Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?  (Luettu 88358 kertaa)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
turhaankaet ne tuopi sitte rattorieki....
Onneksi vientivastuun harteillaan painava VALTRA on onnistunut löytämään markkinoita Suomen rajojen ulkopuolelta. Isänmaan petturit tuovat renttejä jönniköitä nuehollanteja. Tätä ei Valtralla ajava tuottaja ymmärrä miksi kaikki pitää liputtaa ulkomaille...  ::) :P ;D

VALTRAN YLIVOIMAA

apesvaunujakin saa suomest toiset mainostavat redrockkia ja sekua ???
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
turhaankaet ne tuopi sitte rattorieki....
Onneksi vientivastuun harteillaan painava VALTRA on onnistunut löytämään markkinoita Suomen rajojen ulkopuolelta. Isänmaan petturit tuovat renttejä jönniköitä nuehollanteja. Tätä ei Valtralla ajava tuottaja ymmärrä miksi kaikki pitää liputtaa ulkomaille...  ::) :P ;D

VALTRAN YLIVOIMAA

apesvaunujakin saa suomest toiset mainostavat redrockkia ja sekua ???
Tehdäänkö niitä vielä. Pitää heti ostaa moinen kapistus.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
turhaankaet ne tuopi sitte rattorieki....
Onneksi vientivastuun harteillaan painava VALTRA on onnistunut löytämään markkinoita Suomen rajojen ulkopuolelta. Isänmaan petturit tuovat renttejä jönniköitä nuehollanteja. Tätä ei Valtralla ajava tuottaja ymmärrä miksi kaikki pitää liputtaa ulkomaille...  ::) :P ;D

VALTRAN YLIVOIMAA

apesvaunujakin saa suomest toiset mainostavat redrockkia ja sekua ???
Tehdäänkö niitä vielä. Pitää heti ostaa moinen kapistus.
muistelen vaan suk ylistäneen sukun vaunua,eiköös tuol edamil ollut elhon pönttö ;)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?

muistelen vaan suk ylistäneen sukun vaunua,eiköös tuol edamil ollut elhon pönttö ;)
On on. Mutta ei niitä saa uusina. Eikä kait Junkkarin pystyruuvejakaan.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
En tunne itseäni maanpetturiksi. Tuotan kotimaista maitoa kotimaan jalostajalle kotimaisilla rehuilla. Eli missä kohti olen maanpetturi? Tämä maitokeskustelu ihmetyttää, nimetkää joku firma joka toimii 100%:sti kotimaisin raaka-ainein. Lihaa tuodaan ulkoa, samoin viljaa ja monta muuta raaka-ainetta mutta miksi tämä maito on niin suuri asia? En ole tyytyväinen maidon, lihan enkä viljan hintaan mutta miksi tälläkin asialla syyllistetään meitä ei-valiolaisia tuottajia Ilmeisesti olen viljelijäkastin pohjalla kun en toimita teuraitakaan atrialle.

Alkaa viljelijäkenttä olla niin hajallaan että yhteistä mielipidettä ei enää löydy mihinkään asiaan. Se vaarantaa entisestään vaikutusmahdollisuuksi meihin vaikuttavissa päätöksissä. Hajoita ja hallitse-menetelmä puree entistä voimakkaammin. Näillä keskusteluilla kaivamme vain maata jalkojemme altaTuo on ihan totta...

Ei tätä Valiolainen ymmärrä, kaveri ei ymmärrä liputtavansa keskieurooppalaisen hinnan
puolesta myydessään maitonsa Arlalle HALOO  :o

Minkäsmaalainen traktori se Fendt olikaan? Muistaakseni ei Suolahdessa valmistettu. Eikös Valiolaisen pitäisi kannattaa kotimaista konetuotantoa?

Tuo Valtran ja Arlan tapaus on vähän samankaltainen... Valtran omistaa Agco, työllistää suomalaisia, mutta voitot menee ulkomaille... Sitten: Arla-Ingmannin omistaa Arla-Foods, työllistää suomalaisia maidonpakkaajia, mutta edelleen voitot ulkomaille... Loppujen lopuksi kotimaisuudella ratsastaminen ontuu molemmissa tapauksissa.
tethering holes to their concave windings

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Tuo Valtran ja Arlan tapaus on vähän samankaltainen...  Loppujen lopuksi kotimaisuudella ratsastaminen ontuu molemmissa tapauksissa.
Eli kotimaisuutta puolustetaan, kun se itselle parhaiten sopii.

"massikalla ajellaan
viedään heinää navettaan
sydämessäin olen aina maalaispoika vain..."
(raptori)

 ;)
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Tuo Valtran ja Arlan tapaus on vähän samankaltainen...  Loppujen lopuksi kotimaisuudella ratsastaminen ontuu molemmissa tapauksissa.
Eli kotimaisuutta puolustetaan, kun se itselle parhaiten sopii.

"massikalla ajellaan
viedään heinää navettaan
sydämessäin olen aina maalaispoika vain..."
(raptori)

 ;)



Kyllä mä kotimaisuutta puolustan, mutten mä nyt enää viitsi täällä konekannan koostumusta alkaa selittämään... tarpeetonta.

