Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe takuu asiat  (Luettu 13719 kertaa)

ijasja2

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: takuu asiat
Onko muuten Tuhti W170:ssä semmonen ominaisuus, että se kaatuu esim. maantieajossa helposti?

Huhuako vain?

Huhua vain,jota en ole edes aiemmin kuullut vaikka noita kärryjä täälläpäin jonkinverran onkin. Teli W mallissa heikko paikka,reilummassa käytössä antaa periksi. WS mallissa viimeistään vahvistettu.

Mulla WS170 ja tuohon tuli toisena käyttövuotena kokonaan uusi perälauta. Mitään vikaa huomannu vanhassakaan mutta uusi kuulemma kestävämpi,ilmeisesti täydellä kuormalla kipatessa ja viljaluukusta lorotellessa joillakin on perälauta pettänyt. Kertonee enemmän käyttäjästä kuin kärrystä mikäli täydellä kuormalla nostaa kipin pystyyn perälauta kiinni ???

Mulla on tuo tehtaalta tullut perälauta paketti tehtaan paketissa varastossa,turha vaihtaa toimivaa kampetta uuteen,onpahan varalla :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Onko muuten Tuhti W170:ssä semmonen ominaisuus, että se kaatuu esim. maantieajossa helposti?

Huhuako vain?

Huhua vain,jota en ole edes aiemmin kuullut vaikka noita kärryjä täälläpäin jonkinverran onkin. Teli W mallissa heikko paikka,reilummassa käytössä antaa periksi. WS mallissa viimeistään vahvistettu.

Mulla WS170 ja tuohon tuli toisena käyttövuotena kokonaan uusi perälauta. Mitään vikaa huomannu vanhassakaan mutta uusi kuulemma kestävämpi,ilmeisesti täydellä kuormalla kipatessa ja viljaluukusta lorotellessa joillakin on perälauta pettänyt. Kertonee enemmän käyttäjästä kuin kärrystä mikäli täydellä kuormalla nostaa kipin pystyyn perälauta kiinni ???

Mulla on tuo tehtaalta tullut perälauta paketti tehtaan paketissa varastossa,turha vaihtaa toimivaa kampetta uuteen,onpahan varalla :)

Näyttäneen siis Weckman joskus korjailevankin laitojaan, Vaikka ei edes valita  ::)

aurajokilaivuri

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kertonee enemmän käyttäjästä kuin kärrystä mikäli täydellä kuormalla nostaa kipin pystyyn perälauta kiinni ???

Eihän sitä kippiä pysty määräänsä enempää pystyyn nostamaan perälaita kiinni, kun tulee ylhäältä yli.  Moinen toiminta voi kertoa käyttäjästä esim sen että lietson kanssa täyttää siiloja. Ainakin ruuvin kanssa aika heikosti valuu vilja jos ei kippiä nosta.

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Huhuako vain?

http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=765444

Tossa olis tosiaan sellanen perälauta mistä saa valutettua hiukka vähemmänkin. Mutta pullahtaakohan tuo
keskimmäinen osa taakkepäin kun märkää tavaraa kippaa noin pienestä luukusta?
Kui mää ain olen paras?

hogi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Yleensä ei takuuasioiden hoitamisessa myyjien suhteen ole ollut sanomista, pokkeuksena tästä Kire-perävaunut. Hilseili maalit pois laidoista heti ensimmäisenä syksynä, maalattu metallimaalilla tuoreen puun päälle.

Tuosta reklamoitiin seuraavan parin vuoden aikana viitisen kertaa maahantuojalle, joka aina lupasi tulla katsomaan tai muuta vastaavaa. Koskaan ei kuitenkaan tullut, vaan vältteli vastuutaan, vaikka tarjouduimme itse maalaamaan laidat mikäli toimittaisi vain maalit.

