Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 10 lehmää jonkun toisen navettaan  (Luettu 6755 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Tulipa mieleen..

Millainen diili saataisiin tästä aikaiseksi:

Jos minä (tai joku muu) ostaisi vaikka 10-20 lehmää jonkun laajentaneen VIELÄ MUUTEN VAJAATÄYTTÖISEEN navettaan. Itse en ikinä edes kävisi ko. navetassa, enkä osallistuisi työhön mitenkään. Lehmieni lypsy, ruokinta, siemennykset ja kaikki muukin tapahtuisi isäntätilan muiden lehmien ohessa. Maidot mitattaisiin ja isäntätila laskisi minulle "virtuaalista maitotiliä" josta minä maksaisin isäntätilalle ruokinta, hoito ja parsipaikkakustannukset. Sekä tietysti työpalkan. KUN navetta alkaisi olla täynnä (esim. 5 vuoden kuluttua) niin sopimus purettaisiin ja isäntätila ostaisi lehmäni tai niistä polveutuneet jälkeläiset.

Diiliin voisi liittää myös sen että voisin toimittaa viljaa koko karjalle vaikka 100 tonnia vuodessa.

Tällaisesta ratkaisusta voisi olla molemminpuoleista hyötyä. Navetta ainakin täyttyisi nopeammin eikä rahoitukseen tarvitsisi käyttää esim. lainarahaa.

Olisiko ideaa?

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: 10 lehmää jonkun toisen navettaan
Kaikenlaiset kuviot toimivat kun tuotanto on kannattavaa. Tappioiden jakaminen menee usein raastupahommiksi.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: 10 lehmää jonkun toisen navettaan
Tulipa mieleen..

Millainen diili saataisiin tästä aikaiseksi:

Jos minä (tai joku muu) ostaisi vaikka 10-20 lehmää jonkun laajentaneen VIELÄ MUUTEN VAJAATÄYTTÖISEEN navettaan. Itse en ikinä edes kävisi ko. navetassa, enkä osallistuisi työhön mitenkään. Lehmieni lypsy, ruokinta, siemennykset ja kaikki muukin tapahtuisi isäntätilan muiden lehmien ohessa. Maidot mitattaisiin ja isäntätila laskisi minulle "virtuaalista maitotiliä" josta minä maksaisin isäntätilalle ruokinta, hoito ja parsipaikkakustannukset. Sekä tietysti työpalkan. KUN navetta alkaisi olla täynnä (esim. 5 vuoden kuluttua) niin sopimus purettaisiin ja isäntätila ostaisi lehmäni tai niistä polveutuneet jälkeläiset.

Diiliin voisi liittää myös sen että voisin toimittaa viljaa koko karjalle vaikka 100 tonnia vuodessa.

Tällaisesta ratkaisusta voisi olla molemminpuoleista hyötyä. Navetta ainakin täyttyisi nopeammin eikä rahoitukseen tarvitsisi käyttää esim. lainarahaa.

Olisiko ideaa?
Tervetuloa neuvottelemaan ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: 10 lehmää jonkun toisen navettaan
Tulipa mieleen..

Millainen diili saataisiin tästä aikaiseksi:

Jos minä (tai joku muu) ostaisi vaikka 10-20 lehmää jonkun laajentaneen VIELÄ MUUTEN VAJAATÄYTTÖISEEN navettaan. Itse en ikinä edes kävisi ko. navetassa, enkä osallistuisi työhön mitenkään. Lehmieni lypsy, ruokinta, siemennykset ja kaikki muukin tapahtuisi isäntätilan muiden lehmien ohessa. Maidot mitattaisiin ja isäntätila laskisi minulle "virtuaalista maitotiliä" josta minä maksaisin isäntätilalle ruokinta, hoito ja parsipaikkakustannukset. Sekä tietysti työpalkan. KUN navetta alkaisi olla täynnä (esim. 5 vuoden kuluttua) niin sopimus purettaisiin ja isäntätila ostaisi lehmäni tai niistä polveutuneet jälkeläiset.

Diiliin voisi liittää myös sen että voisin toimittaa viljaa koko karjalle vaikka 100 tonnia vuodessa.

Tällaisesta ratkaisusta voisi olla molemminpuoleista hyötyä. Navetta ainakin täyttyisi nopeammin eikä rahoitukseen tarvitsisi käyttää esim. lainarahaa.

Olisiko ideaa?

Jos kuitenkin lainnaisit suoraan rahana tai myisit eläimet piiitkällä maksuajalla voisi erimielisyyksiltäkin välttyä ;)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: 10 lehmää jonkun toisen navettaan
Tulipa mieleen..

