Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 6550 Valtra  (Luettu 19339 kertaa)

potatofarmer

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: 6550 Valtra
itellä on v. 2000 kone tuo 6550 ajettu vähän päälle 6000 tuntia. kotikonstein sitä ei voi. eikä kannata ruuvata koska vaatii tietoa mitä tekee ja erikoisavaimen. tuli aikoinaan dieselkorjaamolla säädettyä kun tuntui niin laiskalta. maksoi mittauksineen 50 euroa koneessa voimanottotehoa 118 hv 1900 moottorikierroksella, kyllä riittää. enemmänkin siitä saisi mutta katsottiin että tuo riittää. kyllä stanan pumpusta saa tehoa. on paljon mukavampi ajaa kun tehoa ja vääntöä on enemmän polttoaineen kulutus pieneni. itellä menee kaikki polttoaine mittarin läpi niin tämä ei ole mutu tietoa. tulihan tuohon asennettua aikoinaan myös sisudieselin alkuperäinen ilma-vesi välijäähdytin se auttaa myös. ei savuta muuta kuin joutokäynnillä polkaisee kaasua niin vähän pölähtää, muuten ei yhtään. mukava kone piristettynä ei voi moittia.

Saakos tommosen välijäähdyttimen 6400:een savuttaa meinaan niin pirusti muuten tehoa mukavasti ite ruuvaamalla boschin rivipumpulla.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: 6550 Valtra
Ei ole välijäähdyttimestä apua tuohon vaivaan.Pienennä syöttöä tai isompi turbo.Saako ilmaa?
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Unto

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 654
Vs: 6550 Valtra
itellä on v. 2000 kone tuo 6550 ajettu vähän päälle 6000 tuntia. kotikonstein sitä ei voi. eikä kannata ruuvata koska vaatii tietoa mitä tekee ja erikoisavaimen. tuli aikoinaan dieselkorjaamolla säädettyä kun tuntui niin laiskalta. maksoi mittauksineen 50 euroa koneessa voimanottotehoa 118 hv 1900 moottorikierroksella, kyllä riittää. enemmänkin siitä saisi mutta katsottiin että tuo riittää. kyllä stanan pumpusta saa tehoa. on paljon mukavampi ajaa kun tehoa ja vääntöä on enemmän polttoaineen kulutus pieneni. itellä menee kaikki polttoaine mittarin läpi niin tämä ei ole mutu tietoa. tulihan tuohon asennettua aikoinaan myös sisudieselin alkuperäinen ilma-vesi välijäähdytin se auttaa myös. ei savuta muuta kuin joutokäynnillä polkaisee kaasua niin vähän pölähtää, muuten ei yhtään. mukava kone piristettynä ei voi moittia.

Saakos tommosen välijäähdyttimen 6400:een savuttaa meinaan niin pirusti muuten tehoa mukavasti ite ruuvaamalla boschin rivipumpulla.

