Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Töyhtöhyypät  (Luettu 3474 kertaa)

Puppugeneraattori

  • Vieras
Töyhtöhyypät
Olkaas sitten varovaisia niiden töyhtöhyyppien pesien ja varsinkin jälkikasvunsa kanssa, toisilla on jo poikaset, jotka mennä kipittävät pikku jaloillaan kiireesti karkuun isoa traktoria, niitä on vaikea huomata, joskin parhaiten ne huomaa, kun emo tulee rohkeasti trakorin eteen, niin siinä lähellä on poikasia, joita se suojelee, toisilla hyypillä on vielä munat pesässä, joita on vaikea useimmiten huomata, mutta jos huomaan itse, niin laitan aina oksasta merkin, enhän toki halua tieten tahtoen pesiä rikkoa, mutta valitettavasti niitä ei aina huomaa, kuovi on tietysti toinen pelloila pesivä lintu, joskin harvinaisempi kuin  töyhtöhyyppä.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Töyhtöhyypät
Eikös muuten pian ole taas se aika kun kymppiuutisten loppukevennyksenä on jokin traktorin kätköihin pesänsä tehnyt lintu? Kone jää sitten siihen...?
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

KAri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: Töyhtöhyypät
Olkaas sitten varovaisia niiden töyhtöhyyppien pesien ja varsinkin jälkikasvunsa kanssa, toisilla on jo poikaset, jotka mennä kipittävät pikku jaloillaan kiireesti karkuun isoa traktoria, niitä on vaikea huomata, joskin parhaiten ne huomaa, kun emo tulee rohkeasti trakorin eteen, niin siinä lähellä on poikasia, joita se suojelee, toisilla hyypillä on vielä munat pesässä, joita on vaikea useimmiten huomata, mutta jos huomaan itse, niin laitan aina oksasta merkin, enhän toki halua tieten tahtoen pesiä rikkoa, mutta valitettavasti niitä ei aina huomaa, kuovi on tietysti toinen pelloila pesivä lintu, joskin harvinaisempi kuin  töyhtöhyyppä.

Tälle kevättä paras saldo on reilun 10 hehtaarin lohkolla 5 työhtöhyypän pesää ja yksi Kuovin pesä - siinä jo sai kierrellä ihan omiksi tarpeiksi! Kaikki jäi kyllä ehjiksi

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Töyhtöhyypät

Tälle kevättä paras saldo on reilun 10 hehtaarin lohkolla 5 työhtöhyypän pesää ja yksi Kuovin pesä - siinä jo sai kierrellä ihan omiksi tarpeiksi! Kaikki jäi kyllä ehjiksi

Ettei olisi vaan ollut enemmän?   ;)

Itse en löytänyt kuin yhden kuovin pesän. Yleensä kuovi tekee pesänsä meillä noin puolen hehtaarin tarkkuudella samaan paikkaan seitsemän ha:n lohkolla. Hyypän pesät ovat hankalampia, kun ovat vain maakuoppia.

~Tuulia ~

  • Vieras
Vs: Töyhtöhyypät
Eikös muuten pian ole taas se aika kun kymppiuutisten loppukevennyksenä on jokin traktorin kätköihin pesänsä tehnyt lintu? Kone jää sitten siihen...?
   Niinkö? Käsi sydämelle rakas maajussi: miten Sinä toimit, jos esim. töyhtöhyyppä tekee pesänsä Sinun traktoriisi ???

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Töyhtöhyypät
Täällä meillä on myös lokkien pesiä pelloilla. Ja tiiran. Lisää väistelemistä siis..

Pappa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Töyhtöhyypät
Eikös muuten pian ole taas se aika kun kymppiuutisten loppukevennyksenä on jokin traktorin kätköihin pesänsä tehnyt lintu? Kone jää sitten siihen...?
  Niinkö? Käsi sydämelle rakas maajussi: miten Sinä toimit, jos esim. töyhtöhyyppä tekee pesänsä Sinun traktoriisi ???
Töyhtöhyyppä onneksi ei tee pesää traktoriin vaan aina maahan. Tänä vuonna traktorivajassa mustarastas pesänsä traktoriin, kun tarvin tr. nostin pesän hyllylle, lintu jatkoi hautomista edelleen.
 

Viimeksi muokattu: 20.05.10 - klo:11:07 kirjoittanut Pappa

sorkkis

  • Vieras
Vs: Töyhtöhyypät
Viikonväliaikalintu on töyhtöhyypiö .

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Töyhtöhyypät
Entäs rytökerttusen pesät?

Syrjähyyppä?

Munahaukka?

Entäs saako käydä toisten ketunpesillä salaa?
Kui mää ain olen paras?

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Töyhtöhyypät

~Tuulia ~

  • Vieras
Vs: Töyhtöhyypät
Entäs rytökerttusen pesät?

Syrjähyyppä?

Munahaukka?

Entäs saako käydä toisten ketunpesillä salaa?
Mitä Timppa tekis, jos joku lintu pesis sun traktoriis...jätättäisitkö pelin siihen ja lainaisit naapurilta??? 

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Töyhtöhyypät
Entäs rytökerttusen pesät?

Syrjähyyppä?

Munahaukka?

Entäs saako käydä toisten ketunpesillä salaa?
Mitä Timppa tekis, jos joku lintu pesis sun traktoriis...jätättäisitkö pelin siihen ja lainaisit naapurilta??? 

Vastausta ei voi kertoa tässä.
Kui mää ain olen paras?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Töyhtöhyypät
Entäs rytökerttusen pesät?

Syrjähyyppä?

Munahaukka?

Entäs saako käydä toisten ketunpesillä salaa?
Mitä Timppa tekis, jos joku lintu pesis sun traktoriis...jätättäisitkö pelin siihen ja lainaisit naapurilta??? 
Ei kai nyt Dyna V:n sisään mikään normaali luontokappale haluaisi  :D Meillä pesi muutama vuosi sitten leppälintu klapikoneeseen -> muutaman viikon työtaukohan siitä syntyi.

~Tuulia ~

  • Vieras
Vs: Töyhtöhyypät
Entäs rytökerttusen pesät?

Syrjähyyppä?

Munahaukka?

Entäs saako käydä toisten ketunpesillä salaa?
Mitä Timppa tekis, jos joku lintu pesis sun traktoriis...jätättäisitkö pelin siihen ja lainaisit naapurilta??? 

Vastausta ei voi kertoa tässä.
    Ymmärrän   minä tosin luulen, et se riippuu lajista...   ::)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Töyhtöhyypät
Entäs rytökerttusen pesät?

Syrjähyyppä?

Munahaukka?

Entäs saako käydä toisten ketunpesillä salaa?
Mitä Timppa tekis, jos joku lintu pesis sun traktoriis...jätättäisitkö pelin siihen ja lainaisit naapurilta??? 

Jos tämmönen ilolintu pesisi minun traktoriin, niin viihtyisin siellä ehkä pitempään ja useammin ...