Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lindén pitää huippunopeita yhteyksiä maaseudulla turhina  (Luettu 59726 kertaa)

Joms

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 156
...tarkoitus ei ollut niitata ketään eikä herkulisen provosoivaa  :P keskustelua... ja kyllähän sitä verbaaliprovosoijaa piiru itsestänikin löytyy... ::)

gonemies

  • Vieras
"Eihän tässä oo kuin muutama vuosi, kun MTK mainosti jotta heiltä saa ilmaisen nettiyhteyden jäsenetuna. Mihin tää etu on haihtunut."

Tuohan oli olevinaan hienokin tarjous kun samaan aikaan oli useitakin ilmaisia nettipalveluita. Monelta on päässyt unohtumaan ,että kymmenen vuotta sitten joutui pelkästä puhelinmodeeminettilittymästä n. 100 mk ja puhelinkulut vielä päälle.

Joskus harvoin tulee surffattua puheliinliittymällä tietyssä päikassa kun ei muuta oie,mutta kyllä ei sitä surffaukseksi voi oiken mainita hidaskuin mikä.1 megainen on varmaan samanlainen hidastelija,kun muutama vuosi eteenpäin mennään. Kiva juttu niille joilta on nopeammat yhteydet suljettu pois tuolloin.

Joms

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 156
Veit varpat suusta... eiku sanat... Kyllä tuo 1M/512k on jo nykyään mopo-yhteys. Eli kyllähän mopollakin liikkeelle pääsee, mutta kun pitää kuskata tavaraakin. Ihan jo pelkästään valvontakameroiden kuvan saaminen verkon yli vaatisi jouhevasti toimiakseen pelkästään upload'ia ainakin 2M! Ja nykypalveluille 8M download'ia on minimi. Tietysti niille joilla on aikaa näytön ja näppiksen edessä tuolilla persettään levittää kun joku toinen vielä maksaa siitä odottelustakin palkan, niin 1M on mieleinen...

Talojussi

  • Vieras
Veit varpat suusta... eiku sanat... Kyllä tuo 1M/512k on jo nykyään mopo-yhteys. Eli kyllähän mopollakin liikkeelle pääsee, mutta kun pitää kuskata tavaraakin. Ihan jo pelkästään valvontakameroiden kuvan saaminen verkon yli vaatisi jouhevasti toimiakseen pelkästään upload'ia ainakin 2M! Ja nykypalveluille 8M download'ia on minimi. Tietysti niille joilla on aikaa näytön ja näppiksen edessä tuolilla persettään levittää kun joku toinen vielä maksaa siitä odottelustakin palkan, niin 1M on mieleinen...

Eihän siinä mitään estettä....kunhan itse maksatte kustannuksenne

Sepedeus

  • Vieras
Veit varpat suusta... eiku sanat... Kyllä tuo 1M/512k on jo nykyään mopo-yhteys. Eli kyllähän mopollakin liikkeelle pääsee, mutta kun pitää kuskata tavaraakin. Ihan jo pelkästään valvontakameroiden kuvan saaminen verkon yli vaatisi jouhevasti toimiakseen pelkästään upload'ia ainakin 2M! Ja nykypalveluille 8M download'ia on minimi. Tietysti niille joilla on aikaa näytön ja näppiksen edessä tuolilla persettään levittää kun joku toinen vielä maksaa siitä odottelustakin palkan, niin 1M on mieleinen...

  Nyt menee nuo perusteet aivan muualle. Kepulaaset nimenomaan vaatimuksena käytävät että nopeat yhteydet kuuluu kansalaisoikeuksiin.
  No nyt sit kuuluu valvontakameratkin :D

Sepedeus

  • Vieras
Veit varpat suusta... eiku sanat... Kyllä tuo 1M/512k on jo nykyään mopo-yhteys. Eli kyllähän mopollakin liikkeelle pääsee, mutta kun pitää kuskata tavaraakin. Ihan jo pelkästään valvontakameroiden kuvan saaminen verkon yli vaatisi jouhevasti toimiakseen pelkästään upload'ia ainakin 2M! Ja nykypalveluille 8M download'ia on minimi. Tietysti niille joilla on aikaa näytön ja näppiksen edessä tuolilla persettään levittää kun joku toinen vielä maksaa siitä odottelustakin palkan, niin 1M on mieleinen...

