Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?  (Luettu 88357 kertaa)

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?


On alakanunna tuntumaan siltä että valijolla ei oo akkunoeta ollenkaa.... tae vaen pienonen sontaluukku ja siinäe on kalterit

Näi O! Jo vissii kymmene alootusta samalla mantralla alakaas piisaa! Jauhakaa ny leukanna siitä tyhyjäks nin voirahan aloottaa puhheet oikiastaki assiista!
ON SE HIANO TUNNE KO VIIS VUATTA SITTE JÄTI SIIRTYMÄTI (suuren rahan peräsä, "Valiomiästen Slokani"?) VALIOON!
Voi olla ylypiä eres siitä notta alavariinsa karehritahan! Ei jää kukkaa valakkaamati pualtansa!
[/quote]

Mikäs oli syy että piti meijeriä vaihtaa?

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?


On alakanunna tuntumaan siltä että valijolla ei oo akkunoeta ollenkaa.... tae vaen pienonen sontaluukku ja siinäe on kalterit

Näi O! Jo vissii kymmene alootusta samalla mantralla alakaas piisaa! Jauhakaa ny leukanna siitä tyhyjäks nin voirahan aloottaa puhheet oikiastaki assiista!
ON SE HIANO TUNNE KO VIIS VUATTA SITTE JÄTI SIIRTYMÄTI (suuren rahan peräsä, "Valiomiästen Slokani"?) VALIOON!
Voi olla ylypiä eres siitä notta alavariinsa karehritahan! Ei jää kukkaa valakkaamati pualtansa!


Mikäs oli syy että piti meijeriä vaihtaa?
[/quote]

Ko ei tarvinnukkaa vaihtaa siinäpä se ! Ei ollu pakottavvaa syytä ja seurraavana aamuna ajatushäiriö oli jo menny ohi ja sai henkäästä rauhasa!

Tronic

  • Vieras
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Jospa kirjoittaisitte selvinpäin niin olisi jotain asiaakin riveillä eikä pelkkää örvellystä.

mah

  • Vieras
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Valiota saa kehua kännissä, muttei ingmannia, selvinpäin saa haukkua...vaiko toisinpäin?

msan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 265
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
En tunne itseäni maanpetturiksi. Tuotan kotimaista maitoa kotimaan jalostajalle kotimaisilla rehuilla. Eli missä kohti olen maanpetturi? Tämä maitokeskustelu ihmetyttää, nimetkää joku firma joka toimii 100%:sti kotimaisin raaka-ainein. Lihaa tuodaan ulkoa, samoin viljaa ja monta muuta raaka-ainetta mutta miksi tämä maito on niin suuri asia? En ole tyytyväinen maidon, lihan enkä viljan hintaan mutta miksi tälläkin asialla syyllistetään meitä ei-valiolaisia tuottajia Ilmeisesti olen viljelijäkastin pohjalla kun en toimita teuraitakaan atrialle.

Alkaa viljelijäkenttä olla niin hajallaan että yhteistä mielipidettä ei enää löydy mihinkään asiaan. Se vaarantaa entisestään vaikutusmahdollisuuksi meihin vaikuttavissa päätöksissä. Hajoita ja hallitse-menetelmä puree entistä voimakkaammin. Näillä keskusteluilla kaivamme vain maata jalkojemme alta

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
En tunne itseäni maanpetturiksi. Tuotan kotimaista maitoa kotimaan jalostajalle kotimaisilla rehuilla. Eli missä kohti olen maanpetturi? Tämä maitokeskustelu ihmetyttää, nimetkää joku firma joka toimii 100%:sti kotimaisin raaka-ainein. Lihaa tuodaan ulkoa, samoin viljaa ja monta muuta raaka-ainetta mutta miksi tämä maito on niin suuri asia? En ole tyytyväinen maidon, lihan enkä viljan hintaan mutta miksi tälläkin asialla syyllistetään meitä ei-valiolaisia tuottajia Ilmeisesti olen viljelijäkastin pohjalla kun en toimita teuraitakaan atrialle.

