80-luvulla tuli kokeiltua kylvötöitä ajamalla jyrsimellä erikseen ja kylvökoneella sit perässä. Suurin ongelma oli jyrsimen kohoamis taipumus kovissa paikoissa. Siihen auttoi yksi äestyskerta (siis tasausäestyksen lisäksi). Mutta samalla vesittyi tuo yhden muokkauskerran taktiikka. Kun osa lohkoista olis sit ollu kylvökunnossa toisen äestyksen jälkeen, joka taasen olisi sujunut selvästi jyrsimistä nopeammin... Joten näin tuo jyrsimen käyttö sitten lopetettiin.
Noin ehkä puoltoista vuosikymmentä myöhemmin tuli hankittua jyrsin uudelleen, tällä kertaa sitten kylvökoneen kanssa naitettavaksi. Edelleenkin tuli huomattua, että edeltävä äestyskerta nopeutti selvästi jyrsinkylvöä... Ja taas oli tiedossa ylimääräinen pyörähdys pellolla... No, teinpähän sitten yhdistelmään s-piikki etumuokkarin, jolloin tuo ylimääräinen varvi jäi pois. Mutta vetokoneen 157 pollea ei kovin kaksiseen nopeuteen jaksanut yhdistelmää kiihdyttää. Joten etumuokkari oli yleensä käytössä vain kovissa kohdissa. (olis muuten ylimääräisenä tuo muokkari

)
Kyllähän tuo systeemi oli ihan toimiva. Välillä tuli ongelmia myös ajolinjojen kanssa, kylvöyksikön ympäröivän pölypilven peittäessä näkyvyyden... Jos rohkeus olis silloin aikoinaan riittänyt, olisin siirtynyt jo tuolloin suorakylvöön.
Lisäys: Työsaavutus oli n. 1,3 - 1,8ha/h ja polttoaineen kulutus 15 - 20 L/h