Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Teuraspainot?  (Luettu 5555 kertaa)

winha35

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 185
  • Kyllä lähtee!!!
Teuraspainot?
Minkälaisia painoja ja minkä ikäisenä ootte sonnipojille saanu.
Hc ja Ch kiinnostaa erityisesti, toki muutkin.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Teuraspainot?
No onhan sulla erikoinen karjavalinta ????
Meinaakko risteyttää noi kaksi ????

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Teuraspainot?
Nuo kun risteyttää niin siitä tulee C2H5OH ja sitten sitä vasta hyvä meininki onkin  ;D

winha35

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 185
  • Kyllä lähtee!!!
Vs: Teuraspainot?
Ei oo kumpaakaan noista. Charolaista tulee, mutta hc kiinnostaa kun aina sanotaan että se on niin pieni mutta kuvissa ja mitä elävänä oon nähny niin aika ison näkösiä on. Tällä hetkellä hf.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Teuraspainot?
Ei oo kumpaakaan noista. Charolaista tulee, mutta hc kiinnostaa kun aina sanotaan että se on niin pieni mutta kuvissa ja mitä elävänä oon nähny niin aika ison näkösiä on. Tällä hetkellä hf.

Pidä tuo Hf -> Hanki korkeajalkaista tyyppiä oleva sonni-> menestyt keskimääräistä paremmin.

Jos olet nähnyt ison HC:n niin sen ikä on ollut +4 vuotta  ::)
Ch on rehuistaan aika vaativa ja väkirehua menee paljon niihin hyviin kasvuihin.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Teuraspainot?
Ei oo kumpaakaan noista. Charolaista tulee, mutta hc kiinnostaa kun aina sanotaan että se on niin pieni mutta kuvissa ja mitä elävänä oon nähny niin aika ison näkösiä on. Tällä hetkellä hf.

Pidä tuo Hf -> Hanki korkeajalkaista tyyppiä oleva sonni-> menestyt keskimääräistä paremmin.

Jos olet nähnyt ison HC:n niin sen ikä on ollut +4 vuotta  ::)
Ch on rehuistaan aika vaativa ja väkirehua menee paljon niihin hyviin kasvuihin.

Minä tunnen yhden miehen, joka vaihtoi Ch:n näihin Hc:n, mutta en tunne yhtään joka olisi vaihtanut toisinpäin ...
Tosin otanta on niin pieni, ettei siltä pohjalta voi ehkä tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä ????

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Teuraspainot?
Ei oo kumpaakaan noista. Charolaista tulee, mutta hc kiinnostaa kun aina sanotaan että se on niin pieni mutta kuvissa ja mitä elävänä oon nähny niin aika ison näkösiä on. Tällä hetkellä hf.

Pidä tuo Hf -> Hanki korkeajalkaista tyyppiä oleva sonni-> menestyt keskimääräistä paremmin.

Jos olet nähnyt ison HC:n niin sen ikä on ollut +4 vuotta  ::)
Ch on rehuistaan aika vaativa ja väkirehua menee paljon niihin hyviin kasvuihin.

Minä tunnen yhden miehen, joka vaihtoi Ch:n näihin Hc:n, mutta en tunne yhtään joka olisi vaihtanut toisinpäin ...
Tosin otanta on niin pieni, ettei siltä pohjalta voi ehkä tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä ????

Voi olla että kun muutaman vuoden puuhastelee niin voi jäädä joku muukin tärkeä investointi rahapulan takia tekemättä  ;D

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Teuraspainot?
Ei oo kumpaakaan noista. Charolaista tulee, mutta hc kiinnostaa kun aina sanotaan että se on niin pieni mutta kuvissa ja mitä elävänä oon nähny niin aika ison näkösiä on. Tällä hetkellä hf.

Pidä tuo Hf -> Hanki korkeajalkaista tyyppiä oleva sonni-> menestyt keskimääräistä paremmin.

Jos olet nähnyt ison HC:n niin sen ikä on ollut +4 vuotta  ::)
Ch on rehuistaan aika vaativa ja väkirehua menee paljon niihin hyviin kasvuihin.


eli ch kasvaa oikeesti nopeasti. hc ei kestä samanlaista ruokintaa kuin esim ay.. eli jos meinaat myyä eläimet loppu kasvatukseen niin ehottomasti ch..

18 kk ja 400 kg ja rotu ay..

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Teuraspainot?
Ei oo kumpaakaan noista. Charolaista tulee, mutta hc kiinnostaa kun aina sanotaan että se on niin pieni mutta kuvissa ja mitä elävänä oon nähny niin aika ison näkösiä on. Tällä hetkellä hf.

Pidä tuo Hf -> Hanki korkeajalkaista tyyppiä oleva sonni-> menestyt keskimääräistä paremmin.