Alkaa viljelijäkenttä olla niin hajallaan että yhteistä mielipidettä ei enää löydy mihinkään asiaan. Se vaarantaa entisestään vaikutusmahdollisuuksi meihin vaikuttavissa päätöksissä. Hajoita ja hallitse-menetelmä puree entistä voimakkaammin. Näillä keskusteluilla kaivamme vain maata jalkojemme alta

Ei tätä Valiolainen ymmärrä, kaveri ei ymmärrä liputtavansa keskieurooppalaisen hinnan
puolesta myydessään maitonsa Arlalle HALOO  :o
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

maitoa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 90
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
En tunne itseäni maanpetturiksi. Tuotan kotimaista maitoa kotimaan jalostajalle kotimaisilla rehuilla. Eli missä kohti olen maanpetturi? Tämä maitokeskustelu ihmetyttää, nimetkää joku firma joka toimii 100%:sti kotimaisin raaka-ainein. Lihaa tuodaan ulkoa, samoin viljaa ja monta muuta raaka-ainetta mutta miksi tämä maito on niin suuri asia? En ole tyytyväinen maidon, lihan enkä viljan hintaan mutta miksi tälläkin asialla syyllistetään meitä ei-valiolaisia tuottajia Ilmeisesti olen viljelijäkastin pohjalla kun en toimita teuraitakaan atrialle.

Alkaa viljelijäkenttä olla niin hajallaan että yhteistä mielipidettä ei enää löydy mihinkään asiaan. Se vaarantaa entisestään vaikutusmahdollisuuksi meihin vaikuttavissa päätöksissä. Hajoita ja hallitse-menetelmä puree entistä voimakkaammin. Näillä keskusteluilla kaivamme vain maata jalkojemme alta
Maan petturi syytää rahaa ulkomaisten omistajien taskuun!!! ::) ??? ::)

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
En tunne itseäni maanpetturiksi. Tuotan kotimaista maitoa kotimaan jalostajalle kotimaisilla rehuilla. Eli missä kohti olen maanpetturi? Tämä maitokeskustelu ihmetyttää, nimetkää joku firma joka toimii 100%:sti kotimaisin raaka-ainein. Lihaa tuodaan ulkoa, samoin viljaa ja monta muuta raaka-ainetta mutta miksi tämä maito on niin suuri asia? En ole tyytyväinen maidon, lihan enkä viljan hintaan mutta miksi tälläkin asialla syyllistetään meitä ei-valiolaisia tuottajia Ilmeisesti olen viljelijäkastin pohjalla kun en toimita teuraitakaan atrialle.

Alkaa viljelijäkenttä olla niin hajallaan että yhteistä mielipidettä ei enää löydy mihinkään asiaan. Se vaarantaa entisestään vaikutusmahdollisuuksi meihin vaikuttavissa päätöksissä. Hajoita ja hallitse-menetelmä puree entistä voimakkaammin. Näillä keskusteluilla kaivamme vain maata jalkojemme alta
Maan petturi syytää rahaa ulkomaisten omistajien taskuun!!! ::) ??? ::)
     Ja itse olet pitänyt huolen että et anna euroakaan ulkomaisten omistajien taskuun vaikka ajatkin valtralla... ??? ??? ???
Tuskahiki on köyhän sauna...

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?

[/quote]Maan petturi syytää rahaa ulkomaisten omistajien taskuun!!! ::) ??? ::)
[/quote]
     Ja itse olet pitänyt huolen että et anna euroakaan ulkomaisten omistajien taskuun vaikka ajatkin valtralla... ??? ??? ???
[/quote]

Älä ny sehä o iha itte teheryn näköönenki ....kaukana  tehdasmaisesta viimestelystä.
josa jokane muavinreuna veistelee sormet havia täytehe! ;)

msan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 265
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
En tunne itseäni maanpetturiksi. Tuotan kotimaista maitoa kotimaan jalostajalle kotimaisilla rehuilla. Eli missä kohti olen maanpetturi? Tämä maitokeskustelu ihmetyttää, nimetkää joku firma joka toimii 100%:sti kotimaisin raaka-ainein. Lihaa tuodaan ulkoa, samoin viljaa ja monta muuta raaka-ainetta mutta miksi tämä maito on niin suuri asia? En ole tyytyväinen maidon, lihan enkä viljan hintaan mutta miksi tälläkin asialla syyllistetään meitä ei-valiolaisia tuottajia Ilmeisesti olen viljelijäkastin pohjalla kun en toimita teuraitakaan atrialle.

Alkaa viljelijäkenttä olla niin hajallaan että yhteistä mielipidettä ei enää löydy mihinkään asiaan. Se vaarantaa entisestään vaikutusmahdollisuuksi meihin vaikuttavissa päätöksissä. Hajoita ja hallitse-menetelmä puree entistä voimakkaammin. Näillä keskusteluilla kaivamme vain maata jalkojemme alta

Ei tätä Valiolainen ymmärrä, kaveri ei ymmärrä liputtavansa keskieurooppalaisen hinnan
puolesta myydessään maitonsa Arlalle HALOO  :o

Minkäsmaalainen traktori se Fendt olikaan? Muistaakseni ei Suolahdessa valmistettu. Eikös Valiolaisen pitäisi kannattaa kotimaista konetuotantoa?

