Meillä on tehty kuormaajahommia muutamia vuosia MF 6255:lla, missä on viisto keula, visio-katto ja kuormantunteva hydrauliikka.
Postiivisena seikkana luiskanokassa on juuri tuo näkyvyys eli trukkipiikin kärjen saa näkymään istuimelta pienellä kurkkauksella. Miinuksia tulee sitten huollettavuudssa: luiska nokassa (vielä nykyäänkin) sivupellit on irroitettavat ja varsinainen konepelti on neljällä pultilla kiinni. Ilmanpuhdistin on keulan etuosassa sangen ahtaassa paikassa ja suojakotelon irroittaminen ja kiinnittäminen ei ole niin helppoa mutta onnistuu kyllä. Lisäksi ilmanpuhdistimen kärsä osoittaa alaspäin kohti etukehdon aukkoa, mistä se imee sisäänsä kaiken hienomman paskan, mitä pyörät tai muut härpäkkeet irroittavat maasta. Ainoa oikea paikka ottaa ilmaa koneeseen on mahdollisimman ylhäältä.
Jäähdytinpaketti (moottori, öljynlauhdutin, ilmastointi) on meleko tiiviissä muodossa. Kennojen koko pienenee tietysti nokan mukaan eteen päin mentäessä ja mielestäni uloimpana oleva ilmastoinnin "syyläri" on liian pieni.
Oli mulla joku muukin viksu asia vielä mielessä mikä siinä on vikana mutta en muista enää. Ihan ok paketti mutta samana on pysynyt systeemit pellin alla jo muutaman vuoden eli kehitettävää olis. Mun mielestä nelimukisia traktoreita ei edes tarttis tehdä muina malleina kuin ns. step nose vehkeinä. Sen näkyvyyden nimittäin hoksaa varsinkin kun ajaa sellaista luiskanokkaa, missä sitä kuormainta ei ole