Millainen diili saataisiin tästä aikaiseksi:

Jos minä (tai joku muu) ostaisi vaikka 10-20 lehmää jonkun laajentaneen VIELÄ MUUTEN VAJAATÄYTTÖISEEN navettaan. Itse en ikinä edes kävisi ko. navetassa, enkä osallistuisi työhön mitenkään. Lehmieni lypsy, ruokinta, siemennykset ja kaikki muukin tapahtuisi isäntätilan muiden lehmien ohessa. Maidot mitattaisiin ja isäntätila laskisi minulle "virtuaalista maitotiliä" josta minä maksaisin isäntätilalle ruokinta, hoito ja parsipaikkakustannukset. Sekä tietysti työpalkan. KUN navetta alkaisi olla täynnä (esim. 5 vuoden kuluttua) niin sopimus purettaisiin ja isäntätila ostaisi lehmäni tai niistä polveutuneet jälkeläiset.

Diiliin voisi liittää myös sen että voisin toimittaa viljaa koko karjalle vaikka 100 tonnia vuodessa.

Tällaisesta ratkaisusta voisi olla molemminpuoleista hyötyä. Navetta ainakin täyttyisi nopeammin eikä rahoitukseen tarvitsisi käyttää esim. lainarahaa.

Olisiko ideaa?
Tervetuloa neuvottelemaan ;)

lainanmaksusta ;D tosiasia on jos yli miljoonan robonavetta sää annat ensin lehmät ja sit rahaa ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: 10 lehmää jonkun toisen navettaan
Olisihan tällaisessä "sijoituksessa" riskinsä.. Vaan voisihan omat lehmänsä hakea pois jos diili alkaisi kusemaan. Periaatteessa tällanen järjestely olisi aika mielenkiintoinen. Voisi sijoittaa eläimiään vaikka moneen pitopaikkaan, lehmä sinne ja toinen tänne..

Olen huomannut että monen lajentajan rahat loppuvat siinä kohdassa kun navetta pitäisi saada elukoita täyteen. Tällaiset "vajaata maitotiliä" tuottavat lehmätkin voisivat parantaa maksuvalmiutta ilman ylimääräisen pääoman sijoittamista.

Täytyisi ihan laskea olisiko ideassa mieltä.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: 10 lehmää jonkun toisen navettaan
Eikö tuota voisi viedä hiukan pidemmälle. Tarjoaisit lehmäsi vuokralle. Minusta olisi hyvinkin viksua vuokrata lehmiä määräajaksi jos navetassa on tilaa. Vuokrasuhteen päättyessä eläinten punnitukseen ja mahdollisesti tiineyteen perustuva etukäteen so***** loppukorvaus.
  Viljat kannattaa laskea suoraan rahaksi. Samoin kaikki muukin.

Vastaranta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 902
Vs: 10 lehmää jonkun toisen navettaan
Olisihan tällaisessä "sijoituksessa" riskinsä.. Vaan voisihan omat lehmänsä hakea pois jos diili alkaisi kusemaan. Periaatteessa tällanen järjestely olisi aika mielenkiintoinen. Voisi sijoittaa eläimiään vaikka moneen pitopaikkaan, lehmä sinne ja toinen tänne..

Olen huomannut että monen lajentajan rahat loppuvat siinä kohdassa kun navetta pitäisi saada elukoita täyteen. Tällaiset "vajaata maitotiliä" tuottavat lehmätkin voisivat parantaa maksuvalmiutta ilman ylimääräisen pääoman sijoittamista.

Täytyisi ihan laskea olisiko ideassa mieltä.

Meillä on tätä varten yritysmuotona Ky. Että jos sinusta tuntuu tililläsi olevan liikaa numeroita, joita pitäisi sijoitella ympäriinsä, voidaan yhtiösopimukseen helposti muuttaa yksi äänetön yhtiömies lisää. Riskitön sijoitus; menetät korkeintaan sijoittamasi summan  ;D ;D


Lehmä ei kyllä olisi sinun nimissä, mutta voit käydä tervehtimässä sitä, niin usein kuin haluat :D
uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot

JoHaRa

  • Vieras
Vs: 10 lehmää jonkun toisen navettaan
Eikö tuota voisi viedä hiukan pidemmälle. Tarjoaisit lehmäsi vuokralle. Minusta olisi hyvinkin viksua vuokrata lehmiä määräajaksi jos navetassa on tilaa. Vuokrasuhteen päättyessä eläinten punnitukseen ja mahdollisesti tiineyteen perustuva etukäteen so***** loppukorvaus.
  Viljat kannattaa laskea suoraan rahaksi. Samoin kaikki muukin.

Tämä olisi yksi mahdollisuus. Ihan sama se olisi mitä kautta tulon saisi, helpoin tie olisi tietysti kaikille paras.