Saunanpolttaja

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 274
  • Nimimerkki kertoo agendan?
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Ja mitsä se tääm ukooko mathaa höpsistä?

http://www.hs.fi/keskustelu/Kaksi+muutakin+osuuskauppaa+luopuu+Valion+maidosta/thread.jspa?threadID=232429&tstart=0&sourceStart=220&start=240
     
Ihan oikein Valiolle
Hämeenlinnalainen  |  6.3.2010 13:11
   
Minulle on sama, onko suomalainen maito Valion vai Ingmanin tuottamaa. Tai itse asiassa vältän Valiota, jos mahdollista. Sen verran Valio on vallannut suomalaisia pikkumeijereitä ja ajanut ne sitten alas. Kun kerta HOK-Elannon kaupoista saa jatkossakin suomalaista maitoa, ja vieläpä Ingmanin tuottamana, niin minulla ei ole mitään syytä vaihtaa kauppaa tämän takia.

Savomies on oikeassa, olin itse todistamassa vierestä Hämeenlinnan Osuusmeijerin väkivaltaista kaappausyritystä Valion taholta 90-luvun alussa. Maidontuottajat oli pelästytetty tahdottomiksi ja raaka-aineen saanti tyrehtyi. Maitoa rahdattiin säiliöautoilla Oulusta saakka jotta toimintaa voitiin jatkaa. Vasta yhteistyö Ingmanin kanssa lopetti Valion kiusanteon Hämeenlinnassa. Olen kohta kaksikymmentä vuotta suosinut Ingmanin tuotteita juuri tästä syystä. Ja hyvää on ollut!

Hämeenlinnan meijeri olisi lakkautettu muutamassa vuodessa jos Valio olisi saanut tahtonsa läpi. Tuollaisia oksettavan häikäilemättömiä firmoja on Suomi pullollaan, jotka käyttävät johtavaa markkina-asemaansa surutta väärin pyrkien ajamaan kilpailijat nurin keinolla millä hyvänsä. Sen jälkeen voidaan yksipuolisesti määritellä muunmuassa tuottajahinnat koska kilpailua ei ole. Muistakaa nyt hyvät ihmiset ettei monopoli ole koskaan hyvä asia, ei kenenkään kannalta, ja osakeyhtiöiden tehtävä on vain tuottaa voittoa omistajilleen. Näillä puhtoisen sinivalkoisilla Suomalaisilla yrityksillä tuntuu olevan jonkinlainen olemassaolon itsetarkoitus ja vakiintunut paikka kansalaisten sydämessä. Hyvin on siis propaganda mennyt perille.

Tronic

  • Vieras
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Menee asian viereen teidän jutustelu:
Jospa nyt ymmärtäisitte että siitä on kysymys kun Ingman tuo RAAKAMAITOA SUOMEEN,vaikka suomessa on maidosta  ylitarjonta.Se on aivan turhaa.

sianlihantuottaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 194
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Menee asian viereen teidän jutustelu:
Jospa nyt ymmärtäisitte että siitä on kysymys kun Ingman tuo RAAKAMAITOA SUOMEEN,vaikka suomessa on maidosta  ylitarjonta.Se on aivan turhaa.

On ollut aivan turhaa tällä kriteerillä koko EU-ajan tapahtunut sianlihan tuonti kun täällä kerran on ollut ylitarjontaa. Mutta se nyt vaan kuuluu EUn periaatteisiin että tavara liikkuu ja kauppaa tehdään ja siihen pitää vaan sopeutua. Jotkut on sopeutuneet jo aikaa sitten tai lopettaneet, toiset vasta ilmeisesti aloittelee sopeutumista.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
turhaankaet ne tuopi sitte rattorieki....
Elämä on parasta kometiijjaa

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
turhaankaet ne tuopi sitte rattorieki....
Onneksi vientivastuun harteillaan painava VALTRA on onnistunut löytämään markkinoita Suomen rajojen ulkopuolelta. Isänmaan petturit tuovat renttejä jönniköitä nuehollanteja. Tätä ei Valtralla ajava tuottaja ymmärrä miksi kaikki pitää liputtaa ulkomaille...  ::) :P ;D

VALTRAN YLIVOIMAA
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille