Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tykytin hiljeni vanhasta lypsykoneesta  (Luettu 3756 kertaa)

maraani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Meni aamulla kolmasosa lypsykapasiteetista lakkoon, kun alkoi tykytin veetuilemaan. Sen mitä sitä osasin ny iltasella ihmetellä, niin en siitä oikein muuta vikaa voinut arvata kuin että olis toiselle kelalle tullut tunnit täyteen. Tää nyt on semmoinen viitisentoista vuotta käytetty A-L, nykyisin kait DeL? Pitäisi kyl noinniiku periaatteessa olla kait ikuinen?

Saako varaosana/kannattaako vaihtaa pelkkä kela vai koko mötti samantien - näytti jossain valumuovissa olevan palikan "äly"? Vai mikä neuvoksi?
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Timon

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Tykytin hiljeni vanhasta lypsykoneesta
Jos se on Alfa Lavalin sähkötykytin,niin kannattaa vaihtaa kela.Jopa itse,helppo homma...

MrMäkirinne

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Tai se musta "prikka" siellä kelan alla saattaa olla magnetisoitunu.

maraani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kela oli kylmänä. Varalla ei kotona oo, mutta vaihdoin porttiventiilistä ja alkoi toimia. No nyt ei toimi tietenkään portti, mut jos illalla sais, uuden kelan siis. :)
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

realisti

• Vieras
mulla olisi puoli tusinaa ylimääräistä sähkötykytintä lavaliin. jos tarttee niin yv kulkee.

sirkussonni

• Vieras
Kela oli kylmänä. Varalla ei kotona oo, mutta vaihdoin porttiventiilistä ja alkoi toimia. No nyt ei toimi tietenkään portti, mut jos illalla sais, uuden kelan siis. :)

Mulla olis niitä keloja sellanen reilu pussillinen, joskus tilasin "muutamaa" varalle, ja ilmeisesti toinen osapuoli oli jossakin vaiheessa kysynyt että paljonko niitä siellä asemalla on, ja olin siihen sitten tietysti kertonut että kyllä niitä nelisenkymmentä on...Kaikkiin tuli, ja lasku sen mukaan...

maraani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mulla olis niitä keloja sellanen reilu pussillinen, joskus tilasin "muutamaa" varalle, ja ilmeisesti toinen osapuoli oli jossakin vaiheessa kysynyt että paljonko niitä siellä asemalla on, ja olin siihen sitten tietysti kertonut että kyllä niitä nelisenkymmentä on...Kaikkiin tuli, ja lasku sen mukaan...
Ommuuten melkein vuosi siitä, kun viimeksi sulle soittelin ku yritin siellä teillä päästä käymäänkin. Pitäiskö yrittää uudestaan tänä vuonna? :)

sirkussonni

• Vieras
Sopii kyllä, paalipihti odottaa samassa paikassa, jos vielä tarvetta...Kahveet kyllä keitän!

maraani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Sopii kyllä, paalipihti odottaa samassa paikassa, jos vielä tarvetta...Kahveet kyllä keitän!
Joo..kyl tarpeita taas ilmenee kevään koittaessa - viime kesänä oli lainapihti käytössä... mää ilmoittelen, kun päivä tästä vielä vähän pitenee, mut kuitenkin ennen lumien sulamista. :)