Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Äkeen piikit  (Luettu 24217 kertaa)

Verku

Vs: Äkeen piikit
Olette ilmeisesti joko idiootteja tai todella köyhiä. MV-Agent myy hyviä vaihtopiikkejä.

Oletko kenties MV-Agentin desantti. ;D Ensin avaat ketjun ja sitten kun kaikki asiallisesti ilmoittavat takovansa omat piikkinsä, ihan ohimennen ilmoitat teollistumisen aikakauden uudesta sarastuksesta...... :D

Suhteellisen turhaa kysyä mitään asiallista. Näyttää olevan kirjoitusten määrä suorassa suhteessa idiotismin määrään.

Onko se sitten asiallista avata ketju saadakseen mainostaa teollisesti taottuja äkeenpiikkejä kun me kaikki taotaan tai valetaan ne itse, paitsi ne jotka valmistavat äkeensä perinteisesti risuista...... Piruparat eivät osaa vielä takoa. ;D

Ois voinu tarjoilla sille hernepussia, mut ehti jo poistuakki. Kaikille ei aina avaudu tämän saitin huumoripuoli...

Ainiin - mä oon hoitanu piikkihomman niin, että mulla on muotti parille piikkimallille ja muottiintaotut piikit on siis käytös kaikis neljäs äkees. Välillä vähän napsahtelee, mutta sitten tehdään lisää piikkejä. Jos hätä tulee, korvataan tuon aiemman linkin mukaisesti katkenneet piikit jollakin sopivalla materiaalilla, kenttäoloissa suoraan pajupuskasta katkaistu oksakin käy hätätilassa. Ei muuten paljoo erota työjäljessä noissa Patuissa, vaikka olis millaset tahansa piikit/piikinkorvikkeet... Vanhan 2,4m Tumen varpajyrät on kiinni paalinarulla ja rautalangalla, laakeroinnis aina tuore sammakko voiteluaineena.

Itselläni on äkeessä kuusi itsetaottua piikkiä yhdessä rivissä, koitin lisätä siihen taakse toisen rivin niiden etupiikkien väliin eli yhteensä 11 piikkiä mutta savimailla emäntä ei enää jaksanut vetää sitä vaikka koitinkin välillä lisätä voiteluainetta haaroväliin, lämmöt nousi liiaksi ja vetoäänikin alkoi olla aika pirullisen paha, oli pakko palata aiempaan malliin että ajetaan kahteen kertaan samat paikat.

Onko kenelläkään tietoa kuinka onnistuu takoa kestävät S-piikit, käy vaan vetokoneen päälle aika pahasti (ääntää silleen *****maisesti) kun tuo suora piikki tökkää kiveen.....

Meinaat, jotta tuloo mahalasku vai antaako piikki niin pahoon periksi, jotta pitää välillä pitää taukoa aestykses???

Niin siinähän käy sillä lailla että se vetokone kyykkää ihan täysin, sitten kun sitä ensin hetken roplaa käyntiin (ei tahto heti lähteä kun pääsee täydestä laukasta sammumaan) ja saa sen lopulta liikkeelle niin vetoteho tahtoo olla vähän matala.

Oon startatessa nostonut konepeiton pystyyn ja koittanut pumppaamalla saada aikaan parempaa vetoa mutta tuntuu että tahtoo olla syöttövikaa kun jostakin syystä käyntiääni on tässäkin kohtaa aika kova, ei sellainen että mikään olisi rikki menossa mutta ei kuitenkaan normaali käyntiääni, tiedä sitten mikä on..... ???

Aikansa kun polkee niin sitten se pörrää paremmin kuin hyvin, mutta suurin ongelma on se että jos kolme-neljä kertaa päivässä ajaa tuommoiseen kiveen ja joutuu polkemaan käyntiin niin alkaa mennä toiston puolelle, jos S-piikillä pääsis pienemmistä yli ja sitten vähän harvemmin kun tökkää niin polkis kunnolla....... Kerta tai kaks päivässä olis ihan käypä tahti.

Viimeksi muokattu: 22.02.10 - klo:23:07 kirjoittanut Verku

Kypsä tapaus

kujala

  • Vieras
Vs: Äkeen piikit
Ootte te eteviä! Emmä osaa takoa piikkejä itte.

Mutta mä lyön lataan kuustuumasia rautanauloja läpitte. Hyvä tulee.
Parin hehtaarin jälkeen kun piikit on kääntyneet vähän myötäsukaan, pistän vetokettinkin vuorostaan latan peräpäähän kiinni ja alan hinata toisiappäin ja taas on ottavat piikit.

Jos pitempiaikasta muokkainta aattelen tehdä, käytän kalvanoituja nauloja.
Jos taas ajattelen nuorentaa äjeksen parin vuoden päästä, välttää mustakin naula. Pskat sen väliä vaihtokonerivissä akrin takapihalla.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Äkeen piikit
Ootte te eteviä! Emmä osaa takoa piikkejä itte.