Jos olet nähnyt ison HC:n niin sen ikä on ollut +4 vuotta  ::)
Ch on rehuistaan aika vaativa ja väkirehua menee paljon niihin hyviin kasvuihin.

Minä tunnen yhden miehen, joka vaihtoi Ch:n näihin Hc:n, mutta en tunne yhtään joka olisi vaihtanut toisinpäin ...
Tosin otanta on niin pieni, ettei siltä pohjalta voi ehkä tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä ????

Voi olla että kun muutaman vuoden puuhastelee niin voi jäädä joku muukin tärkeä investointi rahapulan takia tekemättä  ;D

Voihan se olla niinkin, katsotaan nyt ????
Eipä nuo muidenkaan rotujen kasvattajat ole oikein tulloksella leveilleet, ainakaan näissä kairoissa ....
En tiedä sitten sitä, miten hyvää hommaa tämä on siellä etelässä ????

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Teuraspainot?
Päiväkasvu vähintään 0,7kg. Keskimääräinen sonni 390kg n.500pv. Vapaa säilis, väkkärikauhaa näytetty joskun rehulan ovelta. JA ROTU OLI HF :-*
Että miksi pitäisi suosia raskaampia rotuja, paitsi jos haluaa työntää tulot suoraan väkkärikauppiaan taskuun? Häh? Oleellista ei ole se, että hf ei kestä niin väkevää ruokintaa kuin ch, vaan se, että hf ei tarvii väkevää evästä.
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

AgerSilva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 799
Vs: Teuraspainot?
Emmä nyt tiiä...  ;D
Kerran tuli yks satsi elukoita joltain luomutilalta. Tais olla herefordeja. Paino oli 200kg tietämissä.
11kk myöhemmin elukat autoon ja keskiteuraspaino tais olla 405kg. Painavimmat lähemmäs 500kg..
Ihme, että elukoilla pysy nahka kasvussa mukana...  ;D

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Teuraspainot?
Päiväkasvu vähintään 0,7kg. Keskimääräinen sonni 390kg n.500pv. Vapaa säilis, väkkärikauhaa näytetty joskun rehulan ovelta. JA ROTU OLI HF :-*
Että miksi pitäisi suosia raskaampia rotuja, paitsi jos haluaa työntää tulot suoraan väkkärikauppiaan taskuun? Häh? Oleellista ei ole se, että hf ei kestä niin väkevää ruokintaa kuin ch, vaan se, että hf ei tarvii väkevää evästä.

mulla nyt on se pointti että ruokintateknisesti saisivat samaa apetta ku muutki.. eli ei ab/hf meidän navettaan..

Turkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 526
Vs: Teuraspainot?
Päiväkasvu vähintään 0,7kg. Keskimääräinen sonni 390kg n.500pv. Vapaa säilis, väkkärikauhaa näytetty joskun rehulan ovelta. JA ROTU OLI HF :-*
Että miksi pitäisi suosia raskaampia rotuja, paitsi jos haluaa työntää tulot suoraan väkkärikauppiaan taskuun? Häh? Oleellista ei ole se, että hf ei kestä niin väkevää ruokintaa kuin ch, vaan se, että hf ei tarvii väkevää evästä.

mulla nyt on se pointti että ruokintateknisesti saisivat samaa apetta ku muutki.. eli ei ab/hf meidän navettaan..
tai sitte niitä pitääs tulla vähintään yks "apevaunullinen"!mutta yhyres maitojen tai isojen rotujen kans,niin ei hyvä

MRP

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
Vs: Teuraspainot?
Minkälaisia painoja ja minkä ikäisenä ootte sonnipojille saanu. Hc ja Ch kiinnostaa erityisesti, toki muutkin.
Tästä jo jokin aika sitten taitettiin peistä oikein reilustikin. No meillä on edelleen viimeinen oma kasvatti teurastamolle sen 379 kg teuraspainoa ja ikää oli 2v 8kk. Yhtä oltiin jo viemässä ja se olisi ollut kolmivuotiaana reilusti suurempi, mutta sitten se löysi uuden kodin ja aloitti isäsonnin uran ;D

Emo-Heikin tavoin minäkin ihmettelen näitä nimenomaisia rotuja. Kyseessä kun lienevät "liharotujanan" ääripäät.... Ne kun eivät mitenkään kilpaile keskenään saman tilan ja saman toimintatavan valintana. Aivan eri käyttötarkoitukseen.

winha35

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 185
  • Kyllä lähtee!!!
Vs: Teuraspainot?
[quote hc kiinnostaa kun aina sanotaan että se on niin pieni mutta kuvissa ja mitä elävänä oon nähny niin aika ison näkösiä on. [/quote].
En ole hc:tä laittamassa. Nyt on puhtaita hf:ää ja sekotus hiehoja jolle tulee ch sonni.