Eihän siinä mitään estettä....kunhan itse maksatte kustannuksenne

   Tästähän on kysymys, maksajasta :D

Unto

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 654
Veit varpat suusta... eiku sanat... Kyllä tuo 1M/512k on jo nykyään mopo-yhteys. Eli kyllähän mopollakin liikkeelle pääsee, mutta kun pitää kuskata tavaraakin. Ihan jo pelkästään valvontakameroiden kuvan saaminen verkon yli vaatisi jouhevasti toimiakseen pelkästään upload'ia ainakin 2M! Ja nykypalveluille 8M download'ia on minimi. Tietysti niille joilla on aikaa näytön ja näppiksen edessä tuolilla persettään levittää kun joku toinen vielä maksaa siitä odottelustakin palkan, niin 1M on mieleinen...

Eihän siinä mitään estettä....kunhan itse maksatte kustannuksenne

   Tästähän on kysymys, maksajasta :D

Jaa tekö maksatatta jollaki muulla? Sen ny sai arvatakki.

Ja minoon menny itte maksamaha.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Talojussiha onki EVP, elikkä ellää vaemosa palakalla...
Elämä on parasta kometiijjaa

Joms

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 156
...ja nuo valvontakamerat on osa ammattia, ei mitään tirkistelyä, niinkuin jonkun kommentin rivien välistä saattaisi lukea.
Niin että niille Lindénin nastustamille yhteyksille olisi kyllä tarvetta. Kyllä mieleen tulee, että onko kokoomuskin liittynyt siihen maaseudun kehittämisen raivoisien jarrumiesten puolueiden ryhmittymään? Ennen kokoomuskin oli onneksi vain välinpitämätön: pärjätköön miten lystää -tyyliin.

Mutta yhtä minä ihmettalen: Millä täällä aina päiväsaikaan kommentoivat oikein hankkivat leipänsä? Kyllä meikä melkein aina joutuu käymään yöllä täällä kun päivät ja usein yötkin olen töissä. Ja tuntemani maanviljelijät (karjatilallisia) eivät kyllä ehdi netissä roikkumaan n. 04.45 - 21.45 välisenä aikana!!  :o
Vai onko täällä niitä, joilla vaimo käy päivällä muualla töissä tienaamassa huushollin rahat - ukko kasvattaa sillä aikaa keskikehoa ja suffaa sillä aikaa hörhö-sivuilla. Sitten siinä surffailun välill' käy parantelee omatuntoaan ja puikahtaa kommentoimassa keskustelukanavilla, jotta kaikenlaiset viihdekäyttäjät maksakoon itse nettiyhteytensä...b  :-\

Sepedeus

  • Vieras
...ja nuo valvontakamerat on osa ammattia, ei mitään tirkistelyä, niinkuin jonkun kommentin rivien välistä saattaisi lukea.
Niin että niille Lindénin nastustamille yhteyksille olisi kyllä tarvetta. Kyllä mieleen tulee, että onko kokoomuskin liittynyt siihen maaseudun kehittämisen raivoisien jarrumiesten puolueiden ryhmittymään? Ennen kokoomuskin oli onneksi vain välinpitämätön: pärjätköön miten lystää -tyyliin.

Mutta yhtä minä ihmettalen: Millä täällä aina päiväsaikaan kommentoivat oikein hankkivat leipänsä? Kyllä meikä melkein aina joutuu käymään yöllä täällä kun päivät ja usein yötkin olen töissä. Ja tuntemani maanviljelijät (karjatilallisia) eivät kyllä ehdi netissä roikkumaan n. 04.45 - 21.45 välisenä aikana!!  :o
Vai onko täällä niitä, joilla vaimo käy päivällä muualla töissä tienaamassa huushollin rahat - ukko kasvattaa sillä aikaa keskikehoa ja suffaa sillä aikaa hörhö-sivuilla. Sitten siinä surffailun välill' käy parantelee omatuntoaan ja puikahtaa kommentoimassa keskustelukanavilla, jotta kaikenlaiset viihdekäyttäjät maksakoon itse nettiyhteytensä...b  :-\

    Nykyisin laitteet mahdollistaa sen ,että voi kommentoida tänne myös työn lomassa. Tuo kirjoituksesi osoittaa sen että nopeat yhteydet ovat tarpeettomia, koska kaikki aika menee tissinkoitossa. Maatalouden ammatilliset tarpeet vaatii kuiteskin aika rajallisia yhteyksiä.
    Mulla on hieman kokemusta esim. "nettikaupasta". Voi myydä aika laajamittaisesti jotain tuotetta, eikä vaadi kuin 512 kt yhteyden. :D
    Siis nopeat yhteydet ovat tärkeitä vaan viihdekäyttöön. Netissä pelaaminen esim. Ja sit nää seksileffat. 2min saa uuden ,kun entinen ei enää kiihota :D

Talojussi

  • Vieras
Ei mikään laki kiellä vetämästä vaikka superhypernopeita yhteyksiä vaikka Nuorgamiin, kunhan itse maksavat.

