Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe
  • Lukittu aihe

Aihe Akt:n moraali.  (Luettu 15540 kertaa)

Aulis Anttila

• Vieras
Vaikea kysymys...
Työn jatkuvasti kallistuessa tullaan tilanteeseen, jossa suomalaisia ei tarvita enää mihinkään suorittavaan työhön.
Suomen tulevaisuus on korkeatasoisessa ja monipuolisessa osaamisessa jolla on kansainvälistä kysyntää ja ennen muuta uuden luomisessa... ei lumen luomisessa.
Niin mutta kuka sen osaamisen kustantaa?? Eräs paperiliiton jehu mesoaa suu vaahdossa duunarin osaamisesta, unohtaen sen että yhteiskunta ja etenkin työnantaja kustantaa sen ökypalkkaisen paperimiehen osaamisen. Siis tuskin kukaan on itse kouluttautunut omalla kustannuksellaan mihinkään vaativaan ammattiin.
Suomalaisen osaamisen kustannamme me veronmaksajat - paperipuolen asema on auringonlaskua... maailma muuttuu... ei vetureissakaan ole enää lämmittäjiä eikä kirjapainoissa latojia... semmosta se elämän kiertokulku on.
Niin mutta nyt vihjaan sitä että työnantaja kouluttaa koko ajan henkilöstöään kustantaen sen itse. Onko sinusta siis oikein että ökyduunari perustelee palkkavaatimuksensa työnantajan kustantamalla "osaamisella"??

Josko hieman yksilöisit... keitä koulutetaan noin...??? + sopii muistaa, että osaava ja motivoitunut henkilöstö joka viihtyy työssään ja saa kohtuullisen korvauksen tekemisistään on jättipotti yritykselle.

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
"osaaminen"??
Josko hieman yksilöisit... keitä koulutetaan noin...??? + sopii muistaa, että osaava ja motivoitunut henkilöstö joka viihtyy työssään ja saa kohtuullisen korvauksen tekemisistään on jättipotti yritykselle.

Et siis ole kuullutkaan siitä että etenkin suuret yritykset kouluttavat henkilöstöään. Sinä kai luulet että vaikkapa paperikoneen hoitaja on kustantanut ja hankkinut koulutuksensa itse.

Aulis Anttila

• Vieras
Äläs viitti...

Et siis ole kuullutkaan siitä että etenkin suuret yritykset kouluttavat henkilöstöään. Sinä kai luulet että vaikkapa paperikoneen hoitaja on kustantanut ja hankkinut koulutuksensa itse.

Joopa joo... äläs viitti pelleillä... totta ja kai henkilöstöä koulutetaan työpaikoilla - mut se ei ollu tän jutun pointti... ja mikä perkeleen marina ny paperimiesten liksoista on... töissä vajaa 20.000 nuppia... hällä väliä - ja palkkojen osuus koko sopassa n. 5%.

Halliorja

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: Vaikea kysymys...
Työn jatkuvasti kallistuessa tullaan tilanteeseen, jossa suomalaisia ei tarvita enää mihinkään suorittavaan työhön.
Suomen tulevaisuus on korkeatasoisessa ja monipuolisessa osaamisessa jolla on kansainvälistä kysyntää ja ennen muuta uuden luomisessa... ei lumen luomisessa.
Niin mutta kuka sen osaamisen kustantaa?? Eräs paperiliiton jehu mesoaa suu vaahdossa duunarin osaamisesta, unohtaen sen että yhteiskunta ja etenkin työnantaja kustantaa sen ökypalkkaisen paperimiehen osaamisen. Siis tuskin kukaan on itse kouluttautunut omalla kustannuksellaan mihinkään vaativaan ammattiin.
Suomalaisen osaamisen kustannamme me veronmaksajat - paperipuolen asema on auringonlaskua... maailma muuttuu... ei vetureissakaan ole enää lämmittäjiä eikä kirjapainoissa latojia... semmosta se elämän kiertokulku on.
Niin mutta nyt vihjaan sitä että työnantaja kouluttaa koko ajan henkilöstöään kustantaen sen itse. Onko sinusta siis oikein että ökyduunari perustelee palkkavaatimuksensa työnantajan kustantamalla "osaamisella"??

Monesti pienten ja keskisuurien yritysten työväellä on hyvä ymmärrys mistä raha tulee ja että työnantajan etu on myös heidän etu ja toisinpäin. Liittojen väki yleensä on väkiä joilla ei ole muuta käsitystä todellisesta työelämästä muutakuin vanhempien liittotoverien propaganda. Paikallinen sopiminen menee vituiksi jos liitto saa korviinsa vaikka kaikki olisi okei niin työnantajan kuin työntekijänkin mielestä.

Moni näittenkin liittojen mahtialoilla työskentelevä olisi nytkin mielellään töissä, mutta puheenjohtajat haluaa todistella jotain sapeleita kalistelemalla, säälittävää.

Maailma muuttuu, vahvat liitot ja kolmikanta kuuluu 70-luvulle.

Kokeile joskus palkanmaksajan osaa, voi olla että silmät aukeaa...
Ja maailma on epäoikeudenmukainen paikka, ei kaikki saa kaikkea vaikka sosialistit niin haluaa ajatellakkin.