Mutta mä lyön lataan kuustuumasia rautanauloja läpitte. Hyvä tulee.
Parin hehtaarin jälkeen kun piikit on kääntyneet vähän myötäsukaan, pistän vetokettinkin vuorostaan latan peräpäähän kiinni ja alan hinata toisiappäin ja taas on ottavat piikit.

Jos pitempiaikasta muokkainta aattelen tehdä, käytän kalvanoituja nauloja.
Jos taas ajattelen nuorentaa äjeksen parin vuoden päästä, välttää mustakin naula. Pskat sen väliä vaihtokonerivissä akrin takapihalla.

Joo ei sillä oo merkitystä vaihtohyvityksen kannalta. Ne myy kumminkin se kuusmetrisenä, vaikka onkin vain viismetrinen.
tethering holes to their concave windings

Verku

Vs: Äkeen piikit
Ootte te eteviä! Emmä osaa takoa piikkejä itte.

Mutta mä lyön lataan kuustuumasia rautanauloja läpitte. Hyvä tulee.
Parin hehtaarin jälkeen kun piikit on kääntyneet vähän myötäsukaan, pistän vetokettinkin vuorostaan latan peräpäähän kiinni ja alan hinata toisiappäin ja taas on ottavat piikit.

Jos pitempiaikasta muokkainta aattelen tehdä, käytän kalvanoituja nauloja.
Jos taas ajattelen nuorentaa äjeksen parin vuoden päästä, välttää mustakin naula. Pskat sen väliä vaihtokonerivissä akrin takapihalla.

Onko sulla kokemusta siitä että jos käyttää kierrenaulaa tavallisen naulan sijasta, onko muokkaantuminen voimakkaampaa. Mites vetokoneen teho?

Mitenkähän on, jos on tuommonen perinteinen lauta-äes kuuden tuuman naulalla niin sopiiko siihen suoraan nuo milliset naulat (150mm) tilalle ku akrissa ei tuumasia myydä. ???
Kypsä tapaus

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Äkeen piikit
Ootte te eteviä! Emmä osaa takoa piikkejä itte.

Mutta mä lyön lataan kuustuumasia rautanauloja läpitte. Hyvä tulee.
Parin hehtaarin jälkeen kun piikit on kääntyneet vähän myötäsukaan, pistän vetokettinkin vuorostaan latan peräpäähän kiinni ja alan hinata toisiappäin ja taas on ottavat piikit.

Jos pitempiaikasta muokkainta aattelen tehdä, käytän kalvanoituja nauloja.
Jos taas ajattelen nuorentaa äjeksen parin vuoden päästä, välttää mustakin naula. Pskat sen väliä vaihtokonerivissä akrin takapihalla.

Säädätkö syvyyden myös vasaralla?

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Äkeen piikit
Olette ilmeisesti joko idiootteja tai todella köyhiä. MV-Agent myy hyviä vaihtopiikkejä.

Oletko kenties MV-Agentin desantti. ;D Ensin avaat ketjun ja sitten kun kaikki asiallisesti ilmoittavat takovansa omat piikkinsä, ihan ohimennen ilmoitat teollistumisen aikakauden uudesta sarastuksesta...... :D

Suhteellisen turhaa kysyä mitään asiallista. Näyttää olevan kirjoitusten määrä suorassa suhteessa idiotismin määrään.

Onko se sitten asiallista avata ketju saadakseen mainostaa teollisesti taottuja äkeenpiikkejä kun me kaikki taotaan tai valetaan ne itse, paitsi ne jotka valmistavat äkeensä perinteisesti risuista...... Piruparat eivät osaa vielä takoa. ;D

Ois voinu tarjoilla sille hernepussia, mut ehti jo poistuakki. Kaikille ei aina avaudu tämän saitin huumoripuoli...

Ainiin - mä oon hoitanu piikkihomman niin, että mulla on muotti parille piikkimallille ja muottiintaotut piikit on siis käytös kaikis neljäs äkees. Välillä vähän napsahtelee, mutta sitten tehdään lisää piikkejä. Jos hätä tulee, korvataan tuon aiemman linkin mukaisesti katkenneet piikit jollakin sopivalla materiaalilla, kenttäoloissa suoraan pajupuskasta katkaistu oksakin käy hätätilassa. Ei muuten paljoo erota työjäljessä noissa Patuissa, vaikka olis millaset tahansa piikit/piikinkorvikkeet... Vanhan 2,4m Tumen varpajyrät on kiinni paalinarulla ja rautalangalla, laakeroinnis aina tuore sammakko voiteluaineena.
Tuo voitelu kiinnostaa, kun mun muokkaimen varpajyrästä puuttuu rasvanipat, laitatko sen sammakon koivistaan rusetille siihen aksilan ympärille vai pitäiskö siitä sammakosta puristaa voiteluaine esim. johonkin trasseliin, josta liemi valuu sinne laakeriin????

