Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Verotili  (Luettu 7351 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Verotili
Selvittäkääs tähän sillai, että plinikin ymmärtää, miten tuo verotili
käytännössä koskettaa tavallista jemmaria.
Kui mää ain olen paras?

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Verotili
Selvittäkääs tähän sillai, että plinikin ymmärtää, miten tuo verotili
käytännössä koskettaa tavallista jemmaria.
Tai edes niin, et mää ja Timppa ymmärretään. Plini voi olla tavoittamattomissa sen hebrean kanssa.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Verotili

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Verotili
Kaikki tulos v. 2009 Wakan tilille 3740  ;D Sitä se karuimmillaan tarkoittaa.

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: Verotili
Selvittäkääs tähän sillai, että plinikin ymmärtää, miten tuo verotili
käytännössä koskettaa tavallista jemmaria.

Mulla on sellainen käsitys, ettei pikkupuuhastelijalle välttämättä alkuvaiheessa mitään. Suurin muutos lienee sellaisilla tiloilla, joilla alvit kuukausimenettelyssä ja jos on työntekijöitä. Oy:t on sitten hiukan asia erikseen. Koko verotilin tarkoitushan on kait sellainen, että rahan edestakaista liikettä tilikauden aikana verovelvollisen ja verottajan välillä vähennetään. Otetaan pidempi aikajakso (vuosi?), jolloin vain erotus menee jommallekummalle. On vain ohimennen kuultua, ja epätarkkaa tietoa.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Verotili
Sen verta määkin tiedän, että jos palauttaa ilmoituksen ajallaan niin tämä asia tulee vastaan seuraavaa veroilmoa tehdässä. Toinen asia on, että uudistuksen myötä voi siirtyä kolmeksi vuodeksi kk alviin jos on tarvetta. Sen jälkeen saa valita kumpaan kuuluu.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Verotili
Tuossa lukee että koskee vain yrityksiä, mutta jos viljelijä palkkaa remonttireiskaa yksityistalouteen verokortilla, niin pitääkö sen sosialistimaksut ilmoittaa myös verotilille jos hoitaa palkanmaksun palkka.fi:stä? Siis palkkaus on täysin yksityinen.

Vero:n kotisivuilta ei saa mitään selvää ennen kuin 12. pvä on mennyt...

skatt

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51
Vs: Verotili
Ohjelappusessahan luki että verotilistä lähetetään syksyllä 2010 tietopaketti asiasta,2009 osalta toimitaan normaalisti ellei sitten maksu mene 1.03.2010 jälkeen.jolloin  maksu näkyy verotilillä ym ym.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Verotili
Jos nyt tammikuussa on palkanmaksua niin ennakonpid ja sotu pitäis maksaa verotilille.

Näin mää käsitän.

Kui mää ain olen paras?

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Verotili
Jos nyt tammikuussa on palkanmaksua niin ennakonpid ja sotu pitäis maksaa verotilille.

Näin mää käsitän.


Tuliko sulle verottajalta viitenumero läpyskä ??

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Verotili
Jos nyt tammikuussa on palkanmaksua niin ennakonpid ja sotu pitäis maksaa verotilille.

Näin mää käsitän.


Tuliko sulle verottajalta viitenumero läpyskä ??

Ei ole viitenumeroa tullut, se täytyy hommata.
Kui mää ain olen paras?

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Verotili
Jos nyt tammikuussa on palkanmaksua niin ennakonpid ja sotu pitäis maksaa verotilille.

Näin mää käsitän.


Tuliko sulle verottajalta viitenumero läpyskä ??

Ei ole viitenumeroa tullut, se täytyy hommata.
Miten verotiliviitteen saa?
Arvonlisäverovelvollisille ja työnantajille Verohallinto lähettää verotiliviitteen ja maksuohjeen rekisteröinnin yhteydessä. Muut saavat viitteen Verotili- tai Palkka.fi-palvelusta tai ottamalla yhteyttä Verotilin neuvontanumeroon 020 697 056 (pvm/mpm

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Verotili
Jos nyt tammikuussa on palkanmaksua niin ennakonpid ja sotu pitäis maksaa verotilille.

Näin mää käsitän.



Näinhän se menee, itse pitää hoitaa verotilille rahaa ja verottaja ottaa sieltä omansa. Ellei verotilin saldo riitä verottajan maksuihin, on siinä vissiin kova korko, jotakin 20 %...
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Verotili
Jos nyt tammikuussa on palkanmaksua niin ennakonpid ja sotu pitäis maksaa verotilille.

Näin mää käsitän.


Näinhän se menee, itse pitää hoitaa verotilille rahaa ja verottaja ottaa sieltä omansa. Ellei verotilin saldo riitä verottajan maksuihin, on siinä vissiin kova korko, jotakin 20 %...

Jaa,maksoin suoraan ennakon kuten ennenkin. Minnehän tuo meni... Omat ennakot kai vanhaan malliin?
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Verotili
Jos nyt tammikuussa on palkanmaksua niin ennakonpid ja sotu pitäis maksaa verotilille.

Näin mää käsitän.



Näinhän se menee, itse pitää hoitaa verotilille rahaa ja verottaja ottaa sieltä omansa. Ellei verotilin saldo riitä verottajan maksuihin, on siinä vissiin kova korko, jotakin 20 %...


Ja sitten se kausi-ilmoitus täytyy lähettää ja siinä selvitetään mistä maksuista on ollut kyse.
Kui mää ain olen paras?