Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Heitänpä jouluksi joillekin pohdittavaa: miksi Suomessa maataloustuet pitäisi lo  (Luettu 16236 kertaa)

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Pointti...
EU:lla on harvinainen kyky, mitätöidä ja vesittää kaikki hyvätkin hankkeet, muutenhan se ei olisi EU.

Tässä on pointti... mut mä oonki idealisti  ::) ::) ::) ::) ::) ::)

Joo, mutta kun tämä kyseinen virkamiehistö on täynnä, sinun kaltaisia idelaisteja, niin siitähän se ongelma johtuukin ????

On siinä yksi hyvä puolikin. Se romahtaa jossain vaiheessa kun on liikaa niitä virkamies idealisteja.
Supo aikanaan tutki neuvostoliiton rakennetta, olisikohan ollut joskus 80 luvun alkupuolella.
Tulivat siihen lopputulokseen että 90 luvulla neuvostoliitto tarvii koko työvoimansa paperin tuottamiseen virkamiehille. EU:lle on käymässä samalla tavalla.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Aulis Anttila

  • Vieras
Ohoh...
EU:lla on harvinainen kyky, mitätöidä ja vesittää kaikki hyvätkin hankkeet, muutenhan se ei olisi EU.
Tässä on pointti... mut mä oonki idealisti  ::) ::) ::) ::) ::) ::)
Joo, mutta kun tämä kyseinen virkamiehistö on täynnä, sinun kaltaisia idelaisteja, niin siitähän se ongelma johtuukin ????

Otsikossa kaikki.

gonemies

  • Vieras
>>>on osaavien ammattilaisten ammatti ja elinkeino.

Useimmiten törmää tuolla ammattilaisten joukossa noissa "tuottavissa" hommissa sellaista porukkaa,että lopputulemana on ,että olis kaikki paree tehdä itse.

Tätä ei nyt kannata sotkea maataloustäppäröintiin.

Mutta miksi maatalous pitäisi puhdistaa ei-ihan-ammatilaisista ja vastaavasti aikuisten päivähoidossa (joita leikillisesti työpaikoiksi kutsutaan) paapotaan tyhjäntoimittajia.

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: Avainsana...
Otsikossa kaikki... ja täsmentävänä lisäyksenä se, että yksikään kepulainen ei uskalla kirjoittaa ulos tulevaisuuden koko kuvaa... tuet osoitetaan vain ja ainoastaan päätoimisille tuotantotiloille - joiden koko on riittävä edes siedettävän tuloksen mahdollistamiseen - ja loppuläjä, eli kepulaiset pankopellet, saa harrastaa mitä harrastaa... mutta joutuu tekemään sen omilla rahoillaan - näin se menee.
Joo, itse vielä kysyisin tältä neropatilta, miten Suomi käytännössä toteuttaa tätä ihan omaa EU:n linjasta poikkeavaa maatalouspolitiikkaa, josta jauhat täällä, yksi esim. Saksassa vihreät on sitä mieltä että EU:n pitäisi kohdistaa tuet nimenomaan perheviljelimille, joten eiköhän mielipide ilmasto kulje ihan toiseen suuntaan EU:ssa ???? Mitä luulet kumman sana painaa EU maatalouspoltiikassa enempi, Saksalaisen vihreän vai Satakuntalaisen entisen AY aktiivin ???? EU ei ole, eikä koskaan ole ollut Suomalaisten perheviljelmien uhka, uhka on pääkaupunkilaisten halu palata kartanoaikaan, jossa herrat omisti ja rengit teki töitä ????

Kiva stoori... vastaan niin, että avainsana on "kotimaiset tuet" - niillä homma hoidetaan... ja toki myönnän, että esim. Puola on ongelma EU:ssa... ja se antaa toivoa kepulaisille pankopelleille... että puuhastelu jatkuisi ennallaan - Ranska on iso ja vaikutusvaltainen maa EU:ssa... mitä toki on Saksakin... mutta rahaläjä on liian suuri... tai liian pieni... kuinka sen nyt haluaa "nähdä".

Joo, mutta kun tämä "harrastelu" ei ole mikään kotimainen ongelma, eikä kotimaisia tukia voida jakaa eri perusteilla kuin muita tukia jaetaan, hyvä esimerkki oli tämänvuotinen kriisipaketti, jossa EU ilmoitti tylysti ja suoraan, että sitä ei saa kohdistaa pelkästään maitosektorille.
Miten esim. kiellät Englannin kuninatar Elisabethia harrastelemasta noin 20 000 hehtaarin tiluksillaan, päätoimeltaanhan se on Englannin kuningatar ????
Jokainenhan sen tietää, ettei se itse kulje jollakin vanhalla fergusonilla kyntämässä, sillä on rengit ja tilanhoitajat sitä varten, mutta alaa on senverran reilusti että tuloakin tulee ....

Harrastelija mikä harrastelija, miten ajattelit sen harrastelun lopettaa ????
suomalaiset maksaa enklannin eu maatalouden  :P
viimeksi sovittiin suomen osuudeksi 130 milj. E
KOSKA ENKLANTI ei edelleenkään suostu tuomaan ropoaan yhteiseen kassaan

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Pointti...
EU:lla on harvinainen kyky, mitätöidä ja vesittää kaikki hyvätkin hankkeet, muutenhan se ei olisi EU.

Tässä on pointti... mut mä oonki idealisti  ::) ::) ::) ::) ::) ::)

Joo, mutta kun tämä kyseinen virkamiehistö on täynnä, sinun kaltaisia idelaisteja, niin siitähän se ongelma johtuukin ????

On siinä yksi hyvä puolikin. Se romahtaa jossain vaiheessa kun on liikaa niitä virkamies idealisteja.
Supo aikanaan tutki neuvostoliiton rakennetta, olisikohan ollut joskus 80 luvun alkupuolella.
Tulivat siihen lopputulokseen että 90 luvulla neuvostoliitto tarvii koko työvoimansa paperin tuottamiseen virkamiehille. EU:lle on käymässä samalla tavalla.

Kaikki suuret organisaatiot on historian aikana rakennettu pyrokratian varaan, näin se luotiin Rooma ja näin se kasvoi Brittiläinen imperiumikin aikanaan, jostakin hemmitin syystä ne vaan jatkaa elämäänsä vaikka kaikki näyttää ympäriltä kaatuvan ....

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Hyvä muistaa...
Mutta annas olla. Kun 13 (kolmentoista) vuoden siirtymäaika on kulumassa loppuun alkaa ensimmäiset marisemaan paluuta vanhaan järjestelmään tai ainakin vanhasta järjestelmästä peräisin olevien keinojen käyttöön. Vrt. metsäveromuutos.
[/quote]

Kuljetusyrittäjät tiesivät tasan ja tarkkaan 10 (kymmenen) vuotta, että EU määrää rekkojen leveyden entistä kapeammaksi... aikaa oli... kun oltiin tapissa niin alkoi saatanallinen huuto et ei voi kaventaa ku sit tulee konkka... ja aikaa oli vaa 10 (kymmenen) vuotta.
+
Suomessa Kepu tuhosi maataloustuotannon toimintaedellytykset tietäen, että eurooppalainen yhteismarkkina pistää rajasuojan ja maataloustulolain sileäksi... kepulaisista sen kyllä ymmärtää hyvin... ja osin kuljetusyrittäjiltäkin - enin osa heistähän on tukielättejä sivubisnespellejä.
[/quote]

kerroppa aulis et mitä järkeä siinä viiden sentin kaventamisessa on?

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Hyvä muistaa...
Mutta annas olla. Kun 13 (kolmentoista) vuoden siirtymäaika on kulumassa loppuun alkaa ensimmäiset marisemaan paluuta vanhaan järjestelmään tai ainakin vanhasta järjestelmästä peräisin olevien keinojen käyttöön. Vrt. metsäveromuutos.

Kuljetusyrittäjät tiesivät tasan ja tarkkaan 10 (kymmenen) vuotta, että EU määrää rekkojen leveyden entistä kapeammaksi... aikaa oli... kun oltiin tapissa niin alkoi saatanallinen huuto et ei voi kaventaa ku sit tulee konkka... ja aikaa oli vaa 10 (kymmenen) vuotta.
+
Suomessa Kepu tuhosi maataloustuotannon toimintaedellytykset tietäen, että eurooppalainen yhteismarkkina pistää rajasuojan ja maataloustulolain sileäksi... kepulaisista sen kyllä ymmärtää hyvin... ja osin kuljetusyrittäjiltäkin - enin osa heistähän on tukielättejä sivubisnespellejä.
[/quote]

kerroppa aulis et mitä järkeä siinä viiden sentin kaventamisessa on?
[/quote]

Sillä on työlistävä vaikutus. 
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Aulis Anttila

  • Vieras
Ymmärrys...
Mutta annas olla. Kun 13 (kolmentoista) vuoden siirtymäaika on kulumassa loppuun alkaa ensimmäiset marisemaan paluuta vanhaan järjestelmään tai ainakin vanhasta järjestelmästä peräisin olevien keinojen käyttöön. Vrt. metsäveromuutos.

Kuljetusyrittäjät tiesivät tasan ja tarkkaan 10 (kymmenen) vuotta, että EU määrää rekkojen leveyden entistä kapeammaksi... aikaa oli... kun oltiin tapissa niin alkoi saatanallinen huuto et ei voi kaventaa ku sit tulee konkka... ja aikaa oli vaa 10 (kymmenen) vuotta.
+
Suomessa Kepu tuhosi maataloustuotannon toimintaedellytykset tietäen, että eurooppalainen yhteismarkkina pistää rajasuojan ja maataloustulolain sileäksi... kepulaisista sen kyllä ymmärtää hyvin... ja osin kuljetusyrittäjiltäkin - enin osa heistähän on tukielättejä sivubisnespellejä.
[/quote]
kerroppa aulis et mitä järkeä siinä viiden sentin kaventamisessa on?
[/quote]

Minun vähäisen ymmärrykseni mukaan ei yhtään mitään.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Ymmärrys...
Mutta annas olla. Kun 13 (kolmentoista) vuoden siirtymäaika on kulumassa loppuun alkaa ensimmäiset marisemaan paluuta vanhaan järjestelmään tai ainakin vanhasta järjestelmästä peräisin olevien keinojen käyttöön. Vrt. metsäveromuutos.

Kuljetusyrittäjät tiesivät tasan ja tarkkaan 10 (kymmenen) vuotta, että EU määrää rekkojen leveyden entistä kapeammaksi... aikaa oli... kun oltiin tapissa niin alkoi saatanallinen huuto et ei voi kaventaa ku sit tulee konkka... ja aikaa oli vaa 10 (kymmenen) vuotta.
+
Suomessa Kepu tuhosi maataloustuotannon toimintaedellytykset tietäen, että eurooppalainen yhteismarkkina pistää rajasuojan ja maataloustulolain sileäksi... kepulaisista sen kyllä ymmärtää hyvin... ja osin kuljetusyrittäjiltäkin - enin osa heistähän on tukielättejä sivubisnespellejä.
kerroppa aulis et mitä järkeä siinä viiden sentin kaventamisessa on?
[/quote]

Minun vähäisen ymmärrykseni mukaan ei yhtään mitään.
[/quote]

Kelpaisiko sellainen ihan looginen syy, että kun rekkaa kaventaa sen viisi senttiä, niin sillä voi ajaa myös rahtia muissa EU maissa, ei tarvitse välillä vaihtaa autoa kapeammaksi, jos lasti menee maan rajojen ulkopuolelle ????

Aulis Anttila

  • Vieras
Ei kelpaa...
Mutta annas olla. Kun 13 (kolmentoista) vuoden siirtymäaika on kulumassa loppuun alkaa ensimmäiset marisemaan paluuta vanhaan järjestelmään tai ainakin vanhasta järjestelmästä peräisin olevien keinojen käyttöön. Vrt. metsäveromuutos.

Kuljetusyrittäjät tiesivät tasan ja tarkkaan 10 (kymmenen) vuotta, että EU määrää rekkojen leveyden entistä kapeammaksi... aikaa oli... kun oltiin tapissa niin alkoi saatanallinen huuto et ei voi kaventaa ku sit tulee konkka... ja aikaa oli vaa 10 (kymmenen) vuotta.
+
Suomessa Kepu tuhosi maataloustuotannon toimintaedellytykset tietäen, että eurooppalainen yhteismarkkina pistää rajasuojan ja maataloustulolain sileäksi... kepulaisista sen kyllä ymmärtää hyvin... ja osin kuljetusyrittäjiltäkin - enin osa heistähän on tukielättejä sivubisnespellejä.
kerroppa aulis et mitä järkeä siinä viiden sentin kaventamisessa on?
Minun vähäisen ymmärrykseni mukaan ei yhtään mitään.
[/quote]
Kelpaisiko sellainen ihan looginen syy, että kun rekkaa kaventaa sen viisi senttiä, niin sillä voi ajaa myös rahtia muissa EU maissa, ei tarvitse välillä vaihtaa autoa kapeammaksi, jos lasti menee maan rajojen ulkopuolelle ????
[/quote]

Ei kelpaa... säädös on yhteinen kaikissa EU-maissa... enimmässä osassa EU-maita niitä joko kavennetaan tai romutetaan... siirtymäaika oli 10v. mutta Suomessa asialle ei tehty yhtään mitään... itku ja parku alkoi vasta kun tuli seinä vastaan.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Ei kelpaa...
Mutta annas olla. Kun 13 (kolmentoista) vuoden siirtymäaika on kulumassa loppuun alkaa ensimmäiset marisemaan paluuta vanhaan järjestelmään tai ainakin vanhasta järjestelmästä peräisin olevien keinojen käyttöön. Vrt. metsäveromuutos.

Kuljetusyrittäjät tiesivät tasan ja tarkkaan 10 (kymmenen) vuotta, että EU määrää rekkojen leveyden entistä kapeammaksi... aikaa oli... kun oltiin tapissa niin alkoi saatanallinen huuto et ei voi kaventaa ku sit tulee konkka... ja aikaa oli vaa 10 (kymmenen) vuotta.
+
Suomessa Kepu tuhosi maataloustuotannon toimintaedellytykset tietäen, että eurooppalainen yhteismarkkina pistää rajasuojan ja maataloustulolain sileäksi... kepulaisista sen kyllä ymmärtää hyvin... ja osin kuljetusyrittäjiltäkin - enin osa heistähän on tukielättejä sivubisnespellejä.
kerroppa aulis et mitä järkeä siinä viiden sentin kaventamisessa on?
Minun vähäisen ymmärrykseni mukaan ei yhtään mitään.
Kelpaisiko sellainen ihan looginen syy, että kun rekkaa kaventaa sen viisi senttiä, niin sillä voi ajaa myös rahtia muissa EU maissa, ei tarvitse välillä vaihtaa autoa kapeammaksi, jos lasti menee maan rajojen ulkopuolelle ????
[/quote]

Ei kelpaa... säädös on yhteinen kaikissa EU-maissa... enimmässä osassa EU-maita niitä joko kavennetaan tai romutetaan... siirtymäaika oli 10v. mutta Suomessa asialle ei tehty yhtään mitään... itku ja parku alkoi vasta kun tuli seinä vastaan.
[/quote]

Joo, mutta esim. Saksassa on autot olleet kapeampia jo paljon kauemmin ja sinne ei saa ajaa rahtia näillä meidän "ylileveillä" autoilla, eli kun Suomalaiset pitää kiinni näistä leveyksistä, niin niillä leveillä autoilla ei sitten ajella muualla Euroopassa, eli Euroopan liikenteeseen pitää olla sitten toiset autot firmalla.

Aulis Anttila

  • Vieras
Historiaa...
Mutta annas olla. Kun 13 (kolmentoista) vuoden siirtymäaika on kulumassa loppuun alkaa ensimmäiset marisemaan paluuta vanhaan järjestelmään tai ainakin vanhasta järjestelmästä peräisin olevien keinojen käyttöön. Vrt. metsäveromuutos.

Kuljetusyrittäjät tiesivät tasan ja tarkkaan 10 (kymmenen) vuotta, että EU määrää rekkojen leveyden entistä kapeammaksi... aikaa oli... kun oltiin tapissa niin alkoi saatanallinen huuto et ei voi kaventaa ku sit tulee konkka... ja aikaa oli vaa 10 (kymmenen) vuotta.
+
Suomessa Kepu tuhosi maataloustuotannon toimintaedellytykset tietäen, että eurooppalainen yhteismarkkina pistää rajasuojan ja maataloustulolain sileäksi... kepulaisista sen kyllä ymmärtää hyvin... ja osin kuljetusyrittäjiltäkin - enin osa heistähän on tukielättejä sivubisnespellejä.
kerroppa aulis et mitä järkeä siinä viiden sentin kaventamisessa on?
Minun vähäisen ymmärrykseni mukaan ei yhtään mitään.
Kelpaisiko sellainen ihan looginen syy, että kun rekkaa kaventaa sen viisi senttiä, niin sillä voi ajaa myös rahtia muissa EU maissa, ei tarvitse välillä vaihtaa autoa kapeammaksi, jos lasti menee maan rajojen ulkopuolelle ????
Ei kelpaa... säädös on yhteinen kaikissa EU-maissa... enimmässä osassa EU-maita niitä joko kavennetaan tai romutetaan... siirtymäaika oli 10v. mutta Suomessa asialle ei tehty yhtään mitään... itku ja parku alkoi vasta kun tuli seinä vastaan.
[/quote]
Joo, mutta esim. Saksassa on autot olleet kapeampia jo paljon kauemmin ja sinne ei saa ajaa rahtia näillä meidän "ylileveillä" autoilla, eli kun Suomalaiset pitää kiinni näistä leveyksistä, niin niillä leveillä autoilla ei sitten ajella muualla Euroopassa, eli Euroopan liikenteeseen pitää olla sitten toiset autot firmalla.
[/quote]

Joo... siihen on Saksassa joku syy... oisko raideliikenteen joku systeemi... en tiedä... Saksassahan kuskataan Suomen lailla paljon kontteja myös junilla.

Viimeksi muokattu: 27.12.09 - klo:13:40 kirjoittanut Aulis Anttila

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Historiaa...
Mutta annas olla. Kun 13 (kolmentoista) vuoden siirtymäaika on kulumassa loppuun alkaa ensimmäiset marisemaan paluuta vanhaan järjestelmään tai ainakin vanhasta järjestelmästä peräisin olevien keinojen käyttöön. Vrt. metsäveromuutos.

Kuljetusyrittäjät tiesivät tasan ja tarkkaan 10 (kymmenen) vuotta, että EU määrää rekkojen leveyden entistä kapeammaksi... aikaa oli... kun oltiin tapissa niin alkoi saatanallinen huuto et ei voi kaventaa ku sit tulee konkka... ja aikaa oli vaa 10 (kymmenen) vuotta.
+
Suomessa Kepu tuhosi maataloustuotannon toimintaedellytykset tietäen, että eurooppalainen yhteismarkkina pistää rajasuojan ja maataloustulolain sileäksi... kepulaisista sen kyllä ymmärtää hyvin... ja osin kuljetusyrittäjiltäkin - enin osa heistähän on tukielättejä sivubisnespellejä.
kerroppa aulis et mitä järkeä siinä viiden sentin kaventamisessa on?
Minun vähäisen ymmärrykseni mukaan ei yhtään mitään.
Kelpaisiko sellainen ihan looginen syy, että kun rekkaa kaventaa sen viisi senttiä, niin sillä voi ajaa myös rahtia muissa EU maissa, ei tarvitse välillä vaihtaa autoa kapeammaksi, jos lasti menee maan rajojen ulkopuolelle ????
Ei kelpaa... säädös on yhteinen kaikissa EU-maissa... enimmässä osassa EU-maita niitä joko kavennetaan tai romutetaan... siirtymäaika oli 10v. mutta Suomessa asialle ei tehty yhtään mitään... itku ja parku alkoi vasta kun tuli seinä vastaan.
Joo, mutta esim. Saksassa on autot olleet kapeampia jo paljon kauemmin ja sinne ei saa ajaa rahtia näillä meidän "ylileveillä" autoilla, eli kun Suomalaiset pitää kiinni näistä leveyksistä, niin niillä leveillä autoilla ei sitten ajella muualla Euroopassa, eli Euroopan liikenteeseen pitää olla sitten toiset autot firmalla.
[/quote]

Joo... siihen on saksassa joku syy... oisko raideliikenteen joku systeemi... en tiedä... Saksassahan kuskataan Suomen lailla paljon kontteja myös junilla.
[/quote]

Todennäköisesti, en tiedä onko näin mutta oletan että näin on, Saksassa vaan ei ole rekkojen leveyttä koskaan nostettu niin ylös kuin meillä on, jossa puutavaran kuljetus on määritellyt rajoja mihin voidaan mennä, pitkät matkat, vahva teollisuus lobbaamassa ja vähempi liikennettä, niin ei ole tarvinnut miettiä turvallisuutta ja muita kulkijoita, sekä haittoja niin paljon.

Aulis Anttila

  • Vieras
Vs: Historiaa...
Mutta annas olla. Kun 13 (kolmentoista) vuoden siirtymäaika on kulumassa loppuun alkaa ensimmäiset marisemaan paluuta vanhaan järjestelmään tai ainakin vanhasta järjestelmästä peräisin olevien keinojen käyttöön. Vrt. metsäveromuutos.

Kuljetusyrittäjät tiesivät tasan ja tarkkaan 10 (kymmenen) vuotta, että EU määrää rekkojen leveyden entistä kapeammaksi... aikaa oli... kun oltiin tapissa niin alkoi saatanallinen huuto et ei voi kaventaa ku sit tulee konkka... ja aikaa oli vaa 10 (kymmenen) vuotta.
+
Suomessa Kepu tuhosi maataloustuotannon toimintaedellytykset tietäen, että eurooppalainen yhteismarkkina pistää rajasuojan ja maataloustulolain sileäksi... kepulaisista sen kyllä ymmärtää hyvin... ja osin kuljetusyrittäjiltäkin - enin osa heistähän on tukielättejä sivubisnespellejä.
kerroppa aulis et mitä järkeä siinä viiden sentin kaventamisessa on?
Minun vähäisen ymmärrykseni mukaan ei yhtään mitään.
Kelpaisiko sellainen ihan looginen syy, että kun rekkaa kaventaa sen viisi senttiä, niin sillä voi ajaa myös rahtia muissa EU maissa, ei tarvitse välillä vaihtaa autoa kapeammaksi, jos lasti menee maan rajojen ulkopuolelle ????
Ei kelpaa... säädös on yhteinen kaikissa EU-maissa... enimmässä osassa EU-maita niitä joko kavennetaan tai romutetaan... siirtymäaika oli 10v. mutta Suomessa asialle ei tehty yhtään mitään... itku ja parku alkoi vasta kun tuli seinä vastaan.
Joo, mutta esim. Saksassa on autot olleet kapeampia jo paljon kauemmin ja sinne ei saa ajaa rahtia näillä meidän "ylileveillä" autoilla, eli kun Suomalaiset pitää kiinni näistä leveyksistä, niin niillä leveillä autoilla ei sitten ajella muualla Euroopassa, eli Euroopan liikenteeseen pitää olla sitten toiset autot firmalla.

