "kiittävät" sekoomusta...
Aivan erinomainen direktiivi. Vai löytyykö porukasta väkee joka tulee toteamaan juuri yliajetun lapsen vanhemmille, että kyllä on hyvä että toi kuski sai korjata ja huoltaa autonsa viimeyönä ja nyt oli niin väsynyt että torkahti rattiin ja ajoi teidän lapsen yli mutta ei menny sen talous kuralle kun ei tarvinnu käyttää ulkopuolista auton huoltoon. Kun lehtiä lukee niin suomenmaassa on jatkuvasti erilaisia siltaan ajoja sun muita läheltäpititilanteita jossa osasyynä on varmastikkin kuljettajan huomion herpaantuminen väsymyksen takia. Sama direktiivi tarttis olla myös maataloudessa niin pysyis vehkeetkin paljon ehjempänä kun ei maajussit ja rengit rikkois niitä yliväsyneenä. Rehuntekoonkin 10 h töitä ja sen jälkeen kuskit vaihtoon ja hallilla oma remonttimies mikä huoltais vehkeitä sesongin aikana. Pinta-alaa vaan vaadittais paljon ja kannattavuus vähän paremmaksi.
Laitas jotain todistetta esiin, jossa on näytetty toteen että pienten kuljetusyritysten kuljettaja-omistajat aiheuttavat keskimääräistä enemmän liikenneonnettomuuksia.  Pelkkä "musta-tuntuu" ei nyt riitä, kun tuollaisia väitteitä esität.
Jos ei ole esittää mitään todistetta, niin ole sitten hiljaa.

En minä mitään todisteita rupee etsimään eikä tarkoitus ole mustamaalata kuljettajaomistajia mutta se on kylmä fakta että väsyneenä huomiokyky heikkenee ja kun ala on sellainen että virheisiin ei ole varaa niin pidän järkevänä, että työaikaa rajataan niin että kuskit olisi virkeitä tienpäällä. Samaa ongelmaa on havaittavissa kaivurihommissa ja maanviljelyksessä mutta näihin ei olla viellä valitettavasti puututtu koska niissä ei ole niin suurta vaaraa ulkopuolisille.

Kylmä fakta on se, että tämmöisiä yhden miehen rekkafirmoja on EU:ssa hyvin vähän, tämä on nimenomaan Suomalainen tapa organisoida kuljetussektoria ja Suomessa rekoista yli 90 %:tia on näillä yhden rekan/mies firmoilla, jossa omistaja itse ajaa rekkaansa.
Saksa, Hollanti, Ranska jne... kuljetusala on hyvin keskittynyt ja firmoissa on satoja rekkoja, mikäli omistajalle ( jos osakeyhtiössä omistajaa edes on ) tälläinen työntekokatto asetetaan, niin ei se vaikuta firman toimintaan mitenkään, koska kuskit on aina palkollisia, joten direkitiivi on hyvin selvä tilaustyö, jotta saadaan murrettua nimenomaan pohjoismainen ja Suomalainen rekkakulttuuri, suuret firmat tulevat tänne Euroopasta rekkoineen ja kuskit tuodaan Balttiasta.

Ainoa tapa voittaa yhden miehen firman kilpailukyky tälläisessa taistelussa on se, että kielletään siltä yhdenmiehen firman omistajalta työnteko ????

Sittenhän UCD:n kannattaisi lobata eu-parlamenttia ja komissiota, jotta saataisiin aikaan työaikarajoitteita perheviljelmille, se olisi hyvä tapa tappaa UCD:n vihaamat perheviljelmät. ;D ;D