Vaan paljonko lehmästä voisi pyytää vuokraa? Tehtäisiinkö hiehosta heti vaikkka 2,4 lypsykauden vuokrasopimus josta pidettäisiin kiinni vaikka hieho kuolisi ekaan poikimiseen tai jos se eläisikin 100-tonnariksi?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: 10 lehmää jonkun toisen navettaan
Olisihan tällaisessä "sijoituksessa" riskinsä.. Vaan voisihan omat lehmänsä hakea pois jos diili alkaisi kusemaan. Periaatteessa tällanen järjestely olisi aika mielenkiintoinen. Voisi sijoittaa eläimiään vaikka moneen pitopaikkaan, lehmä sinne ja toinen tänne..

Olen huomannut että monen lajentajan rahat loppuvat siinä kohdassa kun navetta pitäisi saada elukoita täyteen. Tällaiset "vajaata maitotiliä" tuottavat lehmätkin voisivat parantaa maksuvalmiutta ilman ylimääräisen pääoman sijoittamista.

Täytyisi ihan laskea olisiko ideassa mieltä.

Meillä on tätä varten yritysmuotona Ky. Että jos sinusta tuntuu tililläsi olevan liikaa numeroita, joita pitäisi sijoitella ympäriinsä, voidaan yhtiösopimukseen helposti muuttaa yksi äänetön yhtiömies lisää. Riskitön sijoitus; menetät korkeintaan sijoittamasi summan  ;D ;D


Lehmä ei kyllä olisi sinun nimissä, mutta voit käydä tervehtimässä sitä, niin usein kuin haluat :D

Kävisin varmaan joka viikko  ;D Ei ole edelleenkään liika rahaa.. Mutta ehkä joku rikkaampi saa tästä keskustelusta ideoita.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: 10 lehmää jonkun toisen navettaan
Ne lehmät kannattaa vuokrata vaikka ilmaiseksi, koska tällaisella "järjestelyllä" saa itselle kotieläintilastatuksen tukiin ;) ;D

JoHaRa

  • Vieras
Vs: 10 lehmää jonkun toisen navettaan
Ne lehmät kannattaa vuokrata vaikka ilmaiseksi, koska tällaisella "järjestelyllä" saa itselle kotieläintilastatuksen tukiin ;) ;D

Ihan kiinnostava idea tämäkin. Sellainen kehittyneempi, mutta vaivalloisempi. Vaatisi oman karjanumeron ja oman karjan jota täytyisi sitten siementää ja tarkkailla aika kalliilla/lehmä. Hirveää säätöä josta puuttuisi ilo kokonaan..

Jos tähän tukikikkalluun lähtisi niin sitähän kannattaisi ostaa vaikka teuraslehmiä iso määrä kesäksi laitumelle kävelemän ja syömään ruohoa. Koko karja syksyllä autoon ja keväällä uudet  ;D

emo-heikki

  • Vieras
Vs: 10 lehmää jonkun toisen navettaan
Tälläinen vaihtoehto voisi olla hyväkin, esim. silloin kun itse jää eläkkeelle ja hyvälle karjalle ainoa osoite on teurastamo, saapahan silloin tavallaan kunnon korvauksen karjasta ...
Hommaa pitäisi tietenkin säätää sillä tavalla, että se täyttää kaikki pykälät jne...

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: 10 lehmää jonkun toisen navettaan

Jos tähän tukikikkalluun lähtisi niin sitähän kannattaisi ostaa vaikka teuraslehmiä iso määrä kesäksi laitumelle kävelemän ja syömään ruohoa. Koko karja syksyllä autoon ja keväällä uudet  ;D
Juuri noin kannattaisi tehdä! Voisi vielä lihottaa pienellä annoksella viljaa. Eläinten hinta nousisi kohisten kun tulee lihaa luiden päälle. Kauneimmat saattaisi saada myytyä syksyllä takaisin maidontuotantoon jos on sopivan tiine, aika teoreettinen mahdollisuus kylläkin.   Ja tukikikkailun tuomitseminen on syytä lopettaa alkuunsa, jos oma järki ei riitä voiton maksimointiin laillisin ja luvallisin konstein niin ei siitä muita kannata syyllistää.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: 10 lehmää jonkun toisen navettaan

Jos tähän tukikikkalluun lähtisi niin sitähän kannattaisi ostaa vaikka teuraslehmiä iso määrä kesäksi laitumelle kävelemän ja syömään ruohoa. Koko karja syksyllä autoon ja keväällä uudet  ;D
Juuri noin kannattaisi tehdä! Voisi vielä lihottaa pienellä annoksella viljaa. Eläinten hinta nousisi kohisten kun tulee lihaa luiden päälle. Kauneimmat saattaisi saada myytyä syksyllä takaisin maidontuotantoon jos on sopivan tiine, aika teoreettinen mahdollisuus kylläkin.   Ja tukikikkailun tuomitseminen on syytä lopettaa alkuunsa, jos oma järki ei riitä voiton maksimointiin laillisin ja luvallisin konstein niin ei siitä muita kannata syyllistää.

Toisethan tuota tekee, mutta eipä ne ole tyytyväisiä nekään ....