Suomen talous ei enää pitkään kestä sitä, että palvelut taataan joka kolkkaan maatamme kustannuksista välittämättä.

On aika luopua siitä järjettömästä periaatteesta, että Suomen joka kolkka täytyy pitää asuttuna.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Ei mikään laki kiellä vetämästä vaikka superhypernopeita yhteyksiä vaikka Nuorgamiin, kunhan itse maksavat.

Suomen talous ei enää pitkään kestä sitä, että palvelut taataan joka kolkkaan maatamme kustannuksista välittämättä.

On aika luopua siitä järjettömästä periaatteesta, että Suomen joka kolkka täytyy pitää asuttuna.

Onko tuo sinun vai KaKon kanta?? Eräs taisi julistaa että KaKo kantaa vastuuta _koko_ Suomesta.

Nopean laajakaistan kustannus on hyvin pieni verrattuna palveluihin, jotka kaupungeissa on saatavana. Monilla syrjäseuduilla puhelinlinjat rappeutuu, eikä edes 1 megan nopeus ole mahdollista.

Talojussi

  • Vieras
Ei mikään laki kiellä vetämästä vaikka superhypernopeita yhteyksiä vaikka Nuorgamiin, kunhan itse maksavat.

Suomen talous ei enää pitkään kestä sitä, että palvelut taataan joka kolkkaan maatamme kustannuksista välittämättä.

On aika luopua siitä järjettömästä periaatteesta, että Suomen joka kolkka täytyy pitää asuttuna.

Onko tuo sinun vai KaKon kanta?? Eräs taisi julistaa että KaKo kantaa vastuuta _koko_ Suomesta.

Nopean laajakaistan kustannus on hyvin pieni verrattuna palveluihin, jotka kaupungeissa on saatavana. Monilla syrjäseuduilla puhelinlinjat rappeutuu, eikä edes 1 megan nopeus ole mahdollista.

Suomen kokonaan asuttanuna pitäminen kustannuksista välittämättä on edesvastuutonta  maamme etujen vastaista toimintaa.

Maaseudulla täälläkin eletään ja maksetaan laajakaistan kustannukset itse.

Aulis Anttila

  • Vieras
Nettiyhteydet
Ei mikään laki kiellä vetämästä vaikka superhypernopeita yhteyksiä vaikka Nuorgamiin, kunhan itse maksavat. Suomen talous ei enää pitkään kestä sitä, että palvelut taataan joka kolkkaan maatamme kustannuksista välittämättä. On aika luopua siitä järjettömästä periaatteesta, että Suomen joka kolkka täytyy pitää asuttuna.
Onko tuo sinun vai KaKon kanta?? Eräs taisi julistaa että KaKo kantaa vastuuta _koko_ Suomesta. Nopean laajakaistan kustannus on hyvin pieni verrattuna palveluihin, jotka kaupungeissa on saatavana. Monilla syrjäseuduilla puhelinlinjat rappeutuu, eikä edes 1 megan nopeus ole mahdollista.

Minä oon miettiny toisenki kerrat et miks ei tehä sitä nettiverkkoa haja-alueille langattomana - kuuluuhan kännyki likimain koko maassa.

Jurttijussi

  • Vieras
Ei mikään laki kiellä vetämästä vaikka superhypernopeita yhteyksiä vaikka Nuorgamiin, kunhan itse maksavat.

Suomen talous ei enää pitkään kestä sitä, että palvelut taataan joka kolkkaan maatamme kustannuksista välittämättä.

On aika luopua siitä järjettömästä periaatteesta, että Suomen joka kolkka täytyy pitää asuttuna.

Onko tuo sinun vai KaKon kanta?? Eräs taisi julistaa että KaKo kantaa vastuuta _koko_ Suomesta.

Nopean laajakaistan kustannus on hyvin pieni verrattuna palveluihin, jotka kaupungeissa on saatavana. Monilla syrjäseuduilla puhelinlinjat rappeutuu, eikä edes 1 megan nopeus ole mahdollista.

Suomen kokonaan asuttanuna pitäminen kustannuksista välittämättä on edesvastuutonta  maamme etujen vastaista toimintaa.

Maaseudulla täälläkin eletään ja maksetaan laajakaistan kustannukset itse.
Olet siis maksanut kaapeleiden vedosta aiheutuneet kulut kokonaan???