Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viikon vitsi  (Luettu 8298 kertaa)

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Viikon vitsi
Tuotahan minä olen koko ajan yrittänyt sanoa. Euroopan kalleinta maitoa tuotetaan euroopan halvimmalla viljalla. Kuka vetää välistä?
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Guarter

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1882
Vs: Viikon vitsi
Eikös sen uuden selvityksen mukaan ollu niin, ettei välistävetäjiä ole  :o. Toimiiko se toisinkin päin jos tuottajahintoja nostetaan, se ei ole keneltäkään pois?

Mitä väliä millään, harva se viikko MT:ssä joku tilallinen ITSE kommentoi " on just laskettu, että jos vielä hinta laskee, niin vielä pärjätään" uskottava se on, hinnat vaan alemmas kyllä ne vielä pärjää ja tappelua kans etelä-pohjoinen sektorilla ja eri tuotantosuuntien välillä, sillai ne asiat korjaantuu.

Tottajien oma kauppaketju johon kaikki tuottajat sitoutuvat olisi kunnon kapula, mutta turha uni?

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Viikon vitsi
"vähiten ja verkkaisimmin ovat halventuneet maitotuotteet, rasvat, liha, kalatuotteet ja ruokavalmisteet."

jotenki nuilla satraapeilla unohtuu samalla tuuva juluki miten palakat on

sammaan aekaan noussu

eihä semmonen yhtälö kauvon toimi

ei elintarvikkeissa voi loputon halapeneminen kokoajan kiihtyvä

käypi niiku hornetille
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22240
Vs: Viikon vitsi
mtk/kepun vain maito, politiikka iskee taas korville.

Ei muuta väliä kuin, jotta vain ahneilla tissinkoittajilla menee hyvin, muut tuotannonalat uhraten.

Arvakkaas nouseeko mtk tästä sanomasta vastarintaan.

Ei tietenkään, koska arvakkaas mitä kauppiaat sanoisivat.
Ottaisivat maidon esimerkiksi.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Viikon vitsi
Menee edes joillakin hyvin iloitkaamme siitä eikä anneta katkeruudelle valtaa.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Guarter

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1882
Vs: Viikon vitsi
Menee edes joillakin hyvin iloitkaamme siitä eikä anneta katkeruudelle valtaa.

Aina voi vaihtaa tuotantosuuntaa jos niinkseen tulee. Ei tule mieleen arvostella maidontuottajia-eikä paljon muitakaan tuottajia, jos ei porukka osaa hoitaa etujaan kuntoon niin ei osaa. Ahtaajat osaa ;)

Guarter

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1882
Vs: Viikon vitsi
mtk/kepun vain maito, politiikka iskee taas korville.

Ei muuta väliä kuin, jotta vain ahneilla tissinkoittajilla menee hyvin, muut tuotannonalat uhraten.

Arvakkaas nouseeko mtk tästä sanomasta vastarintaan.

Ei tietenkään, koska arvakkaas mitä kauppiaat sanoisivat.
Ottaisivat maidon esimerkiksi.
Elä kehtoo, anna sinäkin ahneudelle valta ja ruppee koittelemaan niitä tissejä ;D

Veeti

  • Vieras
Vs: Viikon vitsi
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2010/02/30174&ext=rss
Itkiskö vai naurais?

Vehnäleivässä vehnän osuus 4,6%, kaljapullossa korkkikin maksaa enemmän kuin ohran osuus.

Elintarviketyöläisten palkat ovat nousseet  5% /vuosi viime aikoina, tuottavuus ei. Olisikohan sapuskan kalleus sieltä johtuvaa?

Kunnon ihminen

  • Vieras
Vs: Viikon vitsi
Vaikka elintarviketeollisuus saisi raaka-aineensa ilmaiseksi, olis ruuan hinta varmasti samalla tasolla.

Eikä ruoka mitään kallista ole, ainakaan keskituloiselle, pienituloiselle se on aina kallista.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Viikon vitsi
Vaikka elintarviketeollisuus saisi raaka-aineensa ilmaiseksi, olis ruuan hinta varmasti samalla tasolla.

Eikä ruoka mitään kallista ole, ainakaan keskituloiselle, pienituloiselle se on aina kallista.

Ruoka on kallista, koska Suomalaiset ostaa paljon valmistuotteita ja eineitä, mikäli ostettaisiin enempi raaka-aineita ja perusjuttuja, niin lasku olisi hyvinkin kohtuullinen.
Muistan yhdeksänkymmentäluvun puolivälissä, kun appiukkoni vielä eli, niin meikäläisen ruokalasku kuukaudessa ei ollut koskaan alle 500 euron, appiukolla ja anopilla harvoin meni yli 100 euroa.
Ne kasvatti perunat itse, tuotti vähän itse lihaa, kaupasta haettiin kahvia ja suolaa pääasiassa muutamien leikkeleiden ja tomaatin, sekä kurkun lisäksi, söivät hyvin paljon puuroja, joka ammu ...
Mitään valmistuotteita ei osteltu ja se näkyi laskussa.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Viikon vitsi
Vaikka elintarviketeollisuus saisi raaka-aineensa ilmaiseksi, olis ruuan hinta varmasti samalla tasolla.

Eikä ruoka mitään kallista ole, ainakaan keskituloiselle, pienituloiselle se on aina kallista.

Juu. Olen huomannut että moni pienituloinen ei syö ollenkaan. Juovat vaan.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Viikon vitsi
Vaikka elintarviketeollisuus saisi raaka-aineensa ilmaiseksi, olis ruuan hinta varmasti samalla tasolla.

Eikä ruoka mitään kallista ole, ainakaan keskituloiselle, pienituloiselle se on aina kallista.

Juu. Olen huomannut että moni pienituloinen ei syö ollenkaan. Juovat vaan.

Hyvä vasikka elää juomallakin ....
Suomalainen sananlasku.

kotivalo

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 194
Vs: Viikon vitsi
Tuotahan minä olen koko ajan yrittänyt sanoa. Euroopan kalleinta maitoa tuotetaan euroopan halvimmalla viljalla. Kuka vetää välistä?
juutalaiset

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Viikon vitsi
Yksi typeryys on myydä samaa tavaraa kahdella eri merkillä. Lisää kaupan ja teollisuuden kustannuksia aivan varmasti. Kaikille olisi edullisempaa ilmeisesti myydä merkkituote hiukan halvemmalla kuin rainbow-pirkka niiden rinnalla.