En ole Arla-Ingmannin suomalaistuottajia vastaan, mutta olen ruotsalaismaidon tuontia vastaan, kun on selvää, mihin sen on tarkoitus johtaa...
tethering holes to their concave windings

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
En ole Arla-Ingmannin suomalaistuottajia vastaan, mutta olen ruotsalaismaidon tuontia vastaan, kun on selvää, mihin sen on tarkoitus johtaa...
Samma här...
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Tuo Valtran ja Arlan tapaus on vähän samankaltainen...  Loppujen lopuksi kotimaisuudella ratsastaminen ontuu molemmissa tapauksissa.
Eli kotimaisuutta puolustetaan, kun se itselle parhaiten sopii.

"massikalla ajellaan
viedään heinää navettaan
sydämessäin olen aina maalaispoika vain..."
(raptori)

Nimpä tuski kukaa pisti hanttii -95 ko raja aukees kones- ja varaosakaupalle. Konehia tuatii ko viimmestä päivvää, usiammat tääläki palstoolla om kehuskellu: Ulukolaasilla säilöntätarvikkehilla, Siämenillä, Vasikan "itusilla", jaloostuselläin ostoksilla... jne!
Ny porataa sitte kilipaa ko se ei ookkaa oma ostos vaa jonkun muun ," EI saa tuara , sitä, tätä, ......"! Lista om pitkä mutta kuvvaa sitä yks silimäsyyttä mikä Suamesa kasvaa!
Kohtuus kaikesa ja suvaittevaasuutta pelii!

Uskon kyllä notta olisha se komiaa jos Valio- liiga pääsis rehentelee kui paiskasivat Arlan takas meree. Entääs sitte ko tuloo se seuraava aalto, Unilever, Danone, Nestle......?
 ;)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Tuo Valtran ja Arlan tapaus on vähän samankaltainen...  Loppujen lopuksi kotimaisuudella ratsastaminen ontuu molemmissa tapauksissa.
Eli kotimaisuutta puolustetaan, kun se itselle parhaiten sopii.

"massikalla ajellaan
viedään heinää navettaan
sydämessäin olen aina maalaispoika vain..."
(raptori)
Nimpä tuski kukaa pisti hanttii -95 ko raja aukees kones- ja varaosakaupalle. Konehia tuatii ko viimmestä päivvää, usiammat tääläki palstoolla om kehuskellu: Ulukolaasilla säilöntätarvikkehilla, Siämenillä, Vasikan "itusilla", jaloostuselläin ostoksilla... jne!
Ny porataa sitte kilipaa ko se ei ookkaa oma ostos vaa jonkun muun ," EI saa tuara , sitä, tätä, ......"! Lista om pitkä mutta kuvvaa sitä yks silimäsyyttä mikä Suamesa kasvaa!
Kohtuus kaikesa ja suvaittevaasuutta pelii!

Uskon kyllä notta olisha se komiaa jos Valio- liiga pääsis rehentelee kui paiskasivat Arlan takas meree. Entääs sitte ko tuloo se seuraava aalto, Unilever, Danone, Nestle......?
 ;)


Kyllä mä voin kitistä, kun mä oon jättäny tuon vapautetun koneiden maahantuonnin muille...

Kohtuus joo, mutkun mä kyllä suvaitten kaikki suomalaiset maidontuottajat, mutta jotkut siellä etelämpänä ei tunnu suvaittevan mua...

Viimeksi muokattu: 06.03.10 - klo:21:38 kirjoittanut KJL

tethering holes to their concave windings

merjukka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 132
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Olen suomalaisen osuuskunta meijerin tuottaja ja yhteistyö kumppanina on arlaingman. Ja olen siitä ylpeä. Arla-ingmannin purkit on 100% suomalaista maitoa. Arlan purkit on sit asia erikseen. Ja onhan ingmannin jäätelöt ainoa täysin kotimainen jäätelön valmistaja. ;)

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?

Kyllä mä voin kitistä, kun mä oon jättäny tuon vapautetun koneiden maahantuonnin muille...
[/quote]

Nii katteli vaa tuata nikkis kuvvaa jostaki Enklesmannilaasesta! Se tuannista ja kotimaasuuresta...! ;)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?

Kyllä mä voin kitistä, kun mä oon jättäny tuon vapautetun koneiden maahantuonnin muille...

Nii katteli vaa tuata nikkis kuvvaa jostaki Enklesmannilaasesta! Se tuannista ja kotimaasuuresta...! ;)
[/quote]

Nyt oot vääräs... Son ranskalais-saksalainen kapistus. 100% kotimaisuusasteeseen ei kovin moni agronettiläinen edes pystyä, ellei aja rypsiöljyllä...
tethering holes to their concave windings

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?


Nyt oot vääräs... Son ranskalais-saksalainen kapistus. 100% kotimaisuusasteeseen ei kovin moni agronettiläinen edes pystyä, ellei aja rypsiöljyllä...
[/quote]

Ny täytyy KJL.ltä kysyä :
Tiäräkkö miks Enklannisa ei valamisteta tiatokoneita ja muuta hianoelektroniikkaa?

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Eli kotimaisuutta puolustetaan, kun se itselle parhaiten sopii.

"massikalla ajellaan
viedään heinää navettaan
sydämessäin olen aina maalaispoika vain..."
(raptori)

 ;)


Sellainen pieni tähdennys, että lainaamasi kappale ei ole Raptorin, vaan Murkuloiden kappale... ;D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.