Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mitä koulutusta?  (Luettu 3895 kertaa)

maitoa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 90
Mitä koulutusta?
Mietin tässä kannattaako lähtä opiskeleen agrolokiksi vai ihan maamieskouluun, kun haaveena olis olla joskus maatalon isäntänä.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Mitä koulutusta?
Mika on agrolokki? Joku lintu vai. Älä semmoseks opiskele  ;D

3070 E

  • Vieras
Vs: Mitä koulutusta?
Onko sul ennestään opiskelu pohjaa, kun ei suoraan agrologiksi pääse kouluttautumaan yläasteen jälkeen, itsellä tuskin riittää intoa enää maamieskoulun jälkeen opiskella.

maitoa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 90
Vs: Mitä koulutusta?
olen käyny sähköpuolen ammattikoulussa... ja alkaa tuntua et nämä hommat saa riittää.!

deutsi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 57
Vs: Mitä koulutusta?
Kyllä sun pitää itte päättää, molemmilla koulutuksilla pärjää. Mullikoulun kautta pääsee nopeammin duuniin ja voihan sitä sitte opiskella myöhemmin vaikka agrologiksi.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Mitä koulutusta?
Agrologin koulutus on hyvin yleissivistävä -> antaa hyvät pohjat maatalousammatteihin. Suosittelen.

3070 E

  • Vieras
Vs: Mitä koulutusta?
Yhdellä kaverilla on vähän vastaava tilanne, täältä Etelä-Suomesta ei saanut sähköpuolen hommia, niin tuli Loimaan maamieskouluun ja jos töitä löytyy niin se voi olla että koulu jää.

e0777

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 645
Vs: Mitä koulutusta?
Agrologin koulutus on hyvin yleissivistävä -> antaa hyvät pohjat maatalousammatteihin. Suosittelen.
valitse koulusi tarkkaan oman mielenkiintosi mukaan. en tiedä onko tasolla niin väliä kunhan vaan koulussa on SINUA kiinnostavia opintoja ja niiden OSAAVIA opettajia.

timotej

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 977
Vs: Mitä koulutusta?
Sinun varmaan kannattaisi mennä aluksi jollekin aikuislinjalle opiskelemaan maatalouden perusteita. Sitten voisit jatkaa agrologiksi, jos kiinnostusta riittää.

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: Mitä koulutusta?
Tärkein kysymys lienee onko suvussa maatila jota jatkaa? Vieraalta aika kallista ostaa.

maitoa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 90
Vs: Mitä koulutusta?
kotoa löytyy tila. työt on kyllä tuttuja olen ollu lomittajanakin 15 vuotiaasta(8v.) asti tilapäisesti.
innostusta löytyy kyllä!

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Mitä koulutusta?
Agrologin koulutus on hyvin yleissivistävä -> antaa hyvät pohjat maatalousammatteihin. Suosittelen.
Saatanan TalikkoTeknikko ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Mitä koulutusta?
Jäi muuten lainausmerkit pois tuosta kommenttini yhdestä sanasta!

Meinasin kirjoittaa että antaa hyvät "pohjat" maatalousammatteihin  ;D Näin ainakin Mustialassa ja "sisäoppilaitosaikaan"  ::)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Vs: Mitä koulutusta?
Minun mielestäni esim. sähköasentajan tausta on ihan hyvä pohja maanviljelyhommissa. Kannatan tietynlaista poikkitieteellisyyttä, eli käy muun alan kouluja ja tekee muita hommia ennenkuin ryhtyy isännäksi. Siinä tulee tuntumaa ja näkemystä muihinkin asioihin. Maanviljelyä nyt voi opiskella vaikka agronetissä. Oma kiinnostus tietysti sanelee eli jos on sitä mieltä, että siitä maatalouskoulusta jotain hyötyä on, niin mikä ettei. Minua vaan ihmetyttää se, että itsellä kun ei maatalousalan koulutusta ole paria kurssia enempää, niin itse väännän tuki- ja veropaperit, mutta Mustialan käyneet kutsuu kiltisti proagrian apuun. En sitten tiiä, varmaan siellä koulussa opetettu, että isäntä vaan johtaa ja hommat ulkoistetaan jos vain mahdollista. Eikä muuten ole nuo agronomit yhtään sen parempia.

3070 E

  • Vieras
Vs: Mitä koulutusta?
Minun mielestäni esim. sähköasentajan tausta on ihan hyvä pohja maanviljelyhommissa. Kannatan tietynlaista poikkitieteellisyyttä, eli käy muun alan kouluja ja tekee muita hommia ennenkuin ryhtyy isännäksi. Siinä tulee tuntumaa ja näkemystä muihinkin asioihin. Maanviljelyä nyt voi opiskella vaikka agronetissä. Oma kiinnostus tietysti sanelee eli jos on sitä mieltä, että siitä maatalouskoulusta jotain hyötyä on, niin mikä ettei. Minua vaan ihmetyttää se, että itsellä kun ei maatalousalan koulutusta ole paria kurssia enempää, niin itse väännän tuki- ja veropaperit, mutta Mustialan käyneet kutsuu kiltisti proagrian apuun. En sitten tiiä, varmaan siellä koulussa opetettu, että isäntä vaan johtaa ja hommat ulkoistetaan jos vain mahdollista. Eikä muuten ole nuo agronomit yhtään sen parempia.
Ei ainakaan agronetissä kannata opiskella, oppii pian huonoille tavoille, Teroman ajaa sut huonoilla kone hankinta ehdotuksillaan konkkaan.  ;D