Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nettilasku  (Luettu 4397 kertaa)

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Nettilasku
Onko käytössä? Miten verottajan vaatimat tositteet? Joutuuko ne tulostamaan, mikä olisi lisäkulu, vai riittääkö tiedosto esim cd:llä tms. Ei ole kirjanpito-ohjelmaa, nuo 200 laskua/v menee exelillä.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Nettilasku
Onko käytössä? Miten verottajan vaatimat tositteet? Joutuuko ne tulostamaan, mikä olisi lisäkulu, vai riittääkö tiedosto esim cd:llä tms. Ei ole kirjanpito-ohjelmaa, nuo 200 laskua/v menee exelillä.
Eiköhän tuon joudu tulostamaan.

Bonden

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 583
Vs: Nettilasku
Privaattilaskut voi laittaa e-laskutukseen, mutta firman muutin takaisin normaalilaskuun. Kun pitää tulostaa niin kone sylkee sitten jopa 4 paperia yhdestä pikkusummasta, ja ei meinaa 2 mappia riittää. *kele

JuhaPekka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 271
Vs: Nettilasku
en kait minä Soneralta kuin sen 1.sivun tulostan Siinä on summa eli laskunkoko. Loput 3 sivua asaa jäädä tulostamatta. Mutta esim TB ja nyk.E-ON (mikä lie ollut silloin) laittaa "laskun" vaikka sen pitäsi mennä paperia säästääkeen suoraan e-laskuna tai autom.veloituksena. Mutta kirje tulee joka kerta silti.

MF 4000

  • Vieras
Vs: Nettilasku
Kyllä olen siitä tositteen tulostanut,ei iso vaiva.Sähkölaskut ym on nettilaskuina.Kait se pankin tiliotekin  riittäisi tositteeksi mutat parempi pelata varmanpäälle.Paperiahan tuo ei säästä.Sähköiseen muotoon tallentaminen ehkä sitten parempi cd tai tikku ja tarvittaessa sitten tulostaa sen paperille,niinhän se helpoin.

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Nettilasku
Kyllä olen siitä tositteen tulostanut,ei iso vaiva.Sähkölaskut ym on nettilaskuina.Kait se pankin tiliotekin  riittäisi tositteeksi mutat parempi pelata varmanpäälle.Paperiahan tuo ei säästä.Sähköiseen muotoon tallentaminen ehkä sitten parempi cd tai tikku ja tarvittaessa sitten tulostaa sen paperille,niinhän se helpoin.
Tiliote ei kelpaa, kun siinä et näy alv erottelua, näkyy vaan pelkkä summa.

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Nettilasku
en kait minä Soneralta kuin sen 1.sivun tulostan..
..laittaa "laskun" vaikka sen pitäsi mennä paperia säästääkeen suoraan e-laskuna tai autom.veloituksena...

Ainut joka näissä e-laskuissa säästää paperia on laskuttaja, ekologisuus on pelkää viherpesua. Käytännössä kirjanpitovelvollinen kuitenkin tulostaa lapun itselleen mainitun alv:n ja kirjanpidon käytäntöjen helpottukseksi...

Eli vanha taru: ARTISTI MAKSAA!
Slippin 'n sliding

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Nettilasku
en kait minä Soneralta kuin sen 1.sivun tulostan..
..laittaa "laskun" vaikka sen pitäsi mennä paperia säästääkeen suoraan e-laskuna tai autom.veloituksena...

Ainut joka näissä e-laskuissa säästää paperia on laskuttaja, ekologisuus on pelkää viherpesua. Käytännössä kirjanpitovelvollinen kuitenkin tulostaa lapun itselleen mainitun alv:n ja kirjanpidon käytäntöjen helpottukseksi...

Eli vanha taru: ARTISTI MAKSAA!
No jäähän siinä postitustyö ja postimaksut pois. Tosin postinjakajalta työmäärä pienenee :(  Minusta hyvä syteemi tämä e-lasku ainakin tavalliselle tallaajalle, kun ei tarvii talletella niitä laskuja. Ja saahan ne viljelijä paperikulut vähentää verotuksessa  ;)