Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe "Nännikanyyleista"  (Luettu 2022 kertaa)

Maitotyttö-89

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 53
"Nännikanyyleista"
Onko miten normaalia, että aiheuttavat lähes aina utaretulehduksen? Tuossa juuri lehmä polki vetimensä ja vedinkanava alkoi tukkeutumaan, joten tilannetta koitettiin pelastaa laittamalla "kanyyli" vetimeen. Ympärille kiersin vielä vetimeen tarkoitettua sidettä siinä toivossa etteivät bakteerit pääse jylläämään..Mutta kappas, röpelötähän sieltä tulee, vaikka kuinka tarkkaan olevinani desifioin vetimen pään. Siispä, onko yleistä vai lienenkö toiminut jotenkin epähygieenisesti..?

HöPö-HeSSu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 150
Vs: "Nännikanyyleista"
kyllä harvoin onnistuu että tulehdusta ei tule itse olen jättänyt tulpan pois saa valua tyhjiin koko ajan voi parantua onnella.

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: "Nännikanyyleista"
Erittäin yleistä,että tulehtuu.Sen takia kanyyleita ei enää käytetä,jätetään mieluummin lypsämättä.Rikkoutuneesta ei tahdo millään ilveellä enää ehtaa tulla,luonto voi joskus parantaakkin.Otahan näyte rikkoutuneeseen tulee yleensä Aureus.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: "Nännikanyyleista"
Ainiin... Terrapolya ei enää saa käyttää vetimiin, mut on silti ihmeaine parantamaan vetimiin tulleita vaurioita. Niin... kai se käyttökielto vetimien kohdalla johtuu siitä terramysiinistä, joka on tehoaineena ja voipi päätyä maitoon? Kanyylia käytetty viimeks joskus 80-luvulla -  huonoin tuloksin. Em Terrapoly toimii paremmin, mutta pitää olla HUOLELLINEN ettei pääse maitoon. (Tosin vedinpolkemia oli viimeksi joskus parsinavetan aikana, ennen parsimattojen laittoa)
tethering holes to their concave windings

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9602
Vs: "Nännikanyyleista"
Eiköhän tulehduksen varmuus aika lähellä 100% ole kanyyliä käyttäessä  ??? Mutta kyllä mä ainakin niin jäärä silti olen että vieläkin sitä tulee sillointällöin tarvittaessa kokeiltua  8) Saa sitten paremman syyn umpeuttaa neljänneksen kun on jo tulehduskin valmiina  ;)