Pankopelleillä on Suomessa liian hyvät olot, niinpä yritys kömpiä alas pankolta ei ole houkutteleva vaihtoehto. Japanilaisetkin olivat kerran aivan ihmeissään, kun he kuulivat, että Suomessa maksetaan pankopelleille
makoilurahaa, he luulivat sitä vitsiksi, ja heille tuotti suuria vaikeuksia tajuta tätä ideaa, eli että pitää maksaa rahaa siitä, että he eivät tee mitään.
[/quote]
Nämä Auliksen tarkoittamat työttömät pankonpellet(n.3000 paperimiestä on tällähetken töitäkin vailla) eivät laskeudu pankolta kuin työntekiöiksi paperimiehen palkalla. Yrittäjyys niitä ei kiinosta, miksi pitäisikään! Palkoillisena on viikonloput vapaata, juhlapyhät vapaata, viikon talviloma, 4-6 viikkoa kesälomaa, sairaslomat, pekkaset, 8 tunnin työpäivän(sisältää 2 15min. kahvitaukoa ja mahdollisen 15 minuutin työajan lyhennyksen. Eli todellisuudessa 7 tuntia 15 minuutia) ja vielä lomaltapaluurahat. Viikonloppuisin, juhlapyhinä tai ylitöihin viikolla jos erehtyy, niin alkoi heti lisät juoksemaan.
YRITTÄJÄNÄ JOUDUT NUISTA EDELLÄMAINITUISTA LUOPUMAAN ELLET MAKSA JOLLEKIN PALKKAA SIITÄ HOMMASTA.
[/quote]noh, maanrakennus, metsäkone ja kuljetusalalla on kyllä se taipumus että yrittäjä nauttii nämä kyseiset työntekijän edut ja kilpailee tes:iä noudattavien yritysten kanssa samoista töistä. muistaako kukaan miten kävi konginkankaalla, saatiinko noista taukojen ja ajoaikojen, ylikuormien, ym laiminlyönneistä ketään muuta vastuuseen kuin kuljettaja
![Huh ???](https://uusi.keskustelukanava.agronet.fi/agronet/Smileys/default/huh.gif)
[/quote]
siinä tapauksessa myös linja-auto oli ajanut ylinopeutta jossain vaiheessa matkaa.
eli jos linja-auto ei olisi ajanut ylinopeutta niin sitä onnettomuutta ei olisi tapahtunut.
tämä on kylläkin pelkkää jossittelua.