Kuinkas tuon Omegan ja ajastimen kanssa pärjää maitoauton käydessä joka toinen päivä? Ilmeisesti hälytystä ei edes käytetä?
Itsellä tuo oma systeemi on jo tankillisen pelastanut, kun tankin termostaatti jämähti näyttämään 3,5 astetta eikä jäähdyttänyt. Tuo olisi jäänyt huomaamatta käsin kirjauksessakin kun lämpö olisi luettu termostaatin näytöltä.
Mika
Joo, siis tuossa on kyllä mahdollisuus säätää piipityshälytys haluttuun lämpötilaan, mutta itse en ole sitä käyttänyt, kun mittari on keskeisellä paikalla karjakeittiös ja tulee seurattua ilman hälytyksiä. Jääpankkitankissa maito ehtii jäähtyä säädettyiḧin rajoihin sinä aikana kun vielä olen navetalla, ja päiväsaikaanhan se lämpötila ei mihinkään siitä enää muutu. Olis tuossa sarjaporttikin josta voisi lukemat lukea tietokoneellekin ja tehdä taulukkoa ja käppyrää.
Eli toi on säädetty niin, että tulostaa vartin välein lämpötilan paperinauhalle, ja kellokytkimellä laitteelle annetaan virtaa lypsyn ajan + tunti. Tankkiautopäivinä sitten nyppään tuon nauhanpätkän tuosta, ja tökkään tankkihuoneen seinään kiinnittämääni vanhaan autonantenniin, ja maitokuski tökkää oman lappunsa siihen samaan antenniin. Siinä ne sitten on vuorotellen ja vuoden lopuksi ravistan en siitä muovipussiin ja tussilla vuosiluku kylkeen, selatkoon tarkastajat sieltä jos kerran on pakko monia vuosia vanhoja nähtävä.
Tuon loggerin tilaamisessa oli oma lukunsa, jenkeistä ja känädästahan tuo löytyy nettikaupasta helposti, mutta löytyi myös euroopasta kun aikansa etsi. Tilasin uk-sta, yhteisöostona ilman alvia oli tuolloin muistaakseni n. 240e. Tilaus netistä, ja kas kummaa, tuli lappu missä piti selvittää mihin käyttöön tulee ja lupaus etten tule koskaan myymään tätä korkeateknologista tuotetta ryssille! Lämpötilaloggeria
Ilmeisesti kylmästä sodasta ei niin kaukana vielä ollakaan....
No mutta mittari kumminkin tuli kuukauden odottelun jälkeen. Hyvin on toiminut.