Joo... siihen on saksassa joku syy... oisko raideliikenteen joku systeemi... en tiedä... Saksassahan kuskataan Suomen lailla paljon kontteja myös junilla.
[/quote]

Todennäköisesti, en tiedä onko näin mutta oletan että näin on, Saksassa vaan ei ole rekkojen leveyttä koskaan nostettu niin ylös kuin meillä on, jossa puutavaran kuljetus on määritellyt rajoja mihin voidaan mennä, pitkät matkat, vahva teollisuus lobbaamassa ja vähempi liikennettä, niin ei ole tarvinnut miettiä turvallisuutta ja muita kulkijoita, sekä haittoja niin paljon.
[/quote]

Joo... noinhan se on.

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Historiaa...
Mutta annas olla. Kun 13 (kolmentoista) vuoden siirtymäaika on kulumassa loppuun alkaa ensimmäiset marisemaan paluuta vanhaan järjestelmään tai ainakin vanhasta järjestelmästä peräisin olevien keinojen käyttöön. Vrt. metsäveromuutos.

Kuljetusyrittäjät tiesivät tasan ja tarkkaan 10 (kymmenen) vuotta, että EU määrää rekkojen leveyden entistä kapeammaksi... aikaa oli... kun oltiin tapissa niin alkoi saatanallinen huuto et ei voi kaventaa ku sit tulee konkka... ja aikaa oli vaa 10 (kymmenen) vuotta.
+
Suomessa Kepu tuhosi maataloustuotannon toimintaedellytykset tietäen, että eurooppalainen yhteismarkkina pistää rajasuojan ja maataloustulolain sileäksi... kepulaisista sen kyllä ymmärtää hyvin... ja osin kuljetusyrittäjiltäkin - enin osa heistähän on tukielättejä sivubisnespellejä.
kerroppa aulis et mitä järkeä siinä viiden sentin kaventamisessa on?
Minun vähäisen ymmärrykseni mukaan ei yhtään mitään.
Kelpaisiko sellainen ihan looginen syy, että kun rekkaa kaventaa sen viisi senttiä, niin sillä voi ajaa myös rahtia muissa EU maissa, ei tarvitse välillä vaihtaa autoa kapeammaksi, jos lasti menee maan rajojen ulkopuolelle ????
Ei kelpaa... säädös on yhteinen kaikissa EU-maissa... enimmässä osassa EU-maita niitä joko kavennetaan tai romutetaan... siirtymäaika oli 10v. mutta Suomessa asialle ei tehty yhtään mitään... itku ja parku alkoi vasta kun tuli seinä vastaan.
Joo, mutta esim. Saksassa on autot olleet kapeampia jo paljon kauemmin ja sinne ei saa ajaa rahtia näillä meidän "ylileveillä" autoilla, eli kun Suomalaiset pitää kiinni näistä leveyksistä, niin niillä leveillä autoilla ei sitten ajella muualla Euroopassa, eli Euroopan liikenteeseen pitää olla sitten toiset autot firmalla.

Joo... siihen on saksassa joku syy... oisko raideliikenteen joku systeemi... en tiedä... Saksassahan kuskataan Suomen lailla paljon kontteja myös junilla.

Todennäköisesti, en tiedä onko näin mutta oletan että näin on, Saksassa vaan ei ole rekkojen leveyttä koskaan nostettu niin ylös kuin meillä on, jossa puutavaran kuljetus on määritellyt rajoja mihin voidaan mennä, pitkät matkat, vahva teollisuus lobbaamassa ja vähempi liikennettä, niin ei ole tarvinnut miettiä turvallisuutta ja muita kulkijoita, sekä haittoja niin paljon.
[/quote]

Joo... noinhan se on.
[/quote]

No saksassa on ainakin eurooppalaisen standardin mukaan rautatie kiskot maassa, meilä venäläisen direktiivin mukaan.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."