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Ratsastaminen

Joopa joo... äläs viitti pelleillä... totta ja kai henkilöstöä koulutetaan työpaikoilla - mut se ei ollu tän jutun pointti... ja mikä perkeleen marina ny paperimiesten liksoista on... töissä vajaa 20.000 nuppia... hällä väliä - ja palkkojen osuus koko sopassa n. 5%.

Kyllä se työnantajan kustantamalla osaamisella ratsastaminen palkkaneuvotteluissa on aika olennainen pointti. Tosin tämän threadin aiheessa on kyse siitä että kuka voi rahastaa eniten yhteiskunnallisesti strategisella alalla.

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Akt:n moraali.
Esim. yliopistohenkilökunta olis menossa lakkoon. Annettais mennä vaan.

Samalla loppuu palkanmaksu.

Katottais kuinka kauan persaus kestää ennenkuin farkkubemarin kuukausierät alkaa mennä ulosottoon.

;D
Kui mää ain olen paras?

sorkkis

• Vieras
Esim. yliopistohenkilökunta olis menossa lakkoon. Annettais mennä vaan.

Samalla loppuu palkanmaksu.

Katottais kuinka kauan persaus kestää ennenkuin farkkubemarin kuukausierät alkaa mennä ulosottoon.

;D
Kuka kouluttaisi kauranviljeliöitä lisää jos agrigaatit ei opinahjoon pääsis .  ;D

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
Vs: Totta...
Sä et keputollona näe, tai oikeammin kaiketi halua nähdä, metsää puilta... mä en halua orjayhteiskuntaa niin ku muiluttaja-kepujen jälkeläiset... sillon ruletti hyvin ku oli rajaton määrä nälkiintynyttä ilmaista orjatyövoimaa.
Sinä et taida tietää mistä puhut. Pk-yritykselle on yleensä kunnia-asia ja elinehto se, että työntekijät voi hyvin ja kokee työnsä mielekkääksi ja itsensä arvostetuksi. Suomesta on ulosliputettu lähes kaikki sellainen työnteko (lue suurteollisuus), joka vaatisi tämmöistä liittopelleilyä ja järjetöntä yhteiskunnan munillepotkimista kriittisillä hetkillä. Minä ja muut pientyönantajat elämme näiden työntekijöiden kanssa tässä yhteiskunnassa muutenkin kuin sinä 8 tunnin aikana, jolloin he ovat töissä.
Naurettava orjayhteiskunnasta puhuminen yms. kertoo vaan siitä, miten kaukana olet tämän hetken työnantaja/työntekijäsuhteesta. Mitä vähemmän kouluissa annetaan vasemmistopropandaa, sitä "työoppia ja sakki r.y.tä", sitä parempia ja vastuuntuntoisempia työntekijöitä ja yrittäjiä yhteiskuntaan syntyy. Sama koskee tietysti toista puoltakin, ainakin mtk:ta. Ek ja suomen yrittäjät eivät kouluissa niin paljoa näy.....

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Aulis Anttila

• Vieras
Palkanmaksaja...

Olen ollut kahden eri yrityksen toimitusjohtaja... pienyrityksissä tosin... toisessa 12 ja toisessa 8 palkallista työntekijää.

Bonden

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
saasiinä sitte liittojen pölövästit
ihimetellä
että oho
miksi tehtaat pistettään kiinni

onko suomessa 20 vuojen päästä ennää mettäteollisuutta

näyttää sille että kunhan nykyset konneet ajettu loppuun

uusija tullee
ulukomaille

Just näin... miettikää että onko maataloutta enää.. 2013 tukiuudistus...

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa
Vs: Palkanmaksaja...

Olen ollut kahden eri yrityksen toimitusjohtaja... pienyrityksissä tosin... toisessa 12 ja toisessa 8 palkallista työntekijää.

kummaski tuli fudut ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Halliorja

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta

Palkattu tj?

sorkkis

• Vieras

Palkattu tj?
Haaveita on monenlaisia .

Terminator

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Ne työehtosopimus neuvottelut on jännää hommaa.
Ensin AY-johtajat huutaa naama punaisena että jaksamiseen pitää työpaikoilla panostaa. Sitten heti perään aloitetaan kailotus että palkkaa pitää saada 10% lisää, 10 lomapäivää vuoteen ja jotain ihme kustannuksia vielä työnantajan piikiin(koulutusta, kuntoutusta, sun muuta ryypäämis kursia).

Kun neuvottelut on ohi työnantaja kiristää ruuvia 2 kertaa kovemmalle töissä ja pistää vielä hyvällä tuurilla porukkaa pellolle. Pellolle lentäneitten työthän tietysti jaetaan lopulle porukalle, pitäähän ne palkka kustannukset jostein repiä.

ETTÄ TÄMMÖISTÄ ON SE AY-POMOJEN AJAMA TYÖSSÄ JAKSAMINEN.
KENENKÄÄN MUUN TYÖSSÄ JAKSAMINEN EI AINAKAAN PARANE TÄLLÄ SYSTEEMILLÄ KUIN AY-POLITRUKIEN.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Takaveto

• Vieras
Suomessa ruoka on halpaa, vaikka sen hinta nousisi 10 %, ei se juuri tuntuisi ainakaan keskituloisen elämässä, ja pienituloinenkin vois vähentää sitten vaikka kaljanjuontia, tupakan sauhuttelua, ja  kännykässä pulisemista.