Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Dometal tutustumispäivä  (Luettu 10337 kertaa)

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Dometal tutustumispäivä
robotti teki tyhjää hitsausta ilman virtaa ja lankaa.

Tuollainen säästäminen on ollut aika yleinen ongelma suomalaisessa maatalouskonevalmistuksessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Dometal tutustumispäivä
Hienolta näyttivät. Pirun kalliita vaan ne härvelit, mää kuolasin enemmälti sitä punaista länkkäriä :)

Eikä muuten ollu tarjolla maggaraa vaan SIKAA (hyvää, nam).

Niin ja oli se robotti vaan eri pätevän oloinen (ainakin minusta, kun en juur oo semmoisia nähny). Kuvaaminen oli hallissa kielletty... robotti teki tyhjää hitsausta ilman virtaa ja lankaa.

NIIN ja mikä mukavinta, loimaalaista osaamista oli paljon! Ei aina tarvitse ulkomailta tuoda, vaikka kilpailu tietysti hyväksi onkin.
Dometal, Länkkäri ja Pema, kaikki paikallisia. Oiva näyte siitä miten yhteistyö pelaa.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Dometal tutustumispäivä
Uus zetori oli paljon mielenkiintoisempi  :D

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Dometal tutustumispäivä
Pelkän simulaatio ohjelman ajaminen oli varmaan ihan yleisöystävällisyyden vuoksi, muuten olis pitäny ovella jakaa jokaiselle hitsauskypärä silmien eteen..Kuulemma robo tuplaa käryjen valmistusnopeuden, ja jättää saumojen kittaamisen pois, kun tähän asti hitsarit on hitsanneet lavoja 5- 7 sentin pätkissä, kone hitsaa koko sauman päästä päähän.
Oli muuten juhlallisen kokoinen hitsauslanka " kerä" robotin päällä, kuulemma 250 kilon paali!
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Dometal tutustumispäivä
Kuulemma robo tuplaa käryjen valmistusnopeuden, ja jättää saumojen kittaamisen pois, kun tähän asti hitsarit on hitsanneet lavoja 5- 7 sentin pätkissä, kone hitsaa koko sauman päästä päähän.



Miks hitsarit ei koko saumaa paina kerralla?

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Dometal tutustumispäivä
Mees koittaa
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Dometal tutustumispäivä
Aikas mestari on, jos vetäsee sen lavan pohjan viismetrisen sauman yhtä soittoo päästä päähän...
Ainakin pitkät kädet ja hyvä hermosto pitää olla, eikä saa olla tupakkamiehiä, alkaa nikotiini vaivaamaan jo puolivälissä ja sitte kädet tärrää sauman paskaks...

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Dometal tutustumispäivä
Pelkän simulaatio ohjelman ajaminen oli varmaan ihan yleisöystävällisyyden vuoksi, muuten olis pitäny ovella jakaa jokaiselle hitsauskypärä silmien eteen..Kuulemma robo tuplaa käryjen valmistusnopeuden, ja jättää saumojen kittaamisen pois, kun tähän asti hitsarit on hitsanneet lavoja 5- 7 sentin pätkissä, kone hitsaa koko sauman päästä päähän.
Oli muuten juhlallisen kokoinen hitsauslanka " kerä" robotin päällä, kuulemma 250 kilon paali!

---aika tarkkaan täytyy miettiä ne saumat jotka voi hitsata päästä päähän yhtäjaksoisesti.Nimittäin vetelyt ei ole tolla tekniikalla hanskassa muuta kuin satunnaisesti.Eri asia on jos robokin sitten hitsaa kuitenkin pätkissä sopivasti rytmitettymä.

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Dometal tutustumispäivä
koivumäki on Asian ytimessä,pätkissä mutta kokonaan, veikkaisin. Tehtaan tavat tuntevana tiedän että siellä on pitkät alumiiniviimaimet ja kaasupillit kovassa käytössä,isojenkin runkojen lenkotoleranssi on nolla.Virosta saa halvalla peräkärryn ja keinutuolin risteytyksiä jos joku sellaista haluaa..
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Dometal tutustumispäivä
koivumäki on Asian ytimessä,pätkissä mutta kokonaan, veikkaisin. Tehtaan tavat tuntevana tiedän että siellä on pitkät alumiiniviimaimet ja kaasupillit kovassa käytössä,isojenkin runkojen lenkotoleranssi on nolla.Virosta saa halvalla peräkärryn ja keinutuolin risteytyksiä jos joku sellaista haluaa..
No juu ja latviasta saa halpoja ja parempia kärryjä  :D   

