Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pellon myyntivero-farssi osa II  (Luettu 5962 kertaa)

Mies Hevosena

  • Vieras
Pellon myyntivero-farssi osa II
http://217.71.145.20/TRIPviewer/show.asp?tunniste=HE+43/2010&base=erhe&palvelin=www.eduskunta.fi&f=WORD

                                        §4
"Tukien käyttöönotto edellyttää Euroopan unionin hyväksyntää. Tukien määrää tai niiden myöntämisen edellytyksiä muutetaan Euroopan unionin tekemän päätöksen perusteella."

Mies Hevosena

  • Vieras
Vs: Pellon myyntivero-farssi osa II
Tuossa ne varsinaiset peltoverokommentit keskiviikolta 8.4.

http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/ptk_33_2010_ke_p_1.shtml

Veeti

  • Vieras
Vs: Pellon myyntivero-farssi osa II
Pudottaisiko pellon verovapaus pellon hintaa tai lisäisi myyntihalukkuutta? Tuskin.

Mies Hevosena

  • Vieras
Vs: Pellon myyntivero-farssi osa II
Ei tietenkään.

Mutta kannustanee peltoja hautaan asti panttaavia unelmoimaan auton vaihdosta eli hukkaamaan rahat saman tein.Hintatasoon ei missään nimessä minkäänlaista muutosta.

velikulta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: Pellon myyntivero-farssi osa II
Kyllä nyt pitäisi antaa keppiä ja laittaa pellonmyyntiin veron korotus.
Johan alkaisi kauppa käydä.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Pellon myyntivero-farssi osa II
Kyllä nyt pitäisi antaa keppiä ja laittaa pellonmyyntiin veron korotus.
Johan alkaisi kauppa käydä.

  Kyllä mun mielestä pitäis säätää pakkolunastuslaki. Keskustapuolueen jäsenkirjan omistaja ,vois pakkolunastaa naapurien pellot. ;D Tämä aiheuttaisi A-B alueella tilojen pinta-alojen voimakasta kasvua. Kepulandiassa sillä tosin olisi vähemmän vaikutusta, koska kaikki on jo kepulaasia ;D

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Pellon myyntivero-farssi osa II
Täysin järjetön räätälöity etu, joka kustannetaan verovaroin ...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Pellon myyntivero-farssi osa II
Täysin järjetön räätälöity etu, joka kustannetaan verovaroin ...

Oletko sitä mieltä että tällaiset määritelmäsi mukaiset edut pitäisi Suomesta poistaa  ::)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Pellon myyntivero-farssi osa II
Täysin järjetön räätälöity etu, joka kustannetaan verovaroin ...

Oletko sitä mieltä että tällaiset määritelmäsi mukaiset edut pitäisi Suomesta poistaa  ::)

Olen sitä mieltä, että tälläisten keinotekoisten yhden ammattiryhmän veroetujen aika on ohi, homma pitää jotenkin muuten hoitaa ...

Mies Hevosena

  • Vieras
Vs: Pellon myyntivero-farssi osa II
Mahtaako suomesta löytyä mitään ryhmää joka ei saa minkäänlaista veroetua tai suoraa rahoitusta/palkkaa verorahoista?

Tai sitten lain nojalla pakoitettua rahastusta malliin vakuutustoiminta  ja autokatsastus.Jätevesipöntöt,telkkariluvat...

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Pellon myyntivero-farssi osa II
Mahtaako suomesta löytyä mitään ryhmää joka ei saa minkäänlaista veroetua tai suoraa rahoitusta/palkkaa verorahoista?

Tai sitten lain nojalla pakoitettua rahastusta malliin vakuutustoiminta  ja autokatsastus.Jätevesipöntöt,telkkariluvat...

En minä väitäkkään, etteikö näin olisi, mutta suunta pitäisi olla se, että joko kiinteistöt tai maa on kokonaan verovapaata, kun sitä myydään, tai sitten se ei ole maajusseillekkaan verovapaata ????
Yritystoiminta on yritystoimintaa, jos kaikki yritykset maksavat maakaupoista veroa, niin ei maanviljelyä ole syytä kohdella eri tavoin, se vaan hämärtää maataloustukien perusteita.
Kun niitä tulee vähän joka sektorilta jotain ja sitten sehän ei edes ole oikeaa elinkeinon tukemista, se on maakauppojen vauhdittamista ????

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Pellon myyntivero-farssi osa II
Täysin järjetön räätälöity etu, joka kustannetaan verovaroin ...

Oletko sitä mieltä että tällaiset määritelmäsi mukaiset edut pitäisi Suomesta poistaa  ::)

Olen sitä mieltä, että tälläisten keinotekoisten yhden ammattiryhmän veroetujen aika on ohi, homma pitää jotenkin muuten hoitaa ...
Ja tämä yksi ammattiryhmä on  ::)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Pellon myyntivero-farssi osa II
Täysin järjetön räätälöity etu, joka kustannetaan verovaroin ...

Oletko sitä mieltä että tällaiset määritelmäsi mukaiset edut pitäisi Suomesta poistaa  ::)

Olen sitä mieltä, että tälläisten keinotekoisten yhden ammattiryhmän veroetujen aika on ohi, homma pitää jotenkin muuten hoitaa ...
Ja tämä yksi ammattiryhmä on  ::)

Protkoparonit.
Kui mää ain olen paras?

korven ukko

  • Vieras
Vs: Pellon myyntivero-farssi osa II
tuolla veroetuudella ei olis mitään merkitystä veronkertymiin kumpaankaan suuntaan. Hyödyttömien nautamiljardien rinnalla täysin yhdenntekevä asia valtiolle. Käsittämätöntä että noin mitättömän asian leipomiseen on käytetty noin paljon resursseja.

Bonden

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 583
Vs: Pellon myyntivero-farssi osa II
Valtio pelkää.
Tulisi niin paljon peltoa myyntiin että koko maatalous menisi vuodessa sekaisin.
Pankkilainoilla ostettaisiin isoja KYLIÄ kerralla.
Pankit eivät tiedä jos ne uskaltavat antaa lainaa... epävarmoja aikoja tää ruokatuotanto suomessa.
Eläkeyhtiön mies sanoi mulle että "päätös" jonoa on.. eläkepäätösjonoa.
Ne kun meinaa myydä pyytävät lausuntoa jo..