Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Klapikuutio  (Luettu 40848 kertaa)

Rami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 637
Vs: Klapikuutio
Puun kuiva-ainepitoisuuksia, kuusi 380, mänty 420, haapa 400 rauduskoivu 510, hieskoivu 485, pihlaja 540, tammi 600 kg/m3. Puu kutistuu kuivuessaa säteen suuntaan 2-6 % ja tangentin suuntaan 5-15 %. Puun kokonaistilavuus kutistuu kuivuessaan 8-18 %.

Tästä voisi päätellä, että noin 15-20 % kosteutta sisältävä "ulkokuiva" klapikuutio painaa noin 175-290 kg/m3 kosteudesta ja puulajista riippuen.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Klapikuutio
Puun kuiva-ainepitoisuuksia, kuusi 380, mänty 420, haapa 400 rauduskoivu 510, hieskoivu 485, pihlaja 540, tammi 600 kg/m3. Puu kutistuu kuivuessaa säteen suuntaan 2-6 % ja tangentin suuntaan 5-15 %. Puun kokonaistilavuus kutistuu kuivuessaan 8-18 %.

Tästä voisi päätellä, että noin 15-20 % kosteutta sisältävä "ulkokuiva" klapikuutio painaa noin 175-290 kg/m3 kosteudesta ja puulajista riippuen.

Eli ympäri käydään ja yhteen tullaan, ainavaan se motti pyörii siinä noin 300 kilos ::) Tuo kosteus kun vaihtelee vuodenajan mukaan, elokuussa luonnonkuiva on jossain 15-18% marraskuussa samat puut on 20-22%, noissa haarukoissa se liikkuu jopa jonkin vtt:n tutkimuksen mukaan ja vaihtelu on samaa luokkaa vuodesta toiseen, eli siinä menee ne "ylivuotiset puut" mutta pehmeneehän nuo siinä kosteuden muutellessa. Samansuuntaisiin kosteuksiin olen itse mittaillen päässyt.

Teroman

Vs: Klapikuutio

Katos vaan mulla olikin sitten tammea eikä leppäää klapit kuutiossa
 :'(

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Klapikuutio

Katos vaan mulla olikin sitten tammea eikä leppäää klapit kuutiossa
 :'(



Vai pitääskö sanoa, että hyvä "kuiva tavara" :P

Teroman

Vs: Klapikuutio

600 kg Motti
 :'(

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Klapikuutio

Katos vaan mulla olikin sitten tammea eikä leppäää klapit kuutiossa
 :'(



Vai pitääskö sanoa, että hyvä "kuiva tavara" :P
:D Kuusimottiinkin saadaan kummasti painoa jos se tammesta tehdään :D :D

pavo heskanen

  • Vieras
Vs: Klapikuutio
..Tuli eilen ostettua..tai tilattua pari kuutioo pikottua koivua...eikä maksanu mittäää oikein ivacolla ajjoit pihhaan...

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Klapikuutio
yksinkertaista on kun hankkii kunnon tukkikärrin ja ajelee vain rankoja ;D