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Äkeen piikit
Piikit on tähän mennessä tullut äkeen mukana, ei oo tarvinu vielä lisävarusteena ostaa, eikä niihin sen jälkeen ole tarvinut puuttua, kärkiä vaan kääntelee ja vaihtelee.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Äkeen piikit
Naapuri takoo mulle piikit ja ruostunnutta rhs:ssää haen riihen takaa.

Heftaan ne kiinni ruosteen päältä niin on helppo purkaa kylvöjen jälkeen.

Menee äes pieneen tilaan.
Kui mää ain olen paras?

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Äkeen piikit
Olette ilmeisesti joko idiootteja tai todella köyhiä. MV-Agent myy hyviä vaihtopiikkejä.

Oletko kenties MV-Agentin desantti. ;D Ensin avaat ketjun ja sitten kun kaikki asiallisesti ilmoittavat takovansa omat piikkinsä, ihan ohimennen ilmoitat teollistumisen aikakauden uudesta sarastuksesta...... :D

Suhteellisen turhaa kysyä mitään asiallista. Näyttää olevan kirjoitusten määrä suorassa suhteessa idiotismin määrään.

Onko se sitten asiallista avata ketju saadakseen mainostaa teollisesti taottuja äkeenpiikkejä kun me kaikki taotaan tai valetaan ne itse, paitsi ne jotka valmistavat äkeensä perinteisesti risuista...... Piruparat eivät osaa vielä takoa. ;D

Ois voinu tarjoilla sille hernepussia, mut ehti jo poistuakki. Kaikille ei aina avaudu tämän saitin huumoripuoli...

Ainiin - mä oon hoitanu piikkihomman niin, että mulla on muotti parille piikkimallille ja muottiintaotut piikit on siis käytös kaikis neljäs äkees. Välillä vähän napsahtelee, mutta sitten tehdään lisää piikkejä. Jos hätä tulee, korvataan tuon aiemman linkin mukaisesti katkenneet piikit jollakin sopivalla materiaalilla, kenttäoloissa suoraan pajupuskasta katkaistu oksakin käy hätätilassa. Ei muuten paljoo erota työjäljessä noissa Patuissa, vaikka olis millaset tahansa piikit/piikinkorvikkeet... Vanhan 2,4m Tumen varpajyrät on kiinni paalinarulla ja rautalangalla, laakeroinnis aina tuore sammakko voiteluaineena.
Tuo voitelu kiinnostaa, kun mun muokkaimen varpajyrästä puuttuu rasvanipat, laitatko sen sammakon koivistaan rusetille siihen aksilan ympärille vai pitäiskö siitä sammakosta puristaa voiteluaine esim. johonkin trasseliin, josta liemi valuu sinne laakeriin????

Eiku laakerit on lainattu vanhasta hevosvetoisesta heinäharavasta. Laakeri päästä auki, sammakko sisään ja napakuppi takas kiinni... Keväinen sammakonkutu lähes yhtä hyvää.
tethering holes to their concave windings

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Äkeen piikit
Mää lyllän rasvaprässillä krapulapaskaa nippoihin.

Syöpyy ruostekin pois.
Kui mää ain olen paras?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Äkeen piikit
Mää lyllän rasvaprässillä krapulapaskaa nippoihin.

Syöpyy ruostekin pois.

Etkö jaksa puristaa omalla perällä suoraan nippaan?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Äkeen piikit
Mää lyllän rasvaprässillä krapulapaskaa nippoihin.

Syöpyy ruostekin pois.

Etkö jaksa puristaa omalla perällä suoraan nippaan?

Sulkija on vielä hiukka arkana edelliseltä illalta... Suuri ajattelija kävi kylässä.

 :D
Kui mää ain olen paras?

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Äkeen piikit

Anna olla viimoinen kerta ku meet Timpalta ottaan ilman mun lupaa
 ::) ???
 :o



Joo, okei, tarviiko kysyä lupa jos vaan lainaa muutamaks päiväks.
En tarkoita tässä yhteydessä Frouva Timppaa.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Äkeen piikit
Kun tos kattelee verkun,KJLn ja Timpan juttuja,alkaa paremmin ymmärtää niiden traktorivalinnat ;D ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Äkeen piikit
Kun tos kattelee verkun,KJLn ja Timpan juttuja,alkaa paremmin ymmärtää niiden traktorivalinnat ;D ;D


Massikkamiehil on aikaa juttuihin kun ei mene aikaa traktoriremontissa niinkuin jonnemiehillä.

 ;D
Kui mää ain olen paras?