Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe agrologi koulutus  (Luettu 2097 kertaa)

Hesator

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
agrologi koulutus
Kun mielessä on pöyriny jo jonkin aikaa että vois koulun penkille taas palata 5 mettäkone ja kototila työ vuoden jälkeen..

Oknelma: Ikää 23 ja aikuis- ja nuorisopuoli olisivat molemmat hyviä vaihtoehtoja.

 Kuinka raskasta ja vaativaa on opiskella aikuispuolella työn ohessa? Kesällä koti lypsykarjatilan työt + urakoinnit ja talvella mettäkone hommat + auraukset mettäfirmoille.. Kuinka ajan saa riittämään opiskelulle siinä lomassa? Muutenkin päivät tahtoo venyä pyöreiksi.. Saako sitä pyhitettyä päivää tai kahta pelkästään lukemiseen?

Mutta taas kuinka helposti tai opintoajan pitkittymättä nuorisopuolella voi lukea jos toukotyöt plus muuta lypsykarjatilan sesonkityöt pitää tehrä ajallaan tilalla? Lähistöllä ei ole korvaavaa työvoimaa..

Asialla ei ole mikään kiire mutta 16 tätä kuuta tarttis paperi olla vetämässä jos mielii istuskella muussa kuin työkoneen puikoissa...

Millasia kokemuksia on teillä aikuispuolesta työn ohessa ja nuorisopuolesta työn kanssa??

Helpommalla pääsis ku istus vaan koneitten penkeissä ja tekis vaan... Mutta....

Paikkoina pyörii Ilmajoki ja Mustiala? Kokemuksia niistä?

Paperit mettäkoneen kuljettaja...

Risto

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 195
Vs: agrologi koulutus
Hesator, olet kuule aivan itse oman onnesi seppä. Mielipiteitä voi kysyä, mutta ratkaisut teet sinä itse.

Hesator

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
Vs: agrologi koulutus
Hesator, olet kuule aivan itse oman onnesi seppä. Mielipiteitä voi kysyä, mutta ratkaisut teet sinä itse.

Juurikin niin mutta kokemuksia kysysin juuri tuosta aikuispuolesta näin töitten rinnalla? Jokka on suorittanu sen puolen.. Ja taas nuorisopuolen töitten sivussa?

Niin paljon kysymyksiä, niin vähän oikeita vastauksia......

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: agrologi koulutus
Eikös se ole omasta opiskelusuunnitelmasta kiinni, aikuispuolella voi aikaa kuluttaa vaikka kuinka monta vuotta tai sitten lyö persettä penkkiin, nenää kirjoihin ja sulkeutuu lukukammioonsa kuin keskiaikainen munkki omistautuen orjalliseen elämänrytmiin... ja paperit heltiää alta aikayksikön.
 
Kyse on siis päätoimesta, onko se opiskelu vai jokin muu? Antaako lompakko myöten opiskella ja kestääkö persusta + päänuppi? Viikossa on kuitenkin vain 7 päivää ja vuorokaudessa 24 tuntia...

Viimeksi muokattu: 11.04.10 - klo:00:47 kirjoittanut kantola

Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: agrologi koulutus
heino opiskeli aekonaan aekuispuolella, eikä teheny tiukkaakaan... alotusvuonna vielä rakennettiin uus talo :o
Elämä on parasta kometiijjaa

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: agrologi koulutus
Ittellä meni melkein 3 vuotta nuorisopuolella samaan aikaan kun piti tehä oman tilan hommia. Veri kyllä veti kovasti hommiin ja muualle, kun kirjojen kimppuun...

Aikuispuolella tuntuvat olevan vähän "rennommilla" mielillä. Aika paljon kyllä omasta tahosta kiinni, miten sen hoitaa.
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

wagner

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71
Vs: agrologi koulutus
Noin kolme ja puol vuotta, aikuisena nuorison seassa. Kun muut oheisriennot on jo elettyä elämää ja noin kolmena pv viikossa op paikkakunnalla paneutui pääasiaan, niin kotihommatkin tuli tehtyä ihan ajallaan..mielestäni niukka aika ei ole este vaan "väljä aikataulu" koska silloin ei ole pakko tehdä heti mitään..