Sinne mitää vesikuuleria kannata laittaa, non tehottomia ja pirun kallihia. Syylärin etehe ilimajähärytteene mialummin. Miksei se pikkuusen savuutusta vähennä se kuuleri muttei kiihrytyspöllährystä mihinkää poista.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: 6550 Valtra
itellä on v. 2000 kone tuo 6550 ajettu vähän päälle 6000 tuntia. kotikonstein sitä ei voi. eikä kannata ruuvata koska vaatii tietoa mitä tekee ja erikoisavaimen. tuli aikoinaan dieselkorjaamolla säädettyä kun tuntui niin laiskalta. maksoi mittauksineen 50 euroa koneessa voimanottotehoa 118 hv 1900 moottorikierroksella, kyllä riittää. enemmänkin siitä saisi mutta katsottiin että tuo riittää. kyllä stanan pumpusta saa tehoa. on paljon mukavampi ajaa kun tehoa ja vääntöä on enemmän polttoaineen kulutus pieneni. itellä menee kaikki polttoaine mittarin läpi niin tämä ei ole mutu tietoa. tulihan tuohon asennettua aikoinaan myös sisudieselin alkuperäinen ilma-vesi välijäähdytin se auttaa myös. ei savuta muuta kuin joutokäynnillä polkaisee kaasua niin vähän pölähtää, muuten ei yhtään. mukava kone piristettynä ei voi moittia.
Elikkäs pystyy tekemään irroittamatta pumppua.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: 6550 Valtra
itellä on v. 2000 kone tuo 6550 ajettu vähän päälle 6000 tuntia. kotikonstein sitä ei voi. eikä kannata ruuvata koska vaatii tietoa mitä tekee ja erikoisavaimen. tuli aikoinaan dieselkorjaamolla säädettyä kun tuntui niin laiskalta. maksoi mittauksineen 50 euroa koneessa voimanottotehoa 118 hv 1900 moottorikierroksella, kyllä riittää. enemmänkin siitä saisi mutta katsottiin että tuo riittää. kyllä stanan pumpusta saa tehoa. on paljon mukavampi ajaa kun tehoa ja vääntöä on enemmän polttoaineen kulutus pieneni. itellä menee kaikki polttoaine mittarin läpi niin tämä ei ole mutu tietoa. tulihan tuohon asennettua aikoinaan myös sisudieselin alkuperäinen ilma-vesi välijäähdytin se auttaa myös. ei savuta muuta kuin joutokäynnillä polkaisee kaasua niin vähän pölähtää, muuten ei yhtään. mukava kone piristettynä ei voi moittia.

Saakos tommosen välijäähdyttimen 6400:een savuttaa meinaan niin pirusti muuten tehoa mukavasti ite ruuvaamalla boschin rivipumpulla.

Sinne mitää vesikuuleria kannata laittaa, non tehottomia ja pirun kallihia. Syylärin etehe ilimajähärytteene mialummin. Miksei se pikkuusen savuutusta vähennä se kuuleri muttei kiihrytyspöllährystä mihinkää poista.

***juu. jos tilaa on keulas niin ilma cooleri.

täs on yksi esimerkki valtra 6750:

http://www.intercooler.fi/img_L//Valtra6750vm-02_001.jpg

myös stanadyne vaihtunu bossin riviin. moottoritehot siellä 180hv nurkilla

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: 6550 Valtra
Onpas paljon nelosesta.Noilla tehoilla on välijäähdytin oltava,muuten sulaa.Aika hässäkkä tuo valtran konehuone.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: 6550 Valtra
Kun kyseessä oli matalakierrosmalli 6750 niin toki myös kiinnostaa miten alkuperäiselle ahtimelle kävi, joutuiko vaihtoon ? ja pitikö myös hydrauliikkapumppu vaihtaa normaaliin vaan saatiinko nuo tehot alle 2000 kierroksella ?

Mites muuten kennot pääsevät kaatumaan puhdistusta varten tuon coolerin kanssa? Liekkö siellä alapäässä senverta pitkät silikoniletkut että kenno kallistuu riittävästi eteenpäin ?
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Wesku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: 6550 Valtra
Mites muuten kennot pääsevät kaatumaan puhdistusta varten tuon coolerin kanssa? Liekkö siellä alapäässä senverta pitkät silikoniletkut että kenno kallistuu riittävästi eteenpäin ?

Kyllä tuo Intercoolerin versio toimii puhdistettaessa aika mukavasti. Eihän se putsailua tietenkään helpota, mutta ihan ok minusta. (Asennettu 6300:een, ilmastointi löytyy myös.) Sen verran on keulassa ahdasta, että valojen moninapaliittimet piti poistaa ja kääntää nastat levälleen ja yksittäin piuhat kiinni, ynnä muuta pientä avarrusta.

Coolerin asennus oli sen verran työläs projekti, että en siihen suurin surminkaan ryhtyisi itse. Alkuperäistä vesicooleria meinasin ensin, mutta sen tehoa epäilin myös ja päädyin siten tähän ilmasta ilmaan-malliin. Valtran varaosahinnoilla cooleri ja uusi vesipumppu ja imusarja olis maksaneet enemmän kuin Intercoolerin versio asennettuna.