Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 10 cm riviväli ,,,,,,,,,,, hajakylvö  (Luettu 9866 kertaa)

Teroman


10 cm rivivälistä tulossa hajakylvön edut tuottava ratkaisu ,,,,,,,

Syvyys kuitenkin pysyy tarkkana johtuen kiekkovantaista.

www.agri.fi
 8)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: 10 cm riviväli ,,,,,,,,,,, hajakylvö
Minä nyt kirjoitan tähän jotain niin uskot että tämä asia voi edes teoriassa kiinnostaa jotakuta. Onko tuossa 10 sentin välissä se etu, että pellolla voi kävellä niin että ei tallaa oraita  ;D Olen huomannut, että Nokia 45 ei ihan mahdu normaaliin riviväliin.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: 10 cm riviväli ,,,,,,,,,,, hajakylvö
10 sentin rivivälillä kun käy yötä myöten naimassa naapurin emäntää, niin ei tule tallausta viljaan.

Ns. naimapolkuja siis.
Kui mää ain olen paras?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: 10 cm riviväli ,,,,,,,,,,, hajakylvö
10 sentin rivivälillä kun käy yötä myöten naimassa naapurin emäntää, niin ei tule tallausta viljaan.

Ns. naimapolkuja siis.

Juu! Ennen peltoon jätettiin ns. naimaraitoja. Mutta vain vahingossa.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: 10 cm riviväli ,,,,,,,,,,, hajakylvö
Kait seuraavaksi Tero lanseeraa kylvön kahteen eri syvyyteen, esim. 5.5 cm ja toinen vaix 3.5 cm. Tarkasti.
Keksippä tuolle joku hyvä selitys!

Teroman

Vs: 10 cm riviväli ,,,,,,,,,,, hajakylvö
5,5 poutiville

3,5 nihkeille maille

Onko OK

????
 :(

Greenpwr

  • Vieras
Vs: 10 cm riviväli ,,,,,,,,,,, hajakylvö
10 sentin rivivälillä kun käy yötä myöten naimassa naapurin emäntää, niin ei tule tallausta viljaan.

Ns. naimapolkuja siis.
Niin, jos Timppa malttaa kiertää sen pellon, mutta entä jos ei....Greit Planssilla eikös kylvetty syysvehnää, riviväli 15cm ja siementen väli 15cm, 30kg/ha tjsp...mikäs sen määritelmä on? Neliökylvö?

sirkussonni

  • Vieras
Vs: 10 cm riviväli ,,,,,,,,,,, hajakylvö
5,5 poutiville

3,5 nihkeille maille

Onko OK

????
 :(




HOKASIT ASIAN YTIMEN  ;D

Teroman

Vs: 10 cm riviväli ,,,,,,,,,,, hajakylvö

Tai sitten se kuuluisa VM vannas,,,,,,,,,

Kumpi siinä jää pintaa siemen vaiko lannoite ???????
 ::) :-[ 8)

Teroman

Vs: 10 cm riviväli ,,,,,,,,,,, hajakylvö

Niin, jos Timppa malttaa kiertää sen pellon, mutta entä jos ei....Greit Planssilla eikös kylvetty syysvehnää, riviväli 15cm ja siementen väli 15cm, 30kg/ha tjsp...mikäs sen määritelmä on? Neliökylvö?

Laitteet Neliöön vako ruutu kylvöön ;

http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/09/02/8143010478554513560orig.jpg
 :o

3070 E

  • Vieras
Vs: 10 cm riviväli ,,,,,,,,,,, hajakylvö
10 sentin rivivälillä kun käy yötä myöten naimassa naapurin emäntää, niin ei tule tallausta viljaan.

Ns. naimapolkuja siis.
Niin, jos Timppa malttaa kiertää sen pellon, mutta entä jos ei....Greit Planssilla eikös kylvetty syysvehnää, riviväli 15cm ja siementen väli 15cm, 30kg/ha tjsp...mikäs sen määritelmä on? Neliökylvö?
Alastarolla jäi viime syksynä GP:n näytöksessä komiasti lannoite ja rukiin siemenet pintaan, toki olosuhteet oli "hieman" kosteahkot.
Niin ja noita naimaraitoja tulee Jontikalla kylväessä, näin sanoi Jontikan omistaja itse: koska penkki ei ole aivan keskellä niin tähtäimeen tulee katsottua pikkasen vinosti, näin siis JD 6620:llä.

Viimeksi muokattu: 12.04.10 - klo:20:51 kirjoittanut 3070 E

Teroman

Vs: 10 cm riviväli ,,,,,,,,,,, hajakylvö

Kovin huonoja Selitykset,,,,,,,,,,,,,,,,,
 :'(
 :'(
 :'(
 :'(

sirkussonni

  • Vieras
Vs: 10 cm riviväli ,,,,,,,,,,, hajakylvö
Alastarolla nyt oli kylvömiehenä traktorimyyjä, ja reipas sellainen. Kyllä sille vähän asiasta mainitsinkin, mutta sehän vaan potkaisi turvetta ja sanoi että, ei syksyllä tarvii saada kuin toinen puoli jyvästä maata vasten ;D
Mutta niinpä vaan sekin pelto vihertää.......


Pitääks jotikkamiehen olla sitten "vähän kiero?"

Teroman

Vs: 10 cm riviväli ,,,,,,,,,,, hajakylvö

Joo Paikkakunnan parhaat rukiin oraat on nytkin pintalevittimellä SUORAAN kylvetyissä ,,,,,,,
 8)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5890
Vs: 10 cm riviväli ,,,,,,,,,,, hajakylvö
Minä nyt kirjoitan tähän jotain niin uskot että tämä asia voi edes teoriassa kiinnostaa jotakuta. Onko tuossa 10 sentin välissä se etu, että pellolla voi kävellä niin että ei tallaa oraita  ;D Olen huomannut, että Nokia 45 ei ihan mahdu normaaliin riviväliin.

Ööö... miten 45 kummisaapas sopii paremmin 10cm riviväliin kuin tavalliseen 12,5cm riviväliin..?