Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kunnioitusta... ja lämmin muisto...  (Luettu 4777 kertaa)

Aulis Anttila

  • Vieras
...tekemistä keskenään...
Oppiarvolla ja sydämen sivistyksellä ei ole mitään tekemistä keskenään.

Totta... viime kädessä puoluekanta ja lasten lukumäärä ratkaisevat.

Yx vaan

  • Vieras
Vs: ...tekemistä keskenään...
Oppiarvolla ja sydämen sivistyksellä ei ole mitään tekemistä keskenään.

Totta... viime kädessä puoluekanta ja lasten lukumäärä ratkaisevat.
  Sen mm. osoittaa jälkeen jäänyt teksti !  :o :P

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Vs: Kunnioitusta... ja lämmin muisto...
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1807445
=
Entinen yliopisto-opettajani, jota arvostan erittäin paljon, on tullut... tai oikeammin ehkä mennyt... tiedä niistä... mutta erinomainen opettaja hän oli.
Yliopisto-oppeja??? Sinähän olet koulutetumpi, kuin minkä viesteitäsi voisi päätellä  ;D ;D
Minä kun vielä eilen olisin kuvitellut, että koulusivistyksesi rajoittuu kiertokouluun ja Sirola-opistoon.
   Niinpä. Oppiarvolla ja sydämen sivistyksellä ei ole mitään tekemistä keskenään.

Kumma kyllä. Juuri tuota aamulenkillä itsekin mietin, tosin hiukan toisesta näkökulmasta. Ajattelin, ettei oppiarvon ja älykkyyden korrelaatio ole kovin korkea. Usein mm. kielitaitoista pidetään älykkönä, vaikka ei kielioppia opita loogisuuden periaattein, hyvää muistia siihen tarvitaan. Hyvämuistinen ei välttämättä ole älykkö.
Esimerkki: eräs suomalainen paljolti käytetty sivistyssana on ruotsiksi fittan. Loogisesti sovellettuna sana vattu on ruotsiksi fattan. Lieneekö, en tiedä, sillä en ole kielimiehiä ja opiskeluaikanani kiersin ruotsin kaukaa.

Yx vaan

  • Vieras
Vs: Kunnioitusta... ja lämmin muisto...
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1807445
=
Entinen yliopisto-opettajani, jota arvostan erittäin paljon, on tullut... tai oikeammin ehkä mennyt... tiedä niistä... mutta erinomainen opettaja hän oli.
Yliopisto-oppeja??? Sinähän olet koulutetumpi, kuin minkä viesteitäsi voisi päätellä  ;D ;D
Minä kun vielä eilen olisin kuvitellut, että koulusivistyksesi rajoittuu kiertokouluun ja Sirola-opistoon.
   Niinpä. Oppiarvolla ja sydämen sivistyksellä ei ole mitään tekemistä keskenään.

Kumma kyllä. Juuri tuota aamulenkillä itsekin mietin, tosin hiukan toisesta näkökulmasta. Ajattelin, ettei oppiarvon ja älykkyyden korrelaatio ole kovin korkea. Usein mm. kielitaitoista pidetään älykkönä, vaikka ei kielioppia opita loogisuuden periaattein, hyvää muistia siihen tarvitaan. Hyvämuistinen ei välttämättä ole älykkö.
Esimerkki: eräs suomalainen paljolti käytetty sivistyssana on ruotsiksi fittan. Loogisesti sovellettuna sana vattu on ruotsiksi fattan. Lieneekö, en tiedä, sillä en ole kielimiehiä ja opiskeluaikanani kiersin ruotsin kaukaa.


   Sydämen Sivistys on kuitenkin vielä eri asia. Korvessa yksin asuva, kouluja käymätön mummokin voi olla sydämensivistynyt. Siis osaa luonnostaan toista loukkaamattoman ja kunnioittavan käyttäytymistavan. Tätä lahjaa ei läheskään kaikilla kirjasivistyksen omaavilla ole  He tosin omassa erinomaisuudessaan luulevat omistavansa tämän maailman..

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Todellisuus...
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1807445
=
Entinen yliopisto-opettajani, jota arvostan erittäin paljon, on tullut... tai oikeammin ehkä mennyt... tiedä niistä... mutta erinomainen opettaja hän oli.
Minä kun vielä eilen olisin kuvitellut, että koulusivistyksesi rajoittuu kiertokouluun ja Sirola-opistoon.
Näinpä se todellisuudessa lieneekin...  ;)
Tosin kiertokoulu meni hällä vastapäivään...  ;D
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: Sirola-opisto...
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1807445
=
Entinen yliopisto-opettajani, jota arvostan erittäin paljon, on tullut... tai oikeammin ehkä mennyt... tiedä niistä... mutta erinomainen opettaja hän oli.
Yliopisto-oppeja??? Sinähän olet koulutetumpi, kuin minkä viesteitäsi voisi päätellä  ;D ;D Minä kun vielä eilen olisin kuvitellut, että koulusivistyksesi rajoittuu kiertokouluun ja Sirola-opistoon.

Mä oon pikemminki opettanu siellä... siis Sirola-opistossa  :P :P   ::) ::)   ;D ;D ;D ;D

taloushallintoako opetit punikeille, oppi meni perille ja punapääoma katosi
ja nyt meni lomaliitto :P

sirolan jälkeen olit kehitysneuvojana rodeesiassa ja hyvin menee sielläkin ;D

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Todellisuus...
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1807445
=
Entinen yliopisto-opettajani, jota arvostan erittäin paljon, on tullut... tai oikeammin ehkä mennyt... tiedä niistä... mutta erinomainen opettaja hän oli.
Minä kun vielä eilen olisin kuvitellut, että koulusivistyksesi rajoittuu kiertokouluun ja Sirola-opistoon.
Näinpä se todellisuudessa lieneekin...  ;)
Tosin kiertokoulu meni hällä vastapäivään...  ;D

ja minä ku olin jo näkeväni aulliksessa häevähyksen ihimistä, vaen veti kuoresa takasi
Elämä on parasta kometiijjaa

Aulis Anttila

  • Vieras
Virheet...
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1807445
=
Entinen yliopisto-opettajani, jota arvostan erittäin paljon, on tullut... tai oikeammin ehkä mennyt... tiedä niistä... mutta erinomainen opettaja hän oli.
Yliopisto-oppeja??? Sinähän olet koulutetumpi, kuin minkä viesteitäsi voisi päätellä  ;D ;D Minä kun vielä eilen olisin kuvitellut, että koulusivistyksesi rajoittuu kiertokouluun ja Sirola-opistoon.
Mä oon pikemminki opettanu siellä... siis Sirola-opistossa  :P :P   ::) ::)   ;D ;D ;D ;D
taloushallintoako opetit punikeille, oppi meni perille ja punapääoma katosi ja nyt meni lomaliitto :P
sirolan jälkeen olit kehitysneuvojana rodeesiassa ja hyvin menee sielläkin ;D
Jos Aulis olisi ottanut oppia kaikista elämänsä aikana tekemistään virheistä, niin hän olisi maailman viisain mies.   :D :D :D

Emmäkää ny kaikkee sentää osaa  ::) ::)    :P :P   ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Viikate

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1686
Vs: Kunnioitusta... ja lämmin muisto...
Lepää rauhassa Ilkka Hakalehto.

Ensimmäisen kerran tutustuin Hakalehtoon vuoden 2000 presidentinvaaleissa. Väitettelyissä mies esiintyi asiantuntevalla ja tiukalla otteella. Sittemmin olen tutustunut myös miehen kirjalliseen tuotantoon.
Maamies, muista, miss' onnesi on, riihesi rikkaus riippumaton!

- Ilmari Kianto -

Aulis Anttila

  • Vieras
Kannattaa tutustua...
Lepää rauhassa Ilkka Hakalehto. Ensimmäisen kerran tutustuin Hakalehtoon vuoden 2000 presidentinvaaleissa. Väitettelyissä mies esiintyi asiantuntevalla ja tiukalla otteella. Sittemmin olen tutustunut myös miehen kirjalliseen tuotantoon.