No, useammalla ko. kärryjä harkinneille olen ko. maahantuojan takuuasioiden hoitamistavasta maininnut ja usein onkin ostopäätös kääntynyt johonkin muuhun merkkiin...

laakkone

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
mulle kävi sellane homma tossa massikan kans että hajos hyd pumppujen välistä koplinki ja ei kuulemma ollu ensimmäin. no mielenkiintosen asiasta teki se että takuu oli loppunu 30.1.2010 ja se hajos 09.02.2010. no ei muuta kone remonttii kun aattelin et takuuseen menee. mut kippas kappas keskon takuu ehdoissa lukeekin toisen vuoden kohdalla et pitää olla ekalla omistajalla että takuu pitää, no mähän olin tietty ostanu sen yksityiseltä eli ei niillä oo kuulemma korvaus velvollisuutta. vaikka ei ole mitenkää harvinainen vika ja samalla kun ne korjaa sen niin nostolaitten ohjelma muutetaan niin ettei ulkopuoline hydrauliikka ja nostolaite pumppu summaa tuottoo muuta kun lämpösillä öljyillä. miks vitussa tota muutosta ei voida tehdä kun kone on esim ekas takuu huollos. kehu vielä keskon myyntipäälikkö et olisit ostanu koneen meiltä niin korvattas mut kun ostat yksityiseltä niin unoha takuut. meni niin saatan hermo et tais kyllä loppu yhteistyö siihen. olis ees hyvän tahdon eleenä laittanu 50 pinnaa osista mut ei saatana muuta kun *****illa.

pahoittelen teksiti epäselvyyttä ja kirjotus virheitä mut on niin kiihtyny tila että näppis hajoo kohta >:(

Viimeksi muokattu: 16.02.10 - klo:22:56 kirjoittanut laakkone

kujala

• Vieras
Kirellä kuljetettu nyt kai kymmenisen vuotta, tosin happorehusouviin se ei enää joutunut kuten edeltäjänsä.

Maali on pysynyt laidoissa, tosin oma kärryni on jo sitä mallisarjaa joissa puulaita on maalattu vain ulkoa ja käsitelty sisäpuolelta jollain kuultovärillä.
Tilasin vaunun ensin peltilaidoilla, mutta silloin oli niissä laatuongelmaa ja toimitus olisi viivästynyt kun yrittivät saada asiaa kuntoon. Tyydyin sitten puulaitaisiin.

En olisi enää puisia huolinut kun on kokemusta tarpeeksi vanhanajan omatekoisista kärryistä. Laidat painavat, ravistuvat ja kieroilevat. Eivät pysy tiiviinä eivätkä tykkää kastumisesta.
Ja rautaa niissä on silti liki saman verran kuin peltilaitaisissakin...

Viljaluukku puuttui, S. toi sen mukanaan maatalousnäyttelyyn josta poikkesin ottamaan.

Ihan kohtuu tyytyväinen olen ollut kärryihin ja myyjään, onhan noissa kärryissä jotain puutteita mutta hintalaatu oli ainakin silloin kohdillaan.
Annoin vielä sellaisen koneen vaihdossa jolla ei ollut enää kotisuomessa kysyntää, joten enpä valita.

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
mulle kävi sellane homma tossa massikan kans että hajos hyd pumppujen välistä koplinki ja ei kuulemma ollu ensimmäin. no mielenkiintosen asiasta teki se että takuu oli loppunu 30.1.2010 ja se hajos 09.02.2010. no ei muuta kone remonttii kun aattelin et takuuseen menee. mut kippas kappas keskon takuu ehdoissa lukeekin toisen vuoden kohdalla et pitää olla ekalla omistajalla että takuu pitää, no mähän olin tietty ostanu sen yksityiseltä eli ei niillä oo kuulemma korvaus velvollisuutta. vaikka ei ole mitenkää harvinainen vika ja samalla kun ne korjaa sen niin nostolaitten ohjelma muutetaan niin ettei ulkopuoline hydrauliikka ja nostolaite pumppu summaa tuottoo muuta kun lämpösillä öljyillä. miks vitussa tota muutosta ei voida tehdä kun kone on esim ekas takuu huollos. kehu vielä keskon myyntipäälikkö et olisit ostanu koneen meiltä niin korvattas mut kun ostat yksityiseltä niin unoha takuut. meni niin saatan hermo et tais kyllä loppu yhteistyö siihen. olis ees hyvän tahdon eleenä laittanu 50 pinnaa osista mut ei saatana muuta kun *****illa.

pahoittelen teksiti epäselvyyttä ja kirjotus virheitä mut on niin kiihtyny tila että näppis hajoo kohta >:(

Noinhan toi takuu yleensä toimii  ??? Itte kokenut saman auton ja Casen aikana. Molemmilla kerroilla olin tietoinen, joten en edes uskotellut että takuu korvaisi. Ajattelin että suoraan käyttäjältä ostettaessa hinta vaan oli halvempi niin korjaukset tuli maksettua sillä ::) Tosin pitihän siitä Keskolle silloin vähän jurnauttaa ;(vuonna 1998 remontti 12000mk) , mutta asiallisesti vastasivat että ei ole enään takuun alainen kone.

Nyt sulta hajos siis hyd. pumppujen yhdistäminen? Minkä hintainen remontti se on ja onko tosiaan ohjelmistoon tullu muutoksia että ei kytke kylmillä öljyillä tuottoa? Ittelle vaan huoltopäällikkö kerran sanoi että ole varovainen  -> pumput yhteen vaan tyhjäkäynnillä ja lämpimillä öljyillä. Totesi tosiaan että jonkin verran tullut remonttia "virheellisistä" käyttötavoista johtuen  ???

SomeBody77

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Ehdottomasti paras takuu on ollut Kipan peräkärryissä! Isä piruili tehtaan miehelle, kun puulaidoista alkoi maalit hilseilemään jo kymmenen vuoden käytön jälkeen, että eikö näissäkään mitään takuuta ole. Vietiin kohta sen jälkeen huoltoon kun aisassa oli jotain laitettavaa. Haettaessa ei meinättu pihalta löytää, kun olivat hiekkapuhaltaneet ja maalanneet koko kärryn ja laittaneet uuden jalankin. Aisan korjaus laskutettiin, muuta ei...  :D
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

+200

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Paalauksen iloa

Se on joillain merkeillä tollaista >:( Ja se koplinki on ihan perusvika niis,kuullut useasta josta se on hajonnu :o

Jos olis Toyota niin takaisin kutsu tulis postis 8)

laakkone

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
juuh tohon verku hommaa vielä et kone on ny haettu pajalta ja hintaan en vielä saanu ku huolto ukko ei ollu vielä laskenu kaikkia rojuja yhtee. töineen pikku juttu ja tekee ittekin jos vähänkin avaimet kädessä pysyy.
nyt siellä pitäs olla ohjelma mikä ei anna kytkee pumppuja yhteen ennen kun öljyt lämpiää. koitin kysellä miks sellaste ei ajeta takuu huolloissa koneeseen ku kuitenkin ongelma on tiedossa, mut en oikein saanu siihen mitää vastausta ku tälle huolto ukolle tää oli vasta toinen ko remontti.

mut omassa pussissa se homma ny on ja sille ei mitää voi.. vieläkin kyllä vituttaa myyntipäälikön asenne mut kai sitä vitutti munkin asenne ;D
paska maku kyllä jäi keskon touhusta tässä kohtaa ku kuitenki suht hyvä asiakas ollu niille ja ei ois ollu iso uhraus vähä tulla vastaan mut kylmä totuushan se tietty on et kun ne ei pääse myymään niin ei ne sitte huoltakaan pidä..

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mikä massikka kyseessä?
Kui mää ain olen paras?

Teroman

Audi / K    korvasi yhden ilmamassamittarin ei muuta,,,,,,,,,
 :o

laakkone

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
5455 dyna-4 vm 08

maraani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Ehdottomasti paras takuu on ollut Kipan peräkärryissä! Isä piruili tehtaan miehelle, kun puulaidoista alkoi maalit hilseilemään jo kymmenen vuoden käytön jälkeen, että eikö näissäkään mitään takuuta ole. Vietiin kohta sen jälkeen huoltoon kun aisassa oli jotain laitettavaa. Haettaessa ei meinättu pihalta löytää, kun olivat hiekkapuhaltaneet ja maalanneet koko kärryn ja laittaneet uuden jalankin. Aisan korjaus laskutettiin, muuta ei...  :D
Viäläx tommonen firma on olemassa? :)
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...