Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe ulkomaalainen työntekijä  (Luettu 6912 kertaa)

emo-heikki

• Vieras
Vs: ulkomaalainen työntekijä
Niin mitä sitä nyt sitten pitääkään työttömälle maksaa jos sen aikoo maataloushommiin palkata? Mikä on vähimmäispalkka ja mihin se perustuu?
  Yksi tapa voisi tietysti olla tuo että vuokraisi työntekijän joltakin balttialaiselta firmalta, mitähän ilmoituksia se mahtaa edellyttää?
  Tuntuu menevän niin vaikeaksi työnantajan rooli että oikein lannistaa >:(

Ei se ole vaikeaa, mutta pitää muistaa toimia lain ja sopimusten mukaan ...

Mikäli minulla on ollut jokin ongelma, niin olen aina ensin soittanut kyseisen alan työntekijä liittoon ja kysynyt sieltä, miten homma menee ja vasta sitten työnantajaliittoon, niin olen tiennyt jo sinne soittaessa mikä on työntekijöiden kanta asiassa ja mihin se perustuu, jos käräjille lähdetään.

Semmosta virhettä ei kannata tehdä, missä voi joutua maksumieheksi, mikäli työntekijän kanssa tulee riitatilanne joka ei selviä, niin missään nimessä ei pidä mennä sanomaan sitä irti silloin, ettei vai tule tehneeksi aiheetonta irtisanomista, se on aika kallis virhe ....

rene

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Niin mitä sitä nyt sitten pitääkään työttömälle maksaa jos sen aikoo maataloushommiin palkata? Mikä on vähimmäispalkka ja mihin se perustuu?
  Yksi tapa voisi tietysti olla tuo että vuokraisi työntekijän joltakin balttialaiselta firmalta, mitähän ilmoituksia se mahtaa edellyttää?

Mikäli minulla on ollut jokin ongelma, niin olen aina ensin soittanut kyseisen alan työntekijä liittoon ja kysynyt sieltä, miten homma menee ja vasta sitten työnantajaliittoon, niin olen tiennyt jo sinne soittaessa mikä on työntekijöiden kanta asiassa ja mihin se perustuu, jos käräjille lähdetään.

Semmosta virhettä ei kannata tehdä, missä voi joutua maksumieheksi, mikäli työntekijän kanssa tulee riitatilanne joka ei selviä, niin missään nimessä ei pidä mennä sanomaan sitä irti silloin, ettei vai tule tehneeksi aiheetonta irtisanomista, se on aika kallis virhe ....
Onkohan työnantajaliiton näkemys työntekijän oikeuksista lähellä työntekijäliiton näkemystä? ::)

emo-heikki

• Vieras

Onkohan työnantajaliiton näkemys työntekijän oikeuksista lähellä työntekijäliiton näkemystä? ::)

Ei mutta on aina hyvä ensin selvittää se, mihin vastapuolen näkemys ja vaade perustuu ja keskustella siltä pohjalta oman työnantajaliittonsa kanssa, niin saa sieltä parhaat toimintaohjeet ...

salli

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
jos ei viitsi työnantajaliittoon liittyä niin muistaa tehdä työsopimuksen koeaikojen kanssa määräaikaisena.suomessa kun irtisanomissuoja on niin kova ettei huonoa työntekijää saa potkia noin vaan pois.sama koskee palkan alennusta.Mieluummin vähän matalampi palkka ja lisätienestit vaikka bonuksina niin voi pudottaa palkkaa jos työ ei suju tai lama iskee.myös pidempiaikaisissa työsuhteissa kannattaa pitää mielessä lisääntymisikäiset naiset joiden kustannuksia on yhteiskunta on sälyttänyt työnantajille. ;D
Bonuksen maksaminen työn tuloksen perusteella on hyvä ajatus. Tämä sama käytäntö toimii kaikilla aloilla, maatalous mukaanlukien. Muutama perusasia kannattaa miettiä. Jos yrityksessä työskentelee työntekijöitä eri työhaiheissa, on huomioitava, että kaikkien työntekijöiden tulee ymmärtävää yrityksen toiminta-ajatus ja keinot, joilla haluttuun tulokseen pyritään. Jos jossain työvaiheessa työskentelee yksikin työntekijä, joka ei ole jostain tuntemattomasta syystä sitoutunut yrityksen tavoitteeseen, vesittää hän koko bonuspalkkauksen ajatuksen. Se, että ei tiedä miksi tehdään on sama kuin ei tiedä mitä tehdään. Omaa työtään arvostava työntekijä pyrkii tietenkin edistämään yrityksen kannattavuutta, koska sehän on hänenkin toimeentulonsa tae.