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Dometal tutustumispäivä
koivumäki on Asian ytimessä,pätkissä mutta kokonaan, veikkaisin. Tehtaan tavat tuntevana tiedän että siellä on pitkät alumiiniviimaimet ja kaasupillit kovassa käytössä,isojenkin runkojen lenkotoleranssi on nolla.Virosta saa halvalla peräkärryn ja keinutuolin risteytyksiä jos joku sellaista haluaa..
No juu ja latviasta saa halpoja ja parempia kärryjä  :D   
Ei niissä velistalishnoijan kärreissä oikeestaan muuta vikaa oo mut ekan "ison" kuorman jälkeen ne ei oo enää vaaterissa. Ei se toki haittaa, ihan saman niillä ajaa ku muillaki. Jos ny silmään ottaa se et etupäässä lavan ja rungon välissä on sentin rako, on oma asia. Hienosti ne tulee perässä. Pitää myös muistaa et on syytä olla silmukka lukittuna koukkuun ku kippaa. Muuten käy ku kälviällä......
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Dometal tutustumispäivä
koivumäki on Asian ytimessä,pätkissä mutta kokonaan, veikkaisin. Tehtaan tavat tuntevana tiedän että siellä on pitkät alumiiniviimaimet ja kaasupillit kovassa käytössä,isojenkin runkojen lenkotoleranssi on nolla.Virosta saa halvalla peräkärryn ja keinutuolin risteytyksiä jos joku sellaista haluaa..
No juu ja latviasta saa halpoja ja parempia kärryjä  :D   
Ei niissä velistalishnoijan kärreissä oikeestaan muuta vikaa oo mut ekan "ison" kuorman jälkeen ne ei oo enää vaaterissa. Ei se toki haittaa, ihan saman niillä ajaa ku muillaki. Jos ny silmään ottaa se et etupäässä lavan ja rungon välissä on sentin rako, on oma asia. Hienosti ne tulee perässä. Pitää myös muistaa et on syytä olla silmukka lukittuna koukkuun ku kippaa. Muuten käy ku kälviällä......
  Ei oo mistään nuot uudet tekot taipuneet ja sietää kyllä tarkemmankin katselmuksen tosin teli on turhan keskellä eli aisa-paino häviää helposti tarttuvaa tavaraa kipattaessa.... ja tuolla 13 000€ erotuksella jo korjaakin aikas paljon mutta ei oo ollu tarvetta....

RH 6

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26
Vs: Dometal tutustumispäivä
Pelkän simulaatio ohjelman ajaminen oli varmaan ihan yleisöystävällisyyden vuoksi, muuten olis pitäny ovella jakaa jokaiselle hitsauskypärä silmien eteen..Kuulemma robo tuplaa käryjen valmistusnopeuden, ja jättää saumojen kittaamisen pois, kun tähän asti hitsarit on hitsanneet lavoja 5- 7 sentin pätkissä, kone hitsaa koko sauman päästä päähän.
Oli muuten juhlallisen kokoinen hitsauslanka " kerä" robotin päällä, kuulemma 250 kilon paali!

---aika tarkkaan täytyy miettiä ne saumat jotka voi hitsata päästä päähän yhtäjaksoisesti.Nimittäin vetelyt ei ole tolla tekniikalla hanskassa muuta kuin satunnaisesti.Eri asia on jos robokin sitten hitsaa kuitenkin pätkissä sopivasti rytmitettymä.

Mitä katselin äskettäin Keskolla Multivaa, niin siinä oli lavan pohja hitsattu muutaman sentin pätkillä tasajaolla ja välit täytetty saumamassalla. Sinällään ihan ok tapa, tuskin paljoa jäykistää kärriä vaikka hitsaa päästä päähän. Robotilla pystyy vauhdikkaasti vetämään pienen sauman koko matkalle, ei väänny ja säästyy saumamassan laitolta. Saumamassa pitää katkohitsin aikansa siistin näköisenä.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Dometal tutustumispäivä
Pelkän simulaatio ohjelman ajaminen oli varmaan ihan yleisöystävällisyyden vuoksi, muuten olis pitäny ovella jakaa jokaiselle hitsauskypärä silmien eteen..Kuulemma robo tuplaa käryjen valmistusnopeuden, ja jättää saumojen kittaamisen pois, kun tähän asti hitsarit on hitsanneet lavoja 5- 7 sentin pätkissä, kone hitsaa koko sauman päästä päähän.
Oli muuten juhlallisen kokoinen hitsauslanka " kerä" robotin päällä, kuulemma 250 kilon paali!

---aika tarkkaan täytyy miettiä ne saumat jotka voi hitsata päästä päähän yhtäjaksoisesti.Nimittäin vetelyt ei ole tolla tekniikalla hanskassa muuta kuin satunnaisesti.Eri asia on jos robokin sitten hitsaa kuitenkin pätkissä sopivasti rytmitettymä.

Mitä katselin äskettäin Keskolla Multivaa, niin siinä oli lavan pohja hitsattu muutaman sentin pätkillä tasajaolla ja välit täytetty saumamassalla. Sinällään ihan ok tapa, tuskin paljoa jäykistää kärriä vaikka hitsaa päästä päähän. Robotilla pystyy vauhdikkaasti vetämään pienen sauman koko matkalle, ei väänny ja säästyy saumamassan laitolta. Saumamassa pitää katkohitsin aikansa siistin näköisenä.

--ainoa mun tietämäni lujuuden takaava konsti on hitsata kahdella automaattikoneella vastakkaisia vääntymät kompensoimia  saumoja yhtäaikaa.
--jos sauma on lujuusmielessä helpossa paikassa,sitten pätkähitsi.

3070 E

  • Vieras
Vs: Dometal tutustumispäivä
Palmsseista löysin sellaisen huonon puolen että takaa ei löydy ollenkaan vetokiinnikettä, eli täytyy laittaa taaimmaisen palkin ympäri ja ketju naarmuttaa jos ei ole jotain alla!!