"I. Hakalehto, Väinö Tanner: taipumattoman tie. 1973; I. Hakalehto, Väinö Tanner: omalla linjalla. 1974"
=
Näihin kannattaa tutustua... vaikka ehkä vierastaisikin kirjoittajaa (R.I.P) tai kirjojen kohdetta.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Kannattaa tutustua...
Lepää rauhassa Ilkka Hakalehto. Ensimmäisen kerran tutustuin Hakalehtoon vuoden 2000 presidentinvaaleissa. Väitettelyissä mies esiintyi asiantuntevalla ja tiukalla otteella. Sittemmin olen tutustunut myös miehen kirjalliseen tuotantoon.

"I. Hakalehto, Väinö Tanner: taipumattoman tie. 1973; I. Hakalehto, Väinö Tanner: omalla linjalla. 1974"
=
Näihin kannattaa tutustua... vaikka ehkä vierastaisikin kirjoittajaa (R.I.P) tai kirjojen kohdetta.

Väiskillä oli kyllä ihan oma linja, päinvastoin kuin muilla punikeilla.

Aulis Anttila

  • Vieras
Oma linja...
Lepää rauhassa Ilkka Hakalehto. Ensimmäisen kerran tutustuin Hakalehtoon vuoden 2000 presidentinvaaleissa. Väitettelyissä mies esiintyi asiantuntevalla ja tiukalla otteella. Sittemmin olen tutustunut myös miehen kirjalliseen tuotantoon.
"I. Hakalehto, Väinö Tanner: taipumattoman tie. 1973; I. Hakalehto, Väinö Tanner: omalla linjalla. 1974"
=
Näihin kannattaa tutustua... vaikka ehkä vierastaisikin kirjoittajaa (R.I.P) tai kirjojen kohdetta.
Väiskillä oli kyllä ihan oma linja, päinvastoin kuin muilla punikeilla.

Punikeista en niinkään tiedä, mutta Ilkka kertoo kirjassaan Väiskin kieltäytyneen sanomasta "koskaan enää" sanaakaan Hertta Kuusiselle... hän kun oli vaatinut Väiskille kuolemantuomiota.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Oma linja...
Lepää rauhassa Ilkka Hakalehto. Ensimmäisen kerran tutustuin Hakalehtoon vuoden 2000 presidentinvaaleissa. Väitettelyissä mies esiintyi asiantuntevalla ja tiukalla otteella. Sittemmin olen tutustunut myös miehen kirjalliseen tuotantoon.
"I. Hakalehto, Väinö Tanner: taipumattoman tie. 1973; I. Hakalehto, Väinö Tanner: omalla linjalla. 1974"
=
Näihin kannattaa tutustua... vaikka ehkä vierastaisikin kirjoittajaa (R.I.P) tai kirjojen kohdetta.
Väiskillä oli kyllä ihan oma linja, päinvastoin kuin muilla punikeilla.

Punikeista en niinkään tiedä, mutta Ilkka kertoo kirjassaan Väiskin kieltäytyneen sanomasta "koskaan enää" sanaakaan Hertta Kuusiselle... hän kun oli vaatinut Väiskille kuolemantuomiota.

Vai meinasi Hertta pistää Väiskin hirteen ????

Aulis Anttila

  • Vieras
Hirteen...
Lepää rauhassa Ilkka Hakalehto. Ensimmäisen kerran tutustuin Hakalehtoon vuoden 2000 presidentinvaaleissa. Väitettelyissä mies esiintyi asiantuntevalla ja tiukalla otteella. Sittemmin olen tutustunut myös miehen kirjalliseen tuotantoon.
"I. Hakalehto, Väinö Tanner: taipumattoman tie. 1973; I. Hakalehto, Väinö Tanner: omalla linjalla. 1974"
=
Näihin kannattaa tutustua... vaikka ehkä vierastaisikin kirjoittajaa (R.I.P) tai kirjojen kohdetta.
Väiskillä oli kyllä ihan oma linja, päinvastoin kuin muilla punikeilla.
Punikeista en niinkään tiedä, mutta Ilkka kertoo kirjassaan Väiskin kieltäytyneen sanomasta "koskaan enää" sanaakaan Hertta Kuusiselle... hän kun oli vaatinut Väiskille kuolemantuomiota.
Vai meinasi Hertta pistää Väiskin hirteen ????

Kyse oli sotasyyllisyysoikeudenkäynnin tuomioista... Hertalle olis passannu hirsipuu.