Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uutta Deereltä?  (Luettu 7178 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Uutta Deereltä?
Minulta puhkes rengas Deerestä ja piti viedä korjaamolle mut en meinannu saada pultteja auki lainkaan.Vahvempia miehiä ja pidempiä jatkovarsia piti soittaa paikalle mut kyl ne sit aukes. :P

Sama homma kävi minulla. Mutta.. sitten kun väänsin pulttia kiusaksi vieläkin tiukemmalle niin se katkesi  ;D Eli 2040:n etupyörässä kävi näin.

kaenuunkeisari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: Uutta Deereltä?
mikä toi pultti juttu on ???

Agronetissä keksittyjä tarinoita?

maamees

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 174
Vs: Uutta Deereltä?
Itellä ei kokemusta. Oliko jossain 6000 sarjassa ( 6600?) jd:ssä alkuun takapyörän napa pienellä pulttikehällä/ pienillä muttereilla? Sit niitä katkeili/löystyi?

Et jos tällaiseen perustuis nää puheet. Sen verran luulen tietäväni, et
jotain ongelmaa oli joskus näissä pulteissa kovassa ajossa...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Uutta Deereltä?
mikä toi pultti juttu on ???
kateellisten ja munattomien retti kuskien panettelua vain, ei mitään vakavasti otettavaa ollenkaan.. ;)
tuosta pultti höpötyksestä huomaa vain sen, että joillakin on aamu ja ilta lääkkeet jääneet ottamatta  ;D

Mulla on kaks tuttua sontareen omistajaa.

Molempien jonsereetestä on auennu pyöränpultit ittellään.

Toisest irtos takapyörä ja toisest etupyörä.


En lainkaan kadehdi.
Pojilla ollut voimat vähän vähissä tai ainakin massa jos ei tuommosia pultteja saa piukkaan  :D  Mutta ensimmäisissä 6800 jonnikoissa olis liian pienet pultit mutta ne vaihdettiin jo silloin ensimmäisenä keväänä takuuna järeämpiin laukkasella.... Niin ja mielenkiinnolla odotan jo uusia jonnikoita kun hyvältä näyttää muuten paitsi tuo nokka on kyllä vielä keskeneräisen näkönen...

Teroman

Vs: Uutta Deereltä?

Sontareen pultit on pieniä ja pienellä kehällä,,,,,

Siitä tulee se riski kun pitää kiristää liikaa,,,,,,

Sitten ne ampuu itsensä metsään kun ajaa ekaan kuoppaan vauhdilla.
 :'(

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Uutta Deereltä?

Sontareen pultit on pieniä ja pienellä kehällä,,,,,

Siitä tulee se riski kun pitää kiristää liikaa,,,,,,

Sitten ne ampuu itsensä metsään kun ajaa ekaan kuoppaan vauhdilla.
 :'(


450 Newtonmetriä lukee vanteessa kiristysohje, eipä ole kovin tiukka. Jos vääntää itse pultin poikki, niin kannattaa ruveta harrastamaan voimalajeja tai ostaa uudet lasit että näkee lukea sen kiristysohjeen. Tuolla pysyy, ja jos ei pysy, niin varmaan huollossa laittavat takuuseen. En tosin koko ongelmasta ole kuullut kuin täällä trollina.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: Uutta Deereltä?
Pulttitarussa on sen verran perää, että 6800 ja 6900 malleissa, missä oli se pieni vetoakselinlaippa, pultit löystyivät ja jollei niitä kiristänyt niin kierteet kärsivät, eivätkä ne sen jälkeen pysyneetkään kiinni. JD:n vanteissa paksu maalikerros ei ainakaan lieventänyt ongelmaa. Niihin laitettiin silloin pinnapultit. Tuoreempi tarina on kun tekovikaisia pultteja oli käytetty muutama vuosi sitten, ne vaihdettiin takuuna kestävämpiin, enkä ole kuullut keneltäkään sellaista katkenneen.
Kaikki pultit muuten saa poikki tuuman mopolla ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Uutta Deereltä?
Jos olis massikassa moinen pulttiongelma, niin olishan siitä täällä
kissan kokoisin kirjaimin.
Kui mää ain olen paras?

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Uutta Deereltä?
Jos olis massikassa moinen pulttiongelma, niin olishan siitä täällä
kissan kokoisin kirjaimin.

Haittaisko se? Ei mua haittaa, vaikka mistä merkistä tulis juttua kaikkine ongelmineen. Sehän on vaan hyödyllistä. Hiekkalaatikkojutut on monilla unohtuneet jo viimeistään yläasteelle mennessä, mutta kummasti täällä niitä näkyy esiin tulevan.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: Uutta Deereltä?
Eipä taida aivan legendaa olla tuo pulttihommeli.
Se on 38" paripyöräpaketti yllättävän iso kun se ajelee maantiellä ittekseen "väärää"puolta vastaan.

Keskiölevy on tunnetusti kovilla leveissä paripyörä asennuksissa ja ei mikään ihme että ne murenevat kovan väännön takia keskiöreiän ympäriltä merkistä riippumatta.
Muualla liikkuessa olen nähnyt kestävämpiäkin parirengas asennuksia kuin suomalaisen välivanne- kettinki viritelmän.

1065

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 98
Vs: Uutta Deereltä?
Timpat ja teromannet ojalan avustuksella todistavat todeksi sen että suomalaista maajussia kateellisempia ja tyhmempiä on ainoastaan rekka-autoilijat.

Teroman

Vs: Uutta Deereltä?
Eipä taida aivan legendaa olla tuo pulttihommeli.
Se on 38" paripyöräpaketti yllättävän iso kun se ajelee maantiellä ittekseen "väärää"puolta vastaan.

Keskiölevy on tunnetusti kovilla leveissä paripyörä asennuksissa ja ei mikään ihme että ne murenevat kovan väännön takia keskiöreiän ympäriltä merkistä riippumatta.
Muualla liikkuessa olen nähnyt kestävämpiäkin parirengas asennuksia kuin suomalaisen välivanne- kettinki viritelmän.

Nää pulttien kadotukset on vielä tulleet ihan ykkös pyörillä  muutamassa ollut millisarjaa hieman leveenpänä,,,,,,
 :'(

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Uutta Deereltä?
Timpat ja teromannet ojalan avustuksella todistavat todeksi sen että suomalaista maajussia kateellisempia ja tyhmempiä on ainoastaan rekka-autoilijat.

***Koen ainakin kansalaisvelvollisuudekseni tiedottaa tollaisesta turvariskistä kuten jonnen varisevat pyöränpultit.
Kui mää ain olen paras?

sorkkis

  • Vieras
Vs: Uutta Deereltä?
Timpat ja teromannet ojalan avustuksella todistavat todeksi sen että suomalaista maajussia kateellisempia ja tyhmempiä on ainoastaan rekka-autoilijat.

***Koen ainakin kansalaisvelvollisuudekseni tiedottaa tollaisesta turvariskistä kuten jonnen varisevat pyöränpultit.
Voin Timppaa vielä lohduttaa että olen Satakunnassa nähnyt massikan johon ei takuuajan jälkeen ole remontia tehty , vm 92 ja pelittää edelleen .

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Uutta Deereltä?
Timpat ja teromannet ojalan avustuksella todistavat todeksi sen että suomalaista maajussia kateellisempia ja tyhmempiä on ainoastaan rekka-autoilijat.

***Koen ainakin kansalaisvelvollisuudekseni tiedottaa tollaisesta turvariskistä kuten jonnen varisevat pyöränpultit.

Zontikan ovikin täytyy sulkee hyvin hyvin varovasti, ettei pultit putoile... ;D (+2000 kertoi eilen)
